Als je veel Nederland 1, 2 en 3 kijkt zal je er wellicht meer kennen dan bijvoorbeeld iemand die zelden kijkt.
Dus dat A namen en B namen slaat nergens op.
Ik ken er van die nu bekend zijn er 3.
Zoals ik al zei, dat is niet persee mijn persoonlijke mening maar meer hoe 'algemeen' nederland, dus zeg maar de grote groep reageert op bepaalde namen.
Voorbeeld, vorig jaar kon je per foto zien hoeveel likes de kandidaat kreeg na het bericht dat ze meededen. Susan, Tygo en Owen hadden alle 3 boven d 3.000 likes met Daphne Jennifer en Freek alle 3 rond de 1500 en Maurice, Jan willem, Sofie en Aaf allemaal onder de 1000. Bijvoorbeeld kende ik Daphen en Aaf wel en Owen niet, dus nogmaals het is niet mijn eigen mening maar de 3 die er dan uitspringen of bepaalde reacties, zoals bij Chris zegers dit jaar.ZIjn bekendmaking heeft 8000!! likes op facebook, tewrijl namen als Viktor, Evelien en Ajouad maar rond de 500 likes opleverden. Dat zegt welke programma;s algemeen nederland kijkt, en ja dat is relatief en ik hoef hier ook geen discussie over, maar het is dat ik wou aangeven, welke namen hebben we nu en komen er nog A namen.
ALs je kijkt naar twitter hebben Rik, Pieter (Chris als ie twitter had gehad) en Margriet de meeste followers, allemaal boven de 20.000
Er zitten kandidaten bij die er maar 500 of 1000 hebben, die komen dan net wat minder op tv of op zenders die minder kijkers trekken. Ik heb het niet over hoeveel wij, molloten er kennen. Ik noem het maar even A en B namen omdat dat is hoe de grote groep nederlanders het ziet.
En dan heb je met vorig jaar Susan/Tygo/Owen 3 relatief grote namen, als je kijkt naar wat ze gedaan hebben in hun carrieres.
En dit jaar Chris/Pieter/Rik (Margriet/Martine zet ik nog ff tussen haakjes omdat het nog niet bevestigd is) Maar dat vind ik een leuke score.