Jammer dat het zo moet gaan. Een dure les, die jou niet te verwijten valt. Maar daar is voor een volgende keer iets aan te doen, aangenomen dat je niet de laatste keer een auto gehuurd hebt: op het moment dat jij die auto neerzet, maak je een stel foto's van het voertuig, zoals jij hem hebt achtergelaten. Zorg er uiteraard wel voor dat daar onweerlegbaar een datum aan kan worden gekoppeld.
Komen ze achteraf met een foto, waarop een deuk of een kras te zien is, dan heb jij het bewijs dat dat niet door jou veroorzaakt is.
Iets soortgelijks had ik kortgeleden met een adres, waar de bewoner/winkelier beweerde dat ie al weken een bepaald poststuk niet kreeg dat ie wekelijks hoorde te krijgen. Was in mijn wijk, maar ik was er dus een paar weken niet.
Ik heb tot twee keer toe die post bezorgd door een glazen winkeldeur, zodat het poststuk duidelijk zichtbaar achter die deur lag, en daar een foto van gemaakt. Belde meneer WEER op, en NU hadden we bewijs dat het poststuk weldegelijk was aangeleverd.
Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar soms moet je je toevlucht zoeken tot dit soort maatregelen. Mensen kunnen van alles over je beweren, en als je dan met het bewijs van het tegendeel komt, houden ze hun mond.