Hoewel ik het fantastisch vind dat Susan het verkeerde nummer zegt, het verkeerde Boeddhabeeld kiest, de verkeerde vingerafdruk aanwijst, etc... zijn dit gewoon ook dingen die eender wie sowieso verkeerd had gedaan. Het is niet enkel haar schuld dat alles mis gaat. Die opdrachten waren sowieso mislukt. Dan is het spijtig om net daar aandacht aan te geven.
De Snake-opdracht was voor mij dus de leukste opdracht van het seizoen; gewoon omdat die opdracht zou kunnen lukken als iedereen z'n best doet. Dus dat Suus daar vertraagt of gewoon héél snel ingaat op "oh ja, goed, dan draaien we terug!" - dat vind ik een goeie molactie.
Ik wou dat er in de aflevering zelf ook iets gezegd werd over de roltrap, want ik denk dat ik daar definitief heb beslist dat Susan mijn mol was. Daarom is dat ook één van mijn keuzes, maar er staat nergens gezegd dat zij uiteindelijk ook gewoon vijf(?) woorden vergeet. "Zullen we opium er maar bij doen?" Heerlijk.
En ja - natuurlijk de brief in de brievenbus. Dat het een pick-up shotje is, spreekt voor zich. Susan sluit natuurlijk de brievenbus. En je kan daar als cameraman niet blijven staan om dat shot te nemen. Sowieso is het geweldig dat ze Freek heeft kunnen misleiden (maar anderzijds betekent het natuurlijk dat ze gewoon niet genoeg gedaan heeft)
Ik vind het natuurlijk ook wel leuk om dingen te zien die tijdens de vorige aflevering natuurlijk er uit zijn gemonteerd. Enkel biechten terwijl we gewoon zien wat we al weten is een beginnetje, maar dan wil ik (om nou maar een flauw voorbeeld te geven) ook gewoon een krijtje zien weggooien. Gewoon omdat dat toch nog een beetje lef eist. Nu genoot ik er wel heel erg van dat Susan gaandeweg meer en meer genoot van haar mollenstreken, maar leuker was natuurlijk als ze dat van in het begin af aan al deed.
Nu is de eerste molbiecht... een biecht over hoe ze niet heeft kunnen mollen. Het is volledig begrijpelijk - véél te fanatieke kandidaten, duidelijk, maar dat is jammer. Productie hoeft niet alles te regelen, maar de eerste opdracht moet gewoon wel lekker molbaar zijn - envelopjes stiekem open maken en de groep zo geld kosten, zoiets.
Ik moet er wel aan toevoegen dat ik die filmpjes op de website wel heel leuk vind. Eigenlijk zou er van elke opdracht in het spel zo'n filmpje moeten zijn. En dan in de aflevering zelf minder tijd spenderen aan "nou, en hoe voel jij je als kandidaat dat die opdracht mislukt is en dat jij dat niet doorhad". Zelfs dat Susan gewoon niet meezoekt naar Freek en dat tegen de camera zegt is leuk om te zien.