En FC Twente is kampioen
die komen volgend jaar weer terug. Niet de meest overtuigende, niet de meest sprankelende kampioen (paar rare thuisnederlagen ook gehad), maar wel de meest degelijke? kampioen van de vele teams (Eagles, Roda, NEC, Sparta, Almere, Cambuur) die allemaal aasden op directe promotie naar de Eredivisie (via het kampioenschap).
Ben benieuwd wie van de genoemde ploegen het goed gaan doen in de play-offs. Of komt er met MVV. Oss of RKC een Emmen-achtige verrassing...? Vooral deelname aan de play-offs is voor NEC en Roda nog niet eens zeker. Terwijl dat toch de grote ploegen zijn.
En als ik dan toch het topic weer even onder de aandacht heb, er lopen best wat hidden gems / verborgen pareltjes rond in de Keuken Kampioen Divisie die goedkoop (transfervrij?) of via huur op te halen zijn voor Eredivisieploegen en daar volgens mij ook een versterking kunnen zijn. Neem Jerdy Schouten en Mo Osman van Excelsior en Heracles als voorbeeld. Beiden allebei bij Telstar een goed jaar en nu heeft de een de Azië cup gespeeld en kan de ander voor 2-4 miljoen weg naar de Italiaanse (sub)top als ik de geruchten mag geloven.
1. Hussein Dogan (25 jaar, 19 goals al voor Oss, transfervrije spelmaker die zijn goals meepikt. Als ADO slim is, halen ze die jongen binnen. Type El Khayati, geboren in Den Haag en als die El Khayati weggaat, ideale versterking denk ik zo).
2. Mario Engels (25 jaar, 24 goals voor Roda, transfervrij. Scoorde als Eredivisiespeler niet zo veel, maar laat zien een lichtpuntje te zijn in het dramaseizoen van Roda).
3. Ferdy Druijf (21 jaar, 26 goals, heeft er al 13 ingeschoten bij Jong AZ dat hem verhuurde aan NEC, schoot hij er ook 13 in. Heeft nog contract tot 2021 bij AZ, zal daar niet meteen eerste spits worden, maar een jaartje verhuren aan een club als VVV, Graafschap, Emmen, Excelsior, Willem II, ADO, Zwolle noem maar op kan zeker geen kwaad).
4. Xavier Mous (23 jaar, 0 goals want hij is keeper bij Cambuur, misschien wel samen met Rody de Boer die terug is van lange blessure, de beste van dit seizoen. Imponeert vaak met ijzersterke reddingen en Emmen zou al interesse hebben om hem te halen als opvolger van Scherpen).
5. Joel Zwarts (19 jaar, 8 goals bij FC Dordrecht, snelle afmaker, verhuurd door Feyenoord net als Summerville en Schuurman, hij valt echter op door zijn neusje voor goals bij de laagvlieger).