Ik ben wel voorstander voor het idee van geen afvaller in de eerste aflevering en daarna geen finalevrijstelling. Dat spreidt de kansen wat eerlijker. Ik zie ook graag wat minder 'toevoegingen' aan het spel: niet continu vrijstellingen, jokers en topito's, laat het spelformat maar gewoon zijn werk doen! En één aparte executie is leuk, maar vier achter elkaar...
Verder vind ik de aandacht voor het landschap en de locaties echt een bonus en ook steeds mooier in beeld gebracht. Houden zo! En daarbij zijn de extra vijf minuten uitzendtijd die worden gevuld met verbondjes en gekonkel een grote aanwinst.
Ik zou graag wel wat meer spanningsopdrachten zien, die heb ik dit seizoen gemist. Een deel van Wie is de Mol? was toch altijd over je grenzen heen stappen en je leven in handen leggen van een groep mensen die je wel moet, maar niet kán vertrouwen. De bungeejump in Zuid-Afrika was cool, maar de dam in Hongkong dit seizoen viel tegen qua fear factor.
Opdrachten die grappig zijn doen het ook altijd goed. De Kantonese opera was misschien wel vaag in opzet, maar des te grappiger. Gisteren keek ik toevallig Mole US2 en ik heb me scheel gelachen om de opdracht waarin ze zich moesten verkleden in belachelijke outfits en de trein moesten nemen. Gewoon even iets luchtigs tussendoor, dat zorgt voor kijkplezier
Tenslotte vind ik dat de te winnen bedragen wel weer wat omhoog mogen. Het zal wel met bezuinigingen te maken hebben, maar waar kandidaten vroeger 1000 euro per persoon binnenhaalden, hebben ze er nu 100 van gemaakt. Dat geeft toch een iets minder euforisch gevoel als de opdracht dan slaagt...