Deel 1
Wauw. Ik sta in de finale. Iets wat ik, en waarschijnlijk veel anderen, zeker niet gedacht hadden. Maar nu ik hier sta besef ik dat ik toch ineens 50 procent kans heb om te winnen. En wat zou het gaaf vinden als dát gebeurt, hoe blij ik ook ben dat ik hier überhaupt sta.
Eerst mijn verhaal op tactisch gebied:
Vrij snel nadat de kampen waren ingedeeld kreeg ik een pm van Bjorrn (ja, van Bjorrn, verrassing
) met de vraag of ik met hem wilde samenwerken. En heel snel daarna zei Bjorrn dat hij benaderd was door Hidm. Hidm wilde een verbondje met Bjorrn, Catshee, Jann en nog 2 mensen om een meerderheid te vormen. Die ‘nog 2 mensen’ werden Molbelg en ik. Het plan was om de sterke spelers te elimineren, zoals Hillo, Daisy en Vieffan. De naam van ons complot werd ‘de boefjes’. Het eerste doelwit werd Hillo, omdat hij gewoon erg sterk is, maar Hillo had immuniteit. Dus toen kozen we Vieffan.
In diezelfde week was er al een fake complot ontstaan met Hillo, Jann, Bjorrn, Catshee en Molbelg. Hillo wilde ook op Vieffan op stemmen omdat hij een vrouwencomplot vermoedde tussen Daisy, Vieffan en de vrouwen van de Heroes. Dus toen dachten hidm en ik (wij zaten dus niet bij dat complot) dat het niet slim was als wij ook op Vieffan gingen stemmen, omdat dat erg zou opvallen. Dus wij stemden op Daisy, zodat niemand zou vermoeden dat we met veel mensen contact hadden.
Op de eilandraad ging het volgens plan. Vervolgens vroeg Daisy mij op wie ik had gestemd. Ik zei dat ik op haar had gestemd, en dat was ook zo, maar ik zei dat ik nog met niemand een complot had en dat ik random had gekozen. Dat geloofde Daisy, en toen spraken we al min of meer af om te gaan samenwerken bij de eilandraad erna.
Nou, de volgende eilandraad, dat duurde even! Maar in de sportweek, waar ik overigens mijn onderdeel gewonnen heb , verloren we en kon het tactische spel weer beginnen. Ik bleef gewoon trouw aan het complot met de boefjes, maar deed alsof ik met Daisy ging meestemmen, want dan is het veel leuker . Daar was ik nou net villain voor. Dus mijn eerste echte dubbelcomplot werd hier een feit. Er werd een groepspm gemaakt met hidm, de_witte, molbelg mij en Daisy, en we zouden op Jann stemmen omdat hij niet heel actief was die week. Maar hidm, molbelg en ik stemden gewoon op Daisy. Missie geslaagd.