Ik merk dat mijn opmerking over mix bn-ers niet bn-ers wat meer uitleg behoeft.
Het gaat mij er niet om of ik ze ken, immers inderdaad meestal de helft van de groep zijn voor mij ook onbekende. Maar het lijkt me interessant om mensen uit verschillende disciplines te hebben.
Een aantal jaar terug had je bijv. Een opdracht met bussen, en als aan het eind van het spel bleek dat de mol in de winnende bus zat ging er geld uit de pot. Zat hij in de verliezende bus, in de pot. Stel er had een buschauffeur in de groep gezeten hebben hoe zou de groep zich verdelen. Je kunt dan als kijker dmv biechten en indelingen veel meer opmaken mijn inziens.
Een wiskundige bekijkt dingen ook heel anders. Dit kan verwarring opleveren maar ook duidelijkheid.
Iedereen bekijkt vanuit zijn scholing en ervaring dingen anders. Een planner, een arts, een programmeur een beroepsvaarder. En aan de hand van de deelnemers kun je ook spellen aanscherpen. En dan is het aan het spel hoe de verdelingen zijn. Niet we gaan alfabetisch. Nee er wordt dan denk ik beter nagedacht over indeling.
En geef nu toe een politicus kan prima liegen en bedriegen en acteren. Gelukkig vallen sommige hiervan wel weer binnen de bn selectie
Het acteren wordt minder het wordt dan ook mi meer een spel en minder gezellig yell yell yell we redden het wel.
Dus deels 'bekende nederlanders' en deels niet lijkt me echt geweldig. Hoe zitten de verhoudingen, hoe wordt er gespeeld.