Poll

Wie is de Mol?

Susan
37 (39.8%)
Freek
54 (58.1%)
geen van beiden
2 (2.2%)

Totaal aantal stemmen: 93

Auteur Topic: Molduel: Freek versus Susan  (gelezen 51285 keer)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #80 Gepost op: 2-03-2014, 13:09:15 »
En mijn punt is juist dat dat risico de opdracht nog leuk maakt. Voor de Mol en voor de kandidaten. Maar het maakt Susan als Mol voor mij niet onwaarschijnlijker, want ze krijgt de positie in haar schoot geworpen. (Het griezelig verdachte is dat het dagboek van de Mol met die uitdrukking begint. Ik zou niet weten op wie die anders dan Susan moet slaan.) De vergelijking met Patrick vind ik niet helemaal opgaan. Patrick koos wel een verkeerde envelop, maar het stond niet vast dat hij die beslissing mocht maken. Dat liet de groep (zijn mede-"ontvangers" Hanna, Jan en Karin) hem doen.

Dat snap ik maar ik zou als mol toch wel erg balen als je die plek weggeeft om er dan achter te komen dat de kandidaat op die plek toch de goede aanwijst. Had ik maar...
Oh en die moldagboeken zijn volgens mij zeer manipulatief en vooral bedoeld om je op het verkeerde been te zetten. Ik lees ze in ieder geval niet meer.
Hoe dat met Patrick precies ging weet ik niet meer maar feit blijft wel dat dat een van de mollenacties was.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 2-03-2014, 19:16:07 »
Het griezelig verdachte is dat het dagboek van de Mol met die uitdrukking begint. Ik zou niet weten op wie die anders dan Susan moet slaan.

Oh wat grappig, dat vind ik juist totaal niet verdacht.  ;D
Die Mol-dagboeken staan altijd vol met dat soort nonsens wat in 99,9% van de gevallen typische dwaalsporen zijn. Ze bevatten hooguit initialen van de Mol als hint of ondersteuning van andere hints (zoals de plus/het kettinkje van Kim etc), in verreweg de meeste gevallen.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 5-03-2014, 15:49:24 »
Ik heb net een deel van aflevering 3 teruggekeken. Bij het appartement zoeken staat het team van Susan al bij de boot, wanneer Jennifer de informatie van Aaf doorgeeft dat het te lang gaat duren met de boot. Dan vraagt Susan: gaan we dat geloven? Ik vind dat geen Molse opmerking. Als Mol zou je gelijk voorstellen om dan maar te doen wat Aaf zegt (want is onlogisch). Het viel me ook op dat Freek steeds zat te rommelen met de telefoon. Tijd later vraagt JW of het nummer van Daphne verwijderd is.

Offline m0l

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 6-03-2014, 09:43:47 »
7.2 en 7.3 Susan. De ideale positie om te mollen én € 2000 uit de pot houden bij de topo-opdracht.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #84 Gepost op: 6-03-2014, 23:30:58 »
Dit wordt HET duel. Ik ga voor Susan. Al zijn er ook veel acties aan Freek te linken.

Maar....de kandidaten zelf verdenken Freek nauwelijks. Dat is toch wel een ernstige indicatie. In deze fase van het spel zitten kandidaten meestal goed in de richting van de mol.

De belangrijkste hint dat Freek vrij onverdacht is (want veel kan in de montage verbloemd en verknipt worden), is dat hij nog altijd de penningmeester is.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 6-03-2014, 23:32:16 »
Ze proberen de laatste tijd wel door te schemeren dat Susan op Freek zit stiekem. Niet te obvious uiteraard. Kan zomaar eens een "hint" zijn.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #86 Gepost op: 9-03-2014, 10:57:29 »
Ik heb het molduel aangevuld met de opdrachten uit aflevering 8. Zie de eerste zes berichten van dit topic. ::joehoe::

Tussenstand na 7 afleveringen:
Aantal molpunten Freek: 13
Aantal molpunten Susan: 12

8.1: onbewoond eiland: beiden
8.2: vijf op een rij: Susan
8.3: vind Freek: Freek

Tussenstand of eindstand na 8 afleveringen:
Aantal molpunten Freek: 15
Aantal molpunten Susan: 14

::confettie::

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 9-03-2014, 11:09:47 »
Hier ben ik het eens met Heinz.

8.1: onbewoond eiland: gelijk
8.2: vijf op een rij: Susan (liet zich gemakkelijk uitschakelen, kwam daardoor in positie van jager en koos Freek die moeilijk te spotten is)
8.3: vind Freek: Freek (bereikte Art zeer snel, beelden zijn duidelijk gemanipuleerd)

Stand wordt 7-3 voor Susan.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2014, 11:22:40 door Luc »

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #88 Gepost op: 9-03-2014, 11:14:03 »
Wel leuk hoe de standen zoveel verschillen... Volgens mij heeft men ieder een eigen mol en past men daar de evt mogelijke moclacties op aan...helemaal objectief is niemand.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 9-03-2014, 12:52:33 »

Mee eens.

Aangepaste stand: Freek 4 - Susan 9.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 9-03-2014, 13:21:52 »
Ik heb het molduel aangevuld met de opdrachten uit aflevering 8. Zie de eerste zes berichten van dit topic. ::joehoe::

::ok::

Eens...

Tussenstand of eindstand na 8 afleveringen:
Aantal molpunten Freek: 15 of 4 (als ik bij 'beide' 0 pnt geef)
Aantal molpunten Susan: 15 of 4 (als ik bij 'beide' 0 pnt geef)

Gaat de finaleopdracht dan eindelijk uitsluitsel brengen  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 9-03-2014, 14:11:28 »
Apart om te zien dat ze elkaar echt op de hielen zitten qua stand, bij een groot gedeelte dan

Twee mollen ;D

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 9-03-2014, 17:15:57 »

Freek kon al heel snel uitgeschakeld worden na JW. Waarom deed men dat niet?
Waarom de vreemde zetten van Tygo waarbij hij Sofie en Susan in eerste instantie probeerde te sparen?

Freek kon alleen uitgeschakeld worden als ze alle drie voor Freek gaan. Sofie overweegt dat, maar ziet dat ze dan zelf daarna uitgeschakeld zal worden en probeert haar eigen huid te redden. Goede poging, maar ze ligt uiteindelijk toch teveel achter. Tygo wil Susan er niet uitspelen, dat is zijn mol. Die gunt Susan meer de vrijstelling dan Freek. Freek denkt dat Tygo het niet ziet, maar dat ziet Tygo heus wel. Susan lost het daarna niet op, maar geeft Tygo nog een kans om haar weg te spelen. Dan kan hij er niet meer omheen. Tygo de perfecte kandidaat, Susan de mol, Freek de lachende derde.

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 12-03-2014, 22:30:49 »
Ben voor mezelf even wat sleutelopdrachten (althans opdrachten die sleutelopdrachten kunnen zijn) aan het terugkijken. Zou ook in het aflevering 4 topic kunnen horen feitelijk, maar dit topic blijft wat actueler.

Bij de abseilopdracht weet ik in elk geval het volgende zeker:
- Er valt 2000 euro te verdienen
- Er wordt 1200 verdiend, er is 6x +250 gepakt en 3x -100 (de berekening komt anders niet uit)
- Jan-Willem pakt 1 koker, Tygo 2, Daphne en Freek elk 3.

Wat ik vervolgens als aanname doe:
- De bedragen zijn eerlijk verdeeld. Ieder krijgt 4 stellingen. Vermoedelijk 2 goede en 2 foute. Als dit zo is heeft iedereen 2x +250 en 2x -100 die men kan pakken
- Als Freek de mol is, weet hij wat in het koffertje zit.

Daphne pakt de koker: Tygo heeft in het boekje van Aaf gekeken (volgens Aaf goed) en de koker: Het tv station heet ATV (dit is juist).  Daphne heeft dus 2x +250 gepakt. Freek zou dan dus niet weten wat er in het koffertje zit. Op basis van deze aannames zou deze stelling dus fout moeten zijn.

Conclusie:  Freek is niet de mol,

of:
1. Freek is wel de mol, maar weet niet wat er in de koffer zit
2. Aaf liegt over het feit dat ze in Tygo's boekje kijkt.
3. De positieve en negatieve bedragen zijn niet evenredig verdeeld. Dan zou bij Daphne 3x 250 moeten hangen en bij iemand anders maar 1x.
4. Iedereen heeft 5 kokers  ;D (edit met dank aan Heinz ;) )

Edit: Wat me nu opvalt mbt optie 3, Indien De stelling: 'Freek weet wat er in de koffer' zit +250 waard zou zijn, zou de stelling 'De opdracht 150KG is eigenlijk 50KG' automatisch onjuist moeten zijn. (JW kijkt in boekje Aaf is juist en de andere 6x250 is gepakt)
« Laatst bewerkt op: 12-03-2014, 22:46:10 door Qper »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #94 Gepost op: 12-03-2014, 22:42:07 »
Er hingen toch overal vijf kokers dus steeds vijf stellingen? :P (Gaan we weer... ;D)

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 12-03-2014, 22:45:17 »
Ik hoor alleen van Tygo dat die een 5e koker heeft (die met vrijstelling) verder hoor ik niemand over 5e kokers. 

Maar het zou kunnen. 

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #96 Gepost op: 12-03-2014, 22:48:00 »
Ik hoor alleen van Tygo dat die een 5e koker heeft (die met vrijstelling) verder hoor ik niemand over 5e kokers. 

Maar het zou kunnen. 

Op het kaartje van Aaf lijken vijf stellingen te staan. En Rat meldde in het aflevering 4 topic dat hij op elk touw 5 kokers spotte (na lang uitpluizen).

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 12-03-2014, 22:48:20 »
Zou ik hier een ook een overzicht mogen maken met de 4 kandidaten nog, of beter in een ander topic?
klaar voor de strijd

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #98 Gepost op: 12-03-2014, 22:50:12 »
Zou ik hier een ook een overzicht mogen maken met de 4 kandidaten nog, of beter in een ander topic?

Ik vind het prima. Kijk zelf maar even wat je het handigst lijkt. Als het erg uitgebreid wordt is een apart topic misschien overzichtelijker.

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 12-03-2014, 22:54:07 »
Op het kaartje van Aaf lijken vijf stellingen te staan. En Rat meldde in het aflevering 4 topic dat hij op elk touw 5 kokers spotte (na lang uitpluizen).

Dan nog geldt trouwens dat als je aanneemt dat de bedragen gelijk verdeeld zijn, dit bedrag een -100 moet zijn als Daphne 2 andere stellingen goed heeft beantwoord. :)  Dan zou men immers 2x +250 en 3x-100 hebben.