Deel 2
Tot mijn verbazing haalde ik de samensmelting. Helaas viel Molbelg af.
Het werd een week vol complotjes: Jann, Bjorrn, Hidm en ik vertrouwden Catshee niet meer, dus maakten we een aparte groepspm aan zonder hem, maar we deden tegenover catshee alsof we hem nog wel vertrouwden.
Ook zocht de witte die week contact. Ik deed alsof ik dacht dat ik in de gevarenzone zat, en hij dacht ook dat hij zelf in de gevarenzone zat, dus ‘gingen we samenwerken’. Op dat moment had ik dus 3 complotten: Het complot met de boefjes (dus met catshee), het complot zonder catshee en een complot met de witte.
En toen zocht hillo ineens ook contact, waardoor ik ineens 4 complotjes had. Tegenover Hillo en de witte deed ik alsof ik op MC zou stemmen, tegenover catshee deed ik alsof ik op hidm ging, want dat deden de heroes ook. In werkelijkheid stemden we op MiekeG, want zij had toch al 2 zwarte stemmen en met z'n vieren hadden we geen meerderheid.
De week erna werd het oorlog om catshee. Wij waren met 4 en de anderen waren met 5, waardoor ik ging proberen catshee naar ons te flippen. Na heel wat gepm leek het te lukken doordat ik hem beloofde de week erna zélf te flippen, om dan hidm, bjorrn en jann weg te stemmen (als hij dus eerst met ons meestemde op hillo). Dat ging ik natuurlijk niet echt doen
Ook zocht hillo opnieuw contact. Ik deed weer alsof ik met hem mee ging stemmen. Catshee hield zich stil bij hillo en dus vroeg hillo of ik hem kon overhalen. Ik heb toen Catshee een nepbericht naar mij laten sturen waarin hij deed alsof hij met hillo ging meestemmen, en dat bericht heb ik naar hillo doorgestuurd als een soort ‘bewijs’.
Ik stemde gewoon met de boefjes op Hillo, en we dachten dat catshee dat ook deed. En tegenover Hillo deed ik alsof ik op Bjorrn stemde (hidm kon niet wat hij had immuniteit). Nou, dat mislukte compleet want ze stemden ineens allemaal op Jann. Dus toen was Jann weg en hadden wij een probleem.
Maar toen leek het er ineens op dat Robbie en MC met ons wilden meestemmen op Hillo omdat ze hem te sterk vonden. Dus wij dachten: Nou, dat is mooi. Maar uiteindelijk stemden ze helemaal niet op Hillo, maar op hidm. Gelukkig had hidm de idol gevonden, waardoor hillo weg moest.
De week erna zocht Robbie contact met hidm en zei dat hij alleen op hem stemde omdat MC ineens terugkrabbelde. We maakten toen een pm aan met Robbie, en we wilden op catshee stemmen. Maar later zocht Robbie contact met bjorrn en zei dat hij toch heel erg twijfelde. Toen hebben Bjorrn en ik ook op hidm gestemd, zodat de ronde daarna alles weer open lag eigenlijk.
Die week pmde Molcrazy Bjorrn en mij en stelde voor om samen te werken. We dachten dat het de laatste kans zou zijn om te stemmen, en catshee en de witte zijn allebei sterk. We wilden op catshee stemmen, maar hij won immuniteit. De witte deed heel obvious dat hij de idol had, dus dat geloofden we niet. De witte kwam ook nog vragen op wie ik ging stemmen, en ik zei dat ik op Bjorrn zou gaan, en MC had op zijn beurt tegen Catshee gezegd dat ik op Bjorrn ging. Dus ook nu had ik weer een dubbelcomplot, waar ik volgens mij best geloofwaardig ben overgekomen.
Achteraf bleek dat de witte de idol echt had, en toen moest Bjorrn vertrekken, wat ik erg jammer vond.
Oh ja, en Molcrazy deed tegenover mij en Bjorrn alsof hij de idol had gevonden, maar dat bleek niet zo te zijn. Dus ik vertrouwde MC niet meer.
Na die eilandraad kreeg ik een pm van catshee. Catshee wilde weer met me samenwerken. Ik heb daarmee ingestemt omdat ik MC niet meer vertrouwde. We besloten MC weg te stemmen omdat hij het volgens ons tactisch het beste had gespeeld. Vervolgens heb ik ook de witte kunnen overhalen om op MC te stemmen, en werd MC dus weggestemd.
Dat was mijn tactische verhaal. Wat betreft de proeven: Ik ben geen proeventijger, dat is wel duidelijk. Maar als je kijkt naar de uitslagen, was het niet zo dat ik altijd laatste werd ofzo. Ik vind mezelf gemiddeld in de proeven, als je de Geografie week even niet meerekent
.
Kortom, waarom ik denk dat ik kan winnen:
• Ik was binnen mijn complot met de boefjes vaak degene die de meeste dubbelcomplotten had, en ik heb daar best overtuigend gespeeld. Het geeft ook aan dat ik geen slaafje was van Bjorrn, omdat ik zélf best veel werk heb moeten verzetten.
• Ik was niet slecht in de proeven (vond ik zelf, en als je erbij bedenkt dat ik vijftien ben helemaal)
• Ik heb na het vertrek van MiekeG met 8 mannen op het eiland gezeten
• Ik hoop dat ik jullie positief heb kunnen verrassen als nieuweling.
• Ik heb mijn eerste complot (met de boefjes) nooit verraden. Ook niet die week dat hidm eruit ging: Robbie twijfelde, en als hij op hidm zou stemmen zou hidm sowieso weggaan dus maakte het niet uit wat ik deed. Ik heb dus op hidm gestemd om ervoor te zorgen dat alles daarna weer open lag.
• Ik heb in het hele spel maar 1 tegenstem gekregen
Ik ben benieuwd naar jullie vragen, ik zal ze eerlijk beantwoorden.