Het verbaast me niet zoveel dat jullie in de finale staan, wat me wel verbaasd is dat één van jullie dit spel nog wint ook.
Volgens mij is de enige rede dat jullie hier staan dat iedereen in de jury terecht dacht dat ze van jullie zouden winnen in de finale.
De witte, je hebt er niet voor gezorgd dat veel mensen met jou meestemde, die vele mensen hebben ervoor gezorgd dat jij met hun meestemde.
Niemand heeft mij ooit kunnen overhalen op iemand te stemmen die ik er niet uit wilde. Wellicht dat de gedachten over op wie te stemmen vaak al dezelfde kant op stonden en ik ook uiteindelijk niemand heb overgehaald, dat is mogelijk.
Ik denk niet dat iedereen van mij zou winnen in de finale. Ik vind dat er in de proeven er maar een paar sterker zijn geweest dan ik en dat in het tactische spel, zeker na de samensmelting, iedereen ongeveer hetzelfde heeft gespeeld. Tenzij jij en de andere juryleden vinden dat iemand die meer de aandacht op zich probeert te vestigen de overwinning meer verdient kan ik je hierin geen gelijk geven.
Om even in te gaan op je argumenten:
-Je was inderdaad redelijk in proeven, iets beter dan miek ook wel, dus daar geef ik je gelijk in, maar die halve finaleproef heb je alleen gewonnen omdat catshee geen tijd had en het daarom heel makkelijk werd om voor hem te finishen.
Het feit dat Catshee geen tijd had maakte het inderdaad makkelijk om die proef te winnen. Ik denk wel dat ik een goede tijd heb neergezet in de proef en ik vraag met af of Catshee sneller geweest zou zijn. Ik denk dat het een 50-50 geweest was.
-Die 2 mensen aan wie jij loyaal wilde blijven, hillo en catshee, zijn ook de 2 mensen die als ze de finale haalden, 100% zeker het hele spel gewonnen hadden, en jij zou ernaast zitten zonder ook maar 1 stem te krijgen. Dat jij deze mensen mee wilde nemen naar de finale zie ik dus helemaal niet als iets goeds, maar als iets superdoms.
Wat betreft hillo geef ik je gelijk. Waarschijnlijk zou hij, wanneer hij niet gefopt was geweest door HidM (en Robbie) net als die twee heren een keer unaniem worden weggestemd. En ja, dan zou ik hebben meegestemd.
Wat betreft Catshee. Wellicht heb ik dat dan verkeerd ingeschat. Ik vind dat ik gemiddeld beter ben in de proeven. Qua tactisch stemmen hebben we hetzelfde gespeeld. Jij vindt dat hij in de finale meer stemmen zou krijgen omdat hij wat meer contacten onderhield met iedereen?
-Op de juiste momenten kunnen schakelen tussen samenwerkingen?
Die moet je me even uitleggen.
Tussen wie schakelde je dan en heeft dat überhaupt enig effect gehad voor het verloop van het spel?
Nee, dat heeft weinig effect gehad op het verloop van het spel, behalve dan misschien dat ik zelf minder in gevaar kwam.
Nou ja, op het juiste moment van de samenwerking met Robbie afstappen bijvoorbeeld
-Die vroege tegenstemmen zijn het gevolg van je tactiek om met niemand samen te werken in het begin, dus als die tactiek zo goed was, zouden die tegenstemmen geen probleem zijn.
Die vroege tegenstemmen zijn random stemmen van Daisy en Vieffan. Op dat moment waren ze ook geen probleem, maar helemaal aan het einde van het spel werden ze dat wel.
-Miek is ook een nieuweling en haar is het wel gelukt om goede samenwerkingen met mensen te creeëren.
Dat is mij ook gelukt. Alleen niet met Bjorn omdat dat op dat moment niet zo interessant was voor me.
-Wie heb je in wat voor richting gestuurd dan?
Allereerst het vijftal op Jann, in de stemming dat die eruit vloog. Uiteraard hadden ze zelf ook wel bedacht dat ze op jou of Jann moesten stemmen (HidM) had immers immuniteit. En in de final 4 miek op MC (maar zoals te lezen is in haar betoog was ze dat toch al van plan)