Opnameperiode is dan toch wel rond 18/22 mei begonnen ofzo (eerder werd o.a juli geopperd, maar weer eerder viel al op dat Derks weg was tijdens het slot van het DWDD seizoen in mei).
Mja, uitgaande van een opnametijd van drie weken blijkt juli nauwelijks reëel. Op basis van de handelingen van Art kun je bepaalde zaken namelijk definitief uitsluiten. (Het een en ander zal al wel eerder genoemd zijn, maar het kan geen kwaad dit even te herhalen.) Op 19 juni is Art in Nederland en woont hij een
VI Oranje-uitzending bij in Scheveningen. Op 2 juli is Art aanwezig bij de
Enige Echte Effe Ekdom BBQ in Amsterdam. Art heeft De Slimste Mens gewonnen; de laatste opnamedag in Hilversum was
10 juli. Op 2 augustus is Art bij de Canal Parade, waar een dag eerder een item over is bij
RTL Boulevard. Tussen 11 juli en 31 juli liggen precies 21 dagen. Op 12 juli tweet hij echter een foto die in Parijs zou zijn genomen en op 25 juli wordt een foto met als bijschrift ‘Amsterdam’ geplaatst. Da’s geen sluitend bewijs, maar toch. Het lijkt me ook sterk dat Art tegen milcof heeft zitten liegen (zie post #280). Bovendien wordt op 13 mei in een
NOS-item gemeld dat de opnameploeg ‘binnenkort’ op pad gaat. Bijna twee maanden later vind ik dan niet echt ‘binnenkort’.
Misschien is de eerdergenoemde
Twitterdame in juli ergens op Sri Lanka geweest waar de WIDM-ploeg eerder al opnamen heeft gemaakt? Mogelijk heeft een
local haar laten weten dat er onlangs ook Nederlanders op die bepaalde plek waren, maar dit is speculatief.
SomeOne_01 noemt 22 mei t/m 12 juni als opnameperiode, ramonmol 18 mei t/m 7 juni. Rond die tijd zullen ongetwijfeld de opnamen zijn geweest. Andere opties zie ik ook niet echt. De tweets van Pieter Derks tussen 21 en 27 mei – onder andere een bericht met een link naar een Uitzending gemist-pagina – lijken me door iemand anders geplaatst.
Tim Douwsma is geen nieuwe kandidaat: op 30 mei is hij aanwezig bij de Toppers in de ArenA. De veelgenoemde Martine Sandifort, Margriet van der Linden en Ajouad El Miloudi zullen er vermoedelijk nog bij komen, plus twee BN’ers die niet of minder actief zijn op social media, denk ik. De tijd om te achterhalen wie die twee dan zijn, begint zo langzamerhand wel te dringen.