Ik ben ook INFP. Die confrontation herken ik idd ook wel. En die alone time is ook erg herkenbaar.
Hehe op het werk hebben we ooit een cursus moeten doen, waarbij je moest opschrijven wat je zeker wil hebben.
Ik had vrijheid opgeschreven. Mijn collega/beste vriendin keek me aan en zei "Euh dat heb je toch al heel veel?"
"Ja, maar ik wil het behouden!"
En dat staat nu dus letterlijk op dat plaatje.
Zoveel dingen die behoorlijk eng goed kloppen.
Daarnaast hebben we ook ooit een Insights cursus gedaan, waarbij je persoonlijkheid op een kleurenschaal komt. Ik zat op een geel/groene mix, waarbij geel staat voor creativiteit en groen voor gevoel. Er zijn 80 vakjes waar je in terecht kan komen en ik zat toevallig in hetzelfde vakje als degene die de cursus gaf. Hij gaf telkens voorbeelden over zichzelf, waarin ik me dus 100% in herkende. Dat ik er een goed gevoel bij moet hebben. Ik kan jaren later nog beginnen over iets super banaals voor andere mensen. Dat ik bvb naar mijn gevoel een jaar geleden kortaf tegen iemand was en dan een jaar later dus tegen die persoon zeg "Oh weet je nog vorig jaar die ene dag dat we het over dit en dat hebben en ik toen heel kort Nee zei? Sorry dat bedoelde ik zo niet."
En die andere persoon heeft dan zoiets van "Huh, wat?"
Of piekeren hoe ik op school 20 jaar geleden iets heel stoms gezegd of gedaan had en me dan nog bedenk van "Ik had eigenlijk zus of zo moeten doen."
Tot dan toe dacht ik dat iedereen dat wel eens deed, maar blijkt dus van niet.
Maar Insights was dus ook wel een leuke training waarmee je collega's kan leren kennen en begrijpt waarom iemand op een bepaalde manier reageert. Helaas is daar geen gratis online testje van.