Het is een heel heel groot zooitje bij de KNVB
al zitten er meerdere kanten en perspectieven aan dit verhaal, dat een lang staartje gaat krijgen ben ik bang.
1. Achilles heeft samen met KNVB nek uitgestoken te promoveren als amateurclub in de profwereld (sowieso is de hele promotieregeling met 1 degradant en directe promovendus raar vanuit de tweede divisie)
2. Achilles was maanden geleden al gedegradeerd, maar door een ongekende reeks, blijft het spannend tot de laatste dag. Ze stonden 18 punten achter bij de winter en nu nog maar 2...
3. Dit zorgt ervoor dat ook FC Dordrecht nog in de stress over volgend seizoen kan zitten en vooral niet weten waar ze aan toe zijn. (had dan gewacht met de uitspraak tot ná de laatste speelronde, want als dordrecht wint is Achilles ook sowieso weg)
4. KNVB heeft gelijk wat betreft gelijke behandeling, maar hoe rechtlijning is men eigenlijk? Toen met Twente is een heel gedoe ontstaan over een zelfde soort situatie, maar dan de licentie
5. Hoe aantrekkelijk is het uberhaupt voor amateurs om als kampioen door te promoveren van de Tweede Divisie naar de Jupiler League als je deze houding van de KNVB ziet?
6. Als FC Dordrecht verliest en Achilles wint, zou Dordrecht zonder straf voor Achilles dus degraderen. Enorme klap voor zo'n ploeg die dan ook in een juridische molen terecht komt. Achilles gaat vechten, Dordt zal vechten, KNVB zal vechten.
7. Er zijn alleen maar verliezers ben ik bang. (dus hoop ik maar dat Achilles niet over Dordt spring, zodat ze op sportieve gronden degraderen en niet een heel juridisch gevecht gaat komen...).