Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst  (gelezen 49523 keer)

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - Een blik in de toekomst
« Reactie #80 Gepost op: 7-02-2014, 11:44:49 »
Wat maakt dat uit? Het is al te obvious.
Dus daarom zou de Mol, als Jan Willem de mol was, niet voor het geld gaan maar voor een algemener filmpje.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Molloot97

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 7-02-2014, 12:04:06 »
 Toen Sofie de kerk uitliep zag je Een beeld. Volgens mij moet het Maria met Jezus voorstellen. En tijdens de processie duwde Jan Willem de wagen met Maria en Jezus. Dit zou dus een aanwijzing richting Jan Willem kunnen zijn.

Ik kon helaas de foto niet toevoegen. Is op 45:06
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 20:52:40 door Dolfie, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 7-02-2014, 12:34:57 »
Wat mij opviel was de J-W en Sofie-kijken-in-de-toekomst-blipvert. Als enige kwamen zij er tussendoor bij de helicopterview op naar het tempeltje met de draaiknoppen.

De komende twee afvallers voor de finale? ;)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 7-02-2014, 12:36:58 »
De komende twee afvallers voor de finale? ;)

Dat denk ik wel ja. Hou je het trio: Suus/Freek/Tygo over, waarvan het kamp Suus en Freek elkaar nog weken lang kan proberen over te halen terwijl kamp Tygo stilletjes het van de zijkant van een afstandje bekijkt :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #84 Gepost op: 7-02-2014, 15:40:43 »
Kan daar geen printscreen van komen, want die heb ik dus goed gemist  ??? (ik las dat het een oranje topo was)
Die staat al een paar posts boven je: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=52211.msg1663794#msg1663794
The British are not impressed.

Offline Newbee

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 7-02-2014, 15:51:22 »
Maar de kijker wel..en als hij nu gaat mollen,terwijl zelfs de kijker weet dat Jan Willem weet waar het geld ligt, word het dan niet een beetje obvious?

Er wordt natuurlijk veel gespeeld door de mol. Ook voor de kijker. Weet je nog patrick alleen in het bootje. Hele show voor de camera omdat hij 'de uitverkorene was' met de brief. Daar was ook geen kandidaat bij. De mol zou dus mijns inziens naar binnen willen, een knop omdraaien (zodat ie zeker een bepaalde tijd weg is) en verbaasd doen.

Freek leek overvallen en leek te balen van zijn keuze 100% te liegen. (Maar zeker dat kan ook gespeeld zijn.)

Ik denk ook niet dat susan als ze de mol is en de top haalt het geld niet meeneemt. Als mol weet je dat dit filmpje 2x gezien is. Dus als ze boven komt neemt ze vol trots alles mee. Maar spelen dat ze niet verder omhoog durft sluit ik niet uit. Lijkt me eerder zelfs

Offline Nick_Theunis

• Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
« Reactie #86 Gepost op: 7-02-2014, 16:27:44 »
Voor de liefhebber:
Wat mij opviel was de muziek (complimenten!) tijdens de helicopterview richting het tempeltje, namelijk 'Michael Andrews -Liqued Spear Waltz'. Deze muziek is onderdeel van de soundtrack van de speelfilm 'Donnie Darko'. In deze film krijgt een jongen middels hallucinaties-visioenen (waarbij telkens een konijn verschijnt) eveneens een 'blik op zijn toekomst'. Zal hoogstwaarschijnlijk geen hint achter zitten, maar toch erg toevallig.

Edit: min. 34:06 t/m 34:46 
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 16:30:12 door Nick_Theunis »
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Koen.Z

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 7-02-2014, 16:40:29 »
Hoi joeri

Het viel mij op dat de titels van 4, 5 en 6 een naar voren moeten.
De titel van aflevering 4 heette 'Jennifer'. Jennifer viel de volgende aflevering af.
De titel van aflevering 5 heette 'Een heilige aanwijzing'. Mijn mol Jan-Willem duwde een kar van Jozef en Maria in aflevering 6.
En de titel van aflevering 6 heette '5 op een rij'. Dat slaat bij mij op de windmolens die je in de preview van aflevering 7 zag!
Van aflevering 1, 2 en 3 weet ik het nog niet,
maar ik zou er op letten! :)

Groetjes: Koen Zeven
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 17:16:50 door Koen.Z »

Offline Edeholland

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 7-02-2014, 16:45:28 »
Ik zou het naar hem mailen, ik denk niet dat het het hier leest.  ;)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 7-02-2014, 17:09:31 »
Ja, dat was oorspronkelijk ook al de "afleveringstiteltheorie", dus niks nieuws.

Offline joyca23

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 7-02-2014, 17:41:07 »
Een vriendin van me kwam met de volgende theorie over de derde opdracht:
wat als Freek juist de enige is die de goede mol noemde? De rest denkt allemaal dat ze beloond worden voor iets en Freek ziet het als een soort afstraffing terwijl hij juist degene is die goed zit. Al dan niet gelogen. Dat zou alles op z'n kop kunnen zetten.

Offline Edeholland

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 7-02-2014, 18:38:55 »
Een vriendin van me kwam met de volgende theorie over de derde opdracht:
wat als Freek juist de enige is die de goede mol noemde? De rest denkt allemaal dat ze beloond worden voor iets en Freek ziet het als een soort afstraffing terwijl hij juist degene is die goed zit. Al dan niet gelogen. Dat zou alles op z'n kop kunnen zetten.

Maar als Freek het zelf niet weet en het niet bewezen kan worden, wat is dan het praktisch nut?  :P
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline rooz33

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Promise me... Believe me... Mole me!
« Reactie #92 Gepost op: 7-02-2014, 19:39:14 »
Of omdat hij zijn antwoord niet wilde delen; er zijn dus een stuk of 3-4 voor de hand liggende redenen.
Waarom zou Aaf een afwijkend soort filmpje hebben gekregen?

Ik denk dat Freek twee antwoorden heeft gegeven die hij niet had ingevuld op de test en daarom mocht hij niet naar binnen.

Zou het niet kunnen dat de borden met de vingerafdrukken gewoon uit een opdracht komen? De kandidaten moeten borden met stukken van de bekende vingerafdruk vinden (het 1/4 bord) om een hele te vormen ofzo? En de paarden zijn om het filmpje mooi te maken, of ze moeten dat te paard doen?
~Mol

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 8-02-2014, 13:28:26 »
Ik had gezegd deze blik op de toekomst verder uit te werken. Aangezien ik niet zo heel lang achter elkaar achter de pc kan zitten heeft het even geduurd en in de bijlage dan ook mijn bestandje met uitwerking.

Ik moet wel zeggen dat ik nog niet heb teruggelezen in dit topic of dat er al dingen vermeld zijn of zo dus wellicht een aantal dingen dubbel maar zou zeggen wie weet heb je iets aan mijn bevindingen :D

Ben benieuwd :D

Edit: typo
« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 13:34:26 door Syllie10 »

Offline Molstrik

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 8-02-2014, 14:12:07 »
Ook lijkt het me niet logisch voor een mol om voor een filmpje met geld te kiezen zoals JW en Sofie. Waarom? Het valt natuurlijk op voor de kijker als iemand weet dat het geld boven op een windmolen ligt en hij vervolgens gaat doen alsof hij dat niet weet, want de mol wilt natuurlijk geen geld in de pot..

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 8-02-2014, 17:34:27 »
Ook lijkt het me niet logisch voor een mol om voor een filmpje met geld te kiezen zoals JW en Sofie. Waarom? Het valt natuurlijk op voor de kijker als iemand weet dat het geld boven op een windmolen ligt en hij vervolgens gaat doen alsof hij dat niet weet, want de mol wilt natuurlijk geen geld in de pot..

Maar we weten niet wat de toekomst precies brengt. Door een twist kan het geld niets waard zijn, maar intussen heeft de mol dan mooi de held kunnen spelen door het geld wel op te halen.

Offline Molstrik

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 8-02-2014, 17:45:04 »
Maar we weten niet wat de toekomst precies brengt. Door een twist kan het geld niets waard zijn, maar intussen heeft de mol dan mooi de held kunnen spelen door het geld wel op te halen.
Dat is waar, dan ziet iedereen de mol nu lekker geld ophalen. Net als de enveloppen, je weet niet hoe ze het geld later terugkrijgen. Het lijkt me dat hier een opdracht aan vast zit waarbij het geld eventueel verloren kan worden.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 9-02-2014, 12:59:06 »
Ik ben inmiddels helemaal verliefd geworden op deze locatie en de muziek van deze opdracht.  :D  ::love::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline huntelaar110

• Forumlid
  • MolFreak
« Reactie #98 Gepost op: 9-02-2014, 15:28:37 »
Even om terug te komen op het afwijkende filmpje van Aaf,
Volgens mij sloegen alle beeldfragmenten gewoon op de komende drie opdrachten.

Aaf kreeg het beeld te zien van het eerste gedeelte uit het 'volgende week' stukje,
Geen idee wat er tijdens deze opdracht moet gebeuren maar de locatie lijkt hetzelfde

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 9-02-2014, 15:34:07 »
Ze slaan ook allemaal op de komende aflevering. Dat is in het stukje volgende keer te zien na afloop van de aflevering.

Daar horen de stukjes van Aaf, JW en Sofie in hetzelfde gebied (regio Kapurpurawan and Palpalokada in Burgos, Ilocos Norte) en het stukje van Susan en Tygo in het andere gebied (Calle Crisologo, Vigan, Ilocos Region, Filipijnen)