Ben voor mezelf even wat sleutelopdrachten (althans opdrachten die sleutelopdrachten kunnen zijn) aan het terugkijken. Zou ook in het aflevering 4 topic kunnen horen feitelijk, maar dit topic blijft wat actueler.
Bij de abseilopdracht weet ik in elk geval het volgende zeker:
- Er valt 2000 euro te verdienen
- Er wordt 1200 verdiend, er is 6x +250 gepakt en 3x -100 (de berekening komt anders niet uit)
- Jan-Willem pakt 1 koker, Tygo 2, Daphne en Freek elk 3.
Wat ik vervolgens als aanname doe:
- De bedragen zijn eerlijk verdeeld. Ieder krijgt 4 stellingen. Vermoedelijk 2 goede en 2 foute. Als dit zo is heeft iedereen 2x +250 en 2x -100 die men kan pakken
- Als Freek de mol is, weet hij wat in het koffertje zit.
Daphne pakt de koker: Tygo heeft in het boekje van Aaf gekeken (volgens Aaf goed) en de koker: Het tv station heet ATV (dit is juist). Daphne heeft dus 2x +250 gepakt. Freek zou dan dus niet weten wat er in het koffertje zit. Op basis van deze aannames zou deze stelling dus fout moeten zijn.
Conclusie: Freek is niet de mol,
of:
1. Freek is wel de mol, maar weet niet wat er in de koffer zit
2. Aaf liegt over het feit dat ze in Tygo's boekje kijkt.
3. De positieve en negatieve bedragen zijn niet evenredig verdeeld. Dan zou bij Daphne 3x 250 moeten hangen en bij iemand anders maar 1x.
4. Iedereen heeft 5 kokers
(edit met dank aan Heinz
)
Edit: Wat me nu opvalt mbt optie 3, Indien De stelling: 'Freek weet wat er in de koffer' zit +250 waard zou zijn, zou de stelling 'De opdracht 150KG is eigenlijk 50KG' automatisch onjuist moeten zijn. (JW kijkt in boekje Aaf is juist en de andere 6x250 is gepakt)