Precies Jossie. En dat is juist de reden dat andere tunnelaars haar als kandidaat zien.
Los daarvan heb ik vele malen in haar gezichtsuitdrukkingen en lichaamshouding een kandidaat gezien.
Probeer dan ook eens objectief naar Freek te kijken in deze opdracht.
Hij was helemaal niet bezig om een topito kompleet te krijgen.
Gedroeg zich zelfs plagerig richting Susan.
Er was geen fanatisme in zijn houding maar hij kon bijna zijn lachen niet inhouden om het fanatisme van Susan.
Ik probeer objectief naar Freek te kijken, maar dat is best lastig met de uitspraken die ik tot nu toe hebt gedaan. Ik zit in een mega 'Freek is het niet' tunnel.
Ik vind Freek by far de beste zanger van Nederland. Hij zingt beter dan iedereen. Ik vind 'm alleen, tja, niet manipulatief.
Niet dom, maar een tikkeltje naief zelfs. Niet iemand die verzint om de vrijstelling aan Susan te geven, zodat zij de 2000 euro uit de pot haalt. Wat ik zie van Freek:
Freek wilt dat het karretje stopt als hij Sofie tegenkomt. Hij doet
niet alsof hij Sofie niet ziet. Hij denkt alleen dat hij te ver is doorgereden en zegt, "Rij maar door."
Als hij Susan tegenkomt denkt hij, ik vertrouw je wel, maar het vraagteken is ook interessant. Hij geeft daarom eerst één oranje topito, zodat hij nog kan bedenken of hij Susan de laatste ook gunt en of hij daar zelf iets aan heeft. Hij kiest er volgens mij voor om z'n roommate het vraagteken dan wel te gunnen in de hoop daar ook iets aan over te houden: "You owe me".
Hij geeft de groene topito aan Jan-Willem, zodat Jan-Willem bijna de topo compleet heeft en verzamelt zelf een blauwe zodat hij de blauwe bijna compleet heeft. De laatste blauwe zit bij Sofie (wat hij niet weet), maar die komt hij niet meer tegen.
Ik kan er gewoonweg niet veel meer van maken. Ik moet een uitstapje maken naar LaLa land, om het grote plan van Freek te ontdekken. Pesten van Susan, zodat zij de 2000 uit de pot haalt, zelf net de blauwe topito niet compleet maken, de 250 euro van Jan-Willem op het spel zetten, omdat het toch niet zoveel is. Bedenk dat als je met kwartetten bijna een kwartet hebt, bijna iedereen een kwartet heeft, dus dezelfde topito's verzamelen vind ik ook niet mols.
Ik zie de gehaaidheid niet terug in Freek. Sorry dat ik niet objectief genoeg kon zijn, maar ik zie in Freek meer een grote Teddy Beer.
Freekers zullen wellicht denken: ja, dat probeert hij je te laten denken, en dat is prima, maar Freek is het niet voor mij. Laat hem me dan maar volledig verrassen in aflevering 10. Ook leuk.