Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 125753 keer)

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #380 Gepost op: 10-12-2014, 12:24:05 »
Niemand heeft mij ooit kunnen overhalen op iemand te stemmen die ik er niet uit wilde. Wellicht dat de gedachten over op wie te stemmen vaak al dezelfde kant op stonden en ik ook uiteindelijk niemand heb overgehaald, dat is mogelijk.
Ik denk niet dat iedereen van mij zou winnen in de finale. Ik vind dat er in de proeven er maar een paar sterker zijn geweest dan ik en dat in het tactische spel, zeker na de samensmelting, iedereen ongeveer hetzelfde heeft gespeeld. Tenzij jij en de andere juryleden vinden dat iemand die meer de aandacht op zich probeert te vestigen de overwinning meer verdient kan ik je hierin geen gelijk geven.

Dus stemde je random op iemand anders en ging degene die je niet wegwilde er toch uit. Goeie strategie  ::ok::
Dat je denkt dat je van mensen als catshee kon winnen klopt helemaal niet, en dan kun je wel argumenten geven waarom het wel klopt, maar ik zit in de jury en heb gepraat met de andere juryleden, als catshee hier stond had hij gewonnen, geen twijfel mogelijk.
En volgens mij vertelde iedereen je dat ook nog eens, elke week, dus dan kun je je kans grijpen en hem wegstemmen, zodat je niet ''hetzelfde hebt gespeeld als iedereen''.

Om even in te gaan op je argumenten:
-Je was inderdaad redelijk in proeven, iets beter dan miek ook wel, dus daar geef ik je gelijk in, maar die halve finaleproef heb je alleen gewonnen omdat catshee geen tijd had en het daarom heel makkelijk werd om voor hem te finishen.

Wat betreft Catshee. Wellicht heb ik dat dan verkeerd ingeschat. Ik vind dat ik gemiddeld beter ben in de proeven. Qua tactisch stemmen hebben we hetzelfde gespeeld. Jij vindt dat hij in de finale meer stemmen zou krijgen omdat hij wat meer contacten onderhield met iedereen?[/font]
Jaaa!!
Als je in de finale staat naast catshee, en we hebben gezellige gesprekken met catshee gehad en we mogen hem meer, terwijl jij nooit wilde praten, dan stemmen we op catshee, zo werkt dit spel  ::joehoe::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #381 Gepost op: 10-12-2014, 12:31:25 »
Ok, op mij kwamen ze op dat moment wel random over. Op zich heb ik er ook verder weinig last van gehad, behalve in de final 4 eigenlijk.

Het kwam random over op jou omdat je totaal geen idee had wat er allemaal gebeurde in het spel.

Deze vragen zijn voor jullie allebei:

-Waarom verdient je tegenstander het niet om te winnen?

Wat is dit nou weer voor vraag? Ik ben hier niet gekomen om met modder te gooien. Vraag me liever waarom ik vind dat ik het wel verdien.
Ik zeg er nog letterlijk bij, degene die mijn vragen het beste beantwoord krijgt mijn jury vote, en dan ga je gewoon die vraag negeren?
Dit doe je ook al bij hidm, ik vraag me echt af of je onze stemmen wel wilt. Of denk je dat je de andere jury votes al sowieso krijgt?

-Welke 2 juryleden hebben het spel volgens jou het slechtst gespeeld en waarom?

Dan kom ik denk ik bij twee mensen uit die eruit zijn gegaan, mede door hun eigen schuld.
De eerste is MiekeG die voor de samensmelting het kennenlijk zo slecht/gemeen gespeeld heeft dat ze met twee zwarte stemmen naar de eilandraad ging, waardoor ze eruit vloog
De tweede is Bjorn. Die maar niet wilde geloven dat ik de idol in mijn bezit had. Je had jezelf kunnen redden door me wel te geloven en samen op MC te stemmen...

Iedereen wordt weggestemd door hun eigen schuld de witte, als je het perfect speelt wordt je niet weggestemd.
En blijkbaar wilde je dus liever mij in het spel houden dan molcrazy op dat moment?
Als je gewoon het bericht laat zien waarin je de idol krijgt, geloofde ik je, daar heb ik je nog om gevraagd.
En als ik gezegd had ik geloof je en op molcrazy had gestemd, dan hebben we toch helemaal niet samen molcrazy weggestemd, dan heb jij nogsteeds op mij gestemd.

-Welke 2 juryleden hebben het spel het best gespeeld en verdienen het dus eigenlijk om in de finale te zitten ipv jou?

Dat is moeilijk te zeggen. wel duidelijk is dat Hillo en HidM en ook Robbie erg goed waren in de proeven. Maar ze werden weggestemd juist omdat ze teveel van zich lieten horen. Dus of ze wat dat betreft het best gespeeld hebben weet ik niet. Maar deze drie verdienen het het meest.

Ik vroeg 2 namen, niet 3.
Dus weer beantwoord je de vraag fout.

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #382 Gepost op: 10-12-2014, 14:23:51 »
Ik had niet het idee dat Catshee, jij en ik veel voor elkaar onder deden. En inderdaad speel ik het spel om te winnen. Dat is gewoon de bedoeling van spelletjes spelen toch  :P. Daarbij moest ik eerst nog maar eens zien dat ik de finale zou halen. In de proeven was jij voor mijn gevoel beter dan Catshee. Daarbij komt dat mijn samenwerking met Catshee al langer duurde dan die met jou en jij bovendien de ronde ervoor al op mij had gestemd.
Voor mijn gevoel had ik tegen jullie beiden een redelijke kans om te winnen (maar ook om te verliezen) in de finale, en dus heb ik gekozen voor de optie waarmee ik dacht dat de kans op het halen van de finale groter zou zijn.

Hmm, voor mij was catshee duidelijk de favoriet maar okee als je dacht dat catshee, jij en ik ongeveer op gelijke hoogte stonden.

Ik heb mijn kans om de halve finale te halen nooit als reeël gezien. Dus ik heb altijd gedacht: Het maakt niet heel veel uit wie eruit gaat, want ik val toch wel af in de halve finale. Ik had geen rekening gehouden met een sociale proef.
En zeg nu niet 'dat is een verkeerde instelling' oid, want iedereen weet dat ik in de tweede halve finale proef kansloos was geweest. Het was dus geen gekke gedachte dat ik dacht dat ik zou afvallen in de halve finale.

Je hebt inderdaad met mij en Bjorrn meegestemd die ronde. Je stuurde zelfs een kopie van het bericht wat je naar Dennis en Niek had gestuurd van je stem op de witte. Maar in dat bericht stond ook dat je de idol had gevonden en dat je 'm inzette op jezelf. Maar je had de idol niet. Ik vond dat een rare actie. Ik begon daarom aan je te twijfelen, ik heb zelfs even gedacht dat je de idol op de witte had ingezet ofzo.
Toen catshee daarna contact zocht heb ik daarom besloten om met hem mee te stemmen omdat ik aan je twijfelde vanwege die actie met de idol.

Waarom ik een sterkere speler zou meenemen naar een latere ronde: Dan kom ik terug op mijn eerste antwoord, namelijk dat ik dacht dat ik toch wel zou afvallen in de halve finale.

En toch is dat een beetje een verkeerde instelling miek :P ik zeg niet dat je in de puzzelronde inderdaad weinig kans gehad zou hebben maar er was dus ook nog de sociale proef.

Dat je me niet helemaal vertrouwde omdat ik gelogen had over de idol, kan ik nog begrijpen maar zo'n rare actie was het niet: ik wist namelijk niet wat hoe iedereen ging stemmen en wilde natuurlijk voorkomen dat er op mij gestemd zou worden die ronde, wat ook gelukt is.

Ook al denk je dat je in de halve finale gaat afvallen, dan maar lukraak een sterkere speler meenemen vind ik een gek argument maar er gebeuren wel meer rare acties in Survivor, nietwaar Jann? :P

In de volgende twee ronden wist niemand dat ik de idol had en bij het begin van de final 5 heb ik het al kenbaar gemaakt. Nog voor MC naar het eiland was geweest. Ik vind het een slimme zet van MC dat hij daar uiteindelijk gebruik van heeft gemaakt (hoewel, waarom stemt hij dan toch op mij en niet op Bjorn?), maar ook daarvoor al geloofde Bjorn mij niet.

Ik wist dat ik die idol-actie maar één keer zou kunnen uitvoeren en dat bij zo goed als iedereen het vertrouwen dan weg zou zijn: bij catshee en de_witte omdat ik ineens tegen hen stem, bij Bjorrn en miek omdat ik gelogen had over de idol. Echter, aangezien het de laatste kans was om de idol in te zetten, kon het geen kwaad.

Het plan was zo dat Bjorrn en miek - hoewel ik dan tegen hen gelogen had over de idol - dat wel door de vingers zouden kunnen zien aangezien jij weggestemd zou zijn en Bjorrn gered was. Ik stemde op jou omdat jij enorm goed bent in puzzelen en ik niet tegenover jou wilde staan in de toen door mij reeds voorziene halve finale. Het was de bedoeling om jou en catshee te lozen en met Bjorrn en miek naar de laatste drie te gaan wat helaas mislukte doordat je toch de idol had.

Dat leugentje over de idol had geen grote gevolgen mogen hebben want het zou halve finale-tijd zijn. Niet dus, oeps, probleempje ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #383 Gepost op: 10-12-2014, 14:31:15 »
Het plan was zo dat Bjorrn en miek - hoewel ik dan tegen hen gelogen had over de idol - dat wel door de vingers zouden kunnen zien aangezien jij weggestemd zou zijn en Bjorrn gered was. Ik stemde op jou omdat jij enorm goed bent in puzzelen en ik niet tegenover jou wilde staan in de toen door mij reeds voorziene halve finale. Het was de bedoeling om jou en catshee te lozen en met Bjorrn en miek naar de laatste drie te gaan wat helaas mislukte doordat je toch de idol had.

Als ik daardoor met jou en miek in de finale/halve finale stond had ik het je wel vergeven ja  :P

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #384 Gepost op: 10-12-2014, 15:52:52 »
Als ik daardoor met jou en miek in de finale/halve finale stond had ik het je wel vergeven ja  :P

:D

Was dus echt de bedoeling maar snap ook wel dat de rest me door die idolactie niet meer vertrouwde ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #385 Gepost op: 10-12-2014, 16:05:02 »
Dus stemde je random op iemand anders en ging degene die je niet wegwilde er toch uit. Goeie strategie  ::ok::

Behalve hillo is er na de samensmelting nooit iemand weggestemd die ik niet wegwilde op dat moment. En het feit dat hillo wegmoest was vanwege een wel heel erg onverwachte idol.
Nou ja, MiekeG hoefde van mij ook niet per se weg op dat moment, maar daar hadden jullie toch al besloten dat zij zou gaan. Voor mij was daar niks aan te doen.
En Daisy had ik liever zien blijven. Dat is waar. Daarom is er op dat moment ook een (niet werkend) complot opgezet tegen Jann.

Dat je denkt dat je van mensen als catshee kon winnen klopt helemaal niet, en dan kun je wel argumenten geven waarom het wel klopt, maar ik zit in de jury en heb gepraat met de andere juryleden, als catshee hier stond had hij gewonnen, geen twijfel mogelijk.
En volgens mij vertelde iedereen je dat ook nog eens, elke week, dus dan kun je je kans grijpen en hem wegstemmen, zodat je niet ''hetzelfde hebt gespeeld als iedereen''.

Dat ik denk dat ik van Catshee kon winnen (dat er een 50-50 kans was) klopt wel. Dat mijn gedachten volgens jou niet kloppen en jij, en wellicht ook andere juryleden, het niet met mijn gedachte eens zijn is iets heel anders.
Inderdaad vertelde iedereen die Bjorn heet mij dat, maar mijn inschatting was dat als ik niet van Catshee zou kunnen winnen ik ook niet van Bjorn en MC zou kunnen winnen. Dan was Catshee waarschijnlijk wel degene die makkelijker te verslaan zou zijn in de proef.

Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #386 Gepost op: 10-12-2014, 16:21:26 »
Het kwam random over op jou omdat je totaal geen idee had wat er allemaal gebeurde in het spel.

Daisy vertelde me dat de keuze om op mij te stemmen random gemaakt was uit de mensen die niet in de groep zaten. Ik ga er nog steeds vanuit dat ze mij de waarheid vertelde en dat het op haar in ieder geval toen zo is overgekomen.
De uitleg van hillo is ook heel plausibel en bijt de uitleg van Daisy niet. Hooguit stonden hij en Daisy iets anders in dat hele verhaal.

Ik zeg er nog letterlijk bij, degene die mijn vragen het beste beantwoord krijgt mijn jury vote, en dan ga je gewoon die vraag negeren?
Dit doe je ook al bij hidm, ik vraag me echt af of je onze stemmen wel wilt. Of denk je dat je de andere jury votes al sowieso krijgt?

Ik heb de vraag niet genegeerd. Ik heb netjes aangegeven dat ik er geen antwoord op wens te geven omdat ik niet wil dat het hier op een moddergooigevecht uitdraait. Dat enkele leden van de jury dat wel graag zouden zien is in dit geval dan een beetje jammer voor hun.

Iedereen wordt weggestemd door hun eigen schuld de witte, als je het perfect speelt wordt je niet weggestemd.
En blijkbaar wilde je dus liever mij in het spel houden dan molcrazy op dat moment?
Als je gewoon het bericht laat zien waarin je de idol krijgt, geloofde ik je, daar heb ik je nog om gevraagd.
En als ik gezegd had ik geloof je en op molcrazy had gestemd, dan hebben we toch helemaal niet samen molcrazy weggestemd, dan heb jij nogsteeds op mij gestemd.

Een bericht laten zien waarin ik de idol krijg zou te makkelijk zijn. Nee, zo simpel is het spelletje nou ook weer niet. Als jij had aangegeven mij te geloven had ik misschien wel op MC gestemd. Ik zat toen enorm te twijfelen tussen jullie twee.

Overigens stemde MC toen ook op jou, waardoor jouw argument dat ik een van de zwakkere broertjes in het spel was geen hout snijdt. Als ik echt zoveel zwakker was dan jij had hij wel op jou gestemd toch?

Ik vroeg 2 namen, niet 3.
Dus weer beantwoord je de vraag fout.

Tja, je hebt 3 soorten mensen..... mensen die kunnen tellen en ....  ;) nou ja. Je snapt hem wel.
Maar als ik er twee moet kiezen dan ga ik voor hillo en Robbie. Hoewel HidM misschien iets sterker is in de proeven hebben hillo en Robbie het spel eromheen beter gespeeld.
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #387 Gepost op: 10-12-2014, 16:32:40 »
Hmm, voor mij was catshee duidelijk de favoriet maar okee als je dacht dat catshee, jij en ik ongeveer op gelijke hoogte stonden.

Het is inmiddels wel duidelijk dat ik daarin een andere (verkeerde?) inschatting heb gemaakt dan de mensen die nu in de jury zitten ja.

Ik wist dat ik die idol-actie maar één keer zou kunnen uitvoeren en dat bij zo goed als iedereen het vertrouwen dan weg zou zijn: bij catshee en de_witte omdat ik ineens tegen hen stem, bij Bjorrn en miek omdat ik gelogen had over de idol. Echter, aangezien het de laatste kans was om de idol in te zetten, kon het geen kwaad.

Dat leugentje over de idol had geen grote gevolgen mogen hebben want het zou halve finale-tijd zijn. Niet dus, oeps, probleempje ::tandpastasmiley::

Uiteraard. Dit was de laatste kans om de idol in te zetten. En als je naar pinguin-island bent geweest kun je net zo goed doen dat je hem hebt. Al is het maar om de anderen bang te maken. Verder snap ik je plan wel denk ik, alleen mis ik een ding. Op dat moment dacht iedereen dat de halve finale in de final 4 zou zijn toch? En dat de finale met 3 zou zijn. Dan zou je dus Catshee in een proef moeten wegspelen. Wegstemmen zou dan niet meer mogelijk zijn.
Of had jij al het vermoeden/informatie dat de halve finale pas bij 3 zou zijn?

Je zegt ook dat ik sterker ben dan Bjorn (altijd fijn om te horen), in ieder geval in de proeven.

Het is wel duidelijk dat jij niet wist dat ik de idol had. Kennelijk had je niet op de plek gekeken waar ik heb had gevonden, of hebben de spelleiders je niet verteld dat hier ooit een munt lag en dat die al weg was. Mag ik vragen bij wie je hebt gekeken?

Wit is ook een kleur!

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #388 Gepost op: 10-12-2014, 17:25:33 »
Dat ik denk dat ik van Catshee kon winnen (dat er een 50-50 kans was) klopt wel. Dat mijn gedachten volgens jou niet kloppen en jij, en wellicht ook andere juryleden, het niet met mijn gedachte eens zijn is iets heel anders.
Inderdaad vertelde iedereen die Bjorn heet mij dat, maar mijn inschatting was dat als ik niet van Catshee zou kunnen winnen ik ook niet van Bjorn en MC zou kunnen winnen. Dan was Catshee waarschijnlijk wel degene die makkelijker te verslaan zou zijn in de proef.

Catshee was de favoriet om te winnen bij de jury, hij had ook van mij en molcrazy gewonnen.
En zijn molcrazy en ik goed in proeven?
Hoe kom je daar nu weer bij..

Daisy vertelde me dat de keuze om op mij te stemmen random gemaakt was uit de mensen die niet in de groep zaten. Ik ga er nog steeds vanuit dat ze mij de waarheid vertelde en dat het op haar in ieder geval toen zo is overgekomen.
De uitleg van hillo is ook heel plausibel en bijt de uitleg van Daisy niet. Hooguit stonden hij en Daisy iets anders in dat hele verhaal.
Voor daisy en vieffan was het random, voor de rest was het een plan.
Jij zat niet in onze alliance dus was het handig voor ons als jij al extra stemmen had.

Ik heb de vraag niet genegeerd. Ik heb netjes aangegeven dat ik er geen antwoord op wens te geven omdat ik niet wil dat het hier op een moddergooigevecht uitdraait. Dat enkele leden van de jury dat wel graag zouden zien is in dit geval dan een beetje jammer voor hun.
En jammer voor jou, want jij verliest blijkbaar liever dit spel dan dat je met modder gaat gooien.
Een bericht laten zien waarin ik de idol krijg zou te makkelijk zijn. Nee, zo simpel is het spelletje nou ook weer niet. Als jij had aangegeven mij te geloven had ik misschien wel op MC gestemd. Ik zat toen enorm te twijfelen tussen jullie twee.
Dus het was logisch geweest als ik je gewoon op je woord gelooft had, terwijl we het hele spel nooit samengewerkt hebben en we amper contact hadden.
En baseer je je stem bij de final 5 echt op wie zegt dat ie je gelooft??
Is het niet slimmer om je bezig te houden met wie je het makkelijkst kan verslaan in de finale?

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #389 Gepost op: 10-12-2014, 17:26:35 »
Oh en de idol is geen munt  ;)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #390 Gepost op: 10-12-2014, 18:08:23 »
Oh en de idol is geen munt  ;)
Hahaha thanks Bjornie :-*
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #391 Gepost op: 10-12-2014, 18:21:46 »
Catshee, jij vuile leugenaar! Denk je nou echt dat ik nog op je ga...
Catshee zit achter mij op het jurybankje???? Maar ik had al een hele hate speech klaar om dan uiteindelijk in the end toch gewoon op hem te stemmen!  ::oink::

Oké, even m'n speech herzien dus...

Want ja... Miek.... en de_witte...
mijn vraag... is...

ik heb niets te vragen en volgens mij komt dat door één vraag die ik wel weet te stellen: WIE ZIJN JULLIE?

Ik heb werkelijk waar geen idee wie jullie zijn. We hebben amper contact gehad en als we al contact hadden was het ofwel omdat we toevallig beiden in een groepspm gedropt waren of omdat ik jou aan sprak.
miek1999, ik heb eens al mijn pm's alfabetisch gesorteerd op ontvanger. Zo kon ik zien hoeveel pm's wij eigenlijk gewisseld hebben. Hou je vast voor het kleinste plaatje ooit gepost:

Elf berichtjes! En kijk ook eens naar de datum. Die elf berichtjes zijn in 10 dagen gestuurd. In het hele spel heb je me dus tien dagen gesproken.

de_witte, wij hebben ietsje meer berichten uitgewisseld. Maar verschillende van mijn pm's bleven gewoon onbeantwoord, of ik kreeg vaak een vage, vijf-woorden-zin terug als antwoord. Het feit alleen al dat ik dacht dat je een Belg was toont al aan dat ik geen idee heb wie je bent. Ik stelde het Belgencomplot voor (dat overigens fake was en enkel bedoeld om jouw stem mee te controleren of toch in ieder geval te weten te komen), maar kreeg er geen enkele reactie op. Geen "Ja is goed" om mij en MC aan het lijntje te houden en ook geen "Euh, ik ben geen Belg", gewoon... niks.
En dan lees ik wel:

Nou ja, op het juiste moment van de samenwerking met Robbie afstappen bijvoorbeeld

Oh, hadden we dan een samenwerking? Want daar heb ik dus amper iets van gemerkt, door de korte vage antwoorden, als ik überhaupt al een antwoord kreeg.

Oh en:
Maar als ik er twee moet kiezen dan ga ik voor hillo en Robbie. Hoewel HidM misschien iets sterker is in de proeven hebben hillo en Robbie het spel eromheen beter gespeeld.
Bedankt, maar mijn "spel eromheen" was natuurlijk bagger. Ik wou dit jaar keihard de sterkste personen eerst wegspelen en het zo lekker dramatisch en chaotisch maken, omdat de sterken er meestal lang inblijven en favoriet zijn. Maar daardoor zijn veel sterke spelers dus weggestemd en bleven uiteindelijk de minder sterke over. Dus: miek1999 en de_witte:

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #392 Gepost op: 10-12-2014, 18:28:53 »
Alvast mijn antwoord op een reactie van Bjorrn, de rest komt waarschijnlijk morgenochtend (of misschien later vanavond)

-Je was inderdaad degene met de meeste dubbelcomplotjes denk ik miek, dus dat laat zien dat je het spel wel speelde, maar de rede dat je al die dubbelcomplotjes maakte, was omdat ik/de boefjes wilden dat je dat deed.
En tijdens het liegen tegen iedereen, de mensen die nu op je moeten stemmen, vroeg je na elke pm die je kreeg aan mij wat je moest doen, omdat je het zelf niet wist.
Het geeft wel een beetje aan dat je een ''slaafje'' van mij was, je moest veel werk verzetten, dat is wat slaven doen, vel werk verzetten voor hun baasje.

Altijd als ik werd benaderd door iemand, heb ik inderdaad aan jullie gevraagd wat ik moest antwoorden. Maar dat deed ik om 2 redenen:
1) ik dacht, als 1 van jullie een goed idee heeft, dus bijvoorbeeld als hidm zegt: doe alsof je met die of die samenwerkt, moet ik dat wel weten. Dus als ik dan zelf al antwoord had gegeven en het daarna pas tegen jullie had gezegd, zou dat mislukken. Ik had ook zelf een antwoord kunnen bedenken, want ik wist echt wel dat ik moest doen alsof ik mee ging stemmen met diegene. Maar het leek me dus gewoon slim om eerst te overleggen omdat jullie misschien wel iets slims hadden bedacht ofzo  ;)
2) Als ik steeds de pms weer naar jullie stuurde, wist ik zeker dat jullie me zouden blijven vertrouwen. Want ik zou me kunnen voorstellen dat jullie aan me zouden gaan twijfelen doordat ik zoveel dubbelcomplotjes had. Ik vond het belangrijk dat dat niet gebeude, en dat was ook een reden waarom ik steeds alles doorstuurde  :)

En ik 'moest' niks  ;) Jullie gaven mij advies, maar ik was uiteindelijk toch degene die de schijn moest ophouden tegenover degenen van het dubbelcomplot.
I will follow my inner gold

Offline catshee

• Forumlid
« Reactie #393 Gepost op: 10-12-2014, 18:50:19 »
*geniet nog even vanaf de zijlijn

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #394 Gepost op: 10-12-2014, 19:03:15 »
Catshee was de favoriet om te winnen bij de jury, hij had ook van mij en molcrazy gewonnen.
En zijn molcrazy en ik goed in proeven?
Hoe kom je daar nu weer bij..

MC was heel sterk in proeven waar het op kennis aankwam. Jij in proeven waarop het aankwam op veel online zijn (bijvoorbeeld de jurken).
Catshee was in beide soorten proeven ook wel sterk, maar voor mij minder moeilijk te verslaan.
Uiteindelijk bleek dat ook in de halve-finaleproef. Catshee had te weinig tijd. Mede daardoor kon ik winnen.

Voor daisy en vieffan was het random, voor de rest was het een plan.
Jij zat niet in onze alliance dus was het handig voor ons als jij al extra stemmen had.

Duidelijk. Het was dus een plan (van hillo) maar op mij kwam het random over!

En jammer voor jou, want jij verliest blijkbaar liever dit spel dan dat je met modder gaat gooien.Dus het was logisch geweest als ik je gewoon op je woord gelooft had, terwijl we het hele spel nooit samengewerkt hebben en we amper contact hadden.
En baseer je je stem bij de final 5 echt op wie zegt dat ie je gelooft??
Is het niet slimmer om je bezig te houden met wie je het makkelijkst kan verslaan in de finale?

Als iemand een jurystem alleen bepaalt op basis van wie het meest bereid is met modder te gooien dan zegt dat meer iets over het jurylid in kwestie dan over de twee kandidaten die in de finale staan.

Mijn stem bij de final 5 ging tussen jou en MC. In mijn beleving ongeveer even sterke spelers. Dus als ik de een niet zou verslaan in de finale dan de ander ook niet. Ook in proeven dacht ik jullie wel te kunnen verslaan (al zou dat zoals eerder gezegd afhangen van wat voor soort proef er zou komen). In de ene proef zou ik MC kunnen verslaan, in de andere zou ik jou kunnen verslaan, dacht ik.
Dus voor het spel en mijn finaleplaats maakte het niet zoveel uit op dat moment.
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #395 Gepost op: 10-12-2014, 19:51:47 »
Voor Robbie:

wie ik ben?

Laat ik eerst mijn link met België maar eens uitleggen. Hoewel ik al mijn hele leven in Nederland woon, heb ik toch veel familie in België wonen. Mijn moeder komt namelijk uit een klein dorpje nabij Lier. Ik kom dus nog regelmatig en met veel plezier in België. Wat me vooral aanspreekt is de mentaliteit, die wat rustiger is dan hier in het Gooi.

Ik ben dus ruim 31 jaar geleden geboren in Hilversum en woon nu in Naarden. In mijn vrije tijd doe ik aan schaken en ben ik scheidsrechter in het (jeugd)voetbal. Daarnaast hou ik van spelletjes en gewoon lekker rustig in huis dingen doen. Beetje lezen, beetje puzzelen, beetje tv-kijken. Je kent dat wel.

Sinds enkele maanden ben ik ook actief op dit forum en heb ik tevens besloten aan Survivor. Een heel leuk spel, maar wel tijdrovend. Of ik het allemaal altijd even goed heb gespeeld mogen jullie beoordelen. Of eigenlijk: jullie mogen beoordelen of ik het beter heb gespeeld dan miek.

Dat ik niet altijd even enthousiast op berichten heb gereageerd kan komen door het moment waarop dit gezonden werd, want hoewel ik zoveel mogelijk tijd voor het spel heb proberen vrij te maken gaan natuurlijk de dagelijkse dingen (schaken, voetbal, familie, vrienden, werk) ook gewoon door.
Dat ik op het Belgencomplot niet heb geantwoord dat ik geen Belg ben was omdat ik jou graag nog even in de waan wilde laten dat dat wel zo was. Dat kon in eventuele twijfelgevallen nog weleens in mijn voordeel werken dacht ik.
Wit is ook een kleur!

Offline catshee

• Forumlid
« Reactie #396 Gepost op: 10-12-2014, 20:23:32 »
Voordat ik begin... Voor de mensen die me hier gemist hadden:

I'm back!

De laatste paar dagen zijn nogal een achtbaan aan emoties geweest. Eerst was ik toch wel teleurgesteld dat ik de finale niet had gehaald. Toen was ik superblij om van meerdere mensen te horen dat ik gewonnen zou hebben als ik in de finale had gestaan ;D

En toen was ik weer teleurgesteld omdat ik van meerdere mensen te horen kreeg dat ik had gewonnen ALS ik in de finale had gestaan :\'( Ach ja, misschien is het wel beter zo... Zo leren onze kleine kijkers ook dat schaamteloos liegen en bedriegen niet beloond wordt. En zo leren ze ook dat het niet alleen niet erg charmant is om arrogant te zijn in je biechten, maar dat je er aan het einde van de weg ook nog eens als een idioot uit kan komen te zien :-[ Karma is a bitch...

Nu, de_witte en miek1999 ;D Gefeliciteerd met het behalen van de finale. Jullie deden iets wat 17 gewone zieltjes en deze Survivor halfgod niet konden. Jullie haalden de finale van Survivor 2014. Chapeau! ::bravo::

Nu zijn de andere juryleden wat minder onder de indruk, maar volgens mij zijn ze gewoon boos dat ze niet een week lang hun woede op mij mochten botvieren :P Maar genoeg over mij ::pinokkio::

Natuurlijk heb ik ook vragen en opmerkingen die ik wil maken tijdens deze finale en voordat ik mijn keuze maak voor diegene die ik de titel van Sole Survivor 2014 wil zien dragen.

Miek, heb jij in het dagelijks leven vaker last van passiviteit of van oprecht niet zelf kunnen nadenken?
En kun je zo slecht tegen kritiek of trek je je alles persoonlijk aan?

Het geeft wel een beetje aan dat je een ''slaafje'' van mij was, je moest veel werk verzetten, dat is wat slaven doen, vel werk verzetten voor hun baasje.

Het hele miek=slaafje verhaal ::) Bij mijn weten is de Slavernij al een tijdje afgeschaft. En noem me controversieel en een progressief denker, ik denk dat daar wel een goede beslissing mee is gemaakt ::trots::

Miek, ik denk dat je heel erg goed vertrouwen heb gekweekt bij mensen, je hebt mij zelfs geblindside in de eerste ronde van de samensmelting. Je deed het zelfs zo mooi dat ik niet eens boos op jou was. Je hebt in mijn ogen met bepaalde mensen heel goed vertrouwen weten te bouwen en staat hier tegelijkertijd zonder veel bloed aan je handen te hebben. Dat is knap ::ok:: Een deel daarvan komt natuurlijk omdat niemand je als een echte bedreiging zag en ook al denk ik niet dat je daar bewust gebruik van hebt gemaakt, was het wel een kwaliteit van je in dit spel.

De grote vraag is natuurlijk of je ook echt moves had durven te maken, of je loyaliteiten had kunnen verbreken en of je ook op eigen benen had kunnen staan. Ik weet het niet, ik ben bang dat veel mensen bij de jury denken van niet.

Mijn vraag voor jou is: Heb je er ooit over nagedacht om in dit spel Bjorrn eruit te werken en te verraden? Zo ja, hoe en wanneer?

Ik denk dat het duidelijk is welk antwoord de jury verwacht en wat de jury wilt horen, maar ik ben toch erg benieuwd naar je antwoord ;) Ik wil duidelijkheid ;D

Offline catshee

• Forumlid
« Reactie #397 Gepost op: 10-12-2014, 20:23:38 »
De_witte, je hebt gezegd dat wij tactisch dit spel ongeveer hetzelfde gespeeld hebben. Als jij dacht dat ik door LIAR op mijn shirt te dragen probeerde zo weinig mogelijk vertrouwen op te bouwen met mensen dan hebben we dit spel wel redelijk hetzelfde gespeeld ::jaja::

Als zelfs ik, je zogenaamde maatje, problemen had met je te vertrouwen en je vaak erg stil vond dan gaat er in mijn ogen wat mis. Denk je dat je het principe van vertrouwen bouwen met mensen in dit spel wel goed genoeg geprobeerd heb of denk je dat het niet zo belangrijk is? Of was het een bewuste keuze om zo stil te zijn?

Want in mijn ogen is loyaliteit en vertrouwen opbouwen wel degelijk een essentieel onderdeel van dit spel. Samen kunnen lachen, koetjes en kalfjes kunnen bespreken, die arm om de schouder...

Maar ik ben benieuwd naar hoe jij over het begrip vertrouwen denkt ;)

Ik heb ook nog wat algemene vragen voor jullie ;D Uiteraard als de opnames op TV komen hebben we allemaal miljoenen fans en die zullen vast ook allemaal ietwat gênante tribute videos maken :-[

Nu heb ik al naar mijn fanclub door gecommuniceerd welk liedje ik graag onder een van mijn tribute videos heb staan:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Mijn vraag voor jullie twee is: welk liedje beschrijft jouw ersoonlijkheid, jouw strategie, jouw reis naar de finale en naar de eventuele overwinning het beste? Graag ook een korte uitleg ;)

Verder heb ik uit het dierenrijk heel wat inspiraties getrokken voor het spel. We zitten nu eenmaal midden in de jungle ::pinokkio:: :P
D'r zijn ratten, leeuwen, vossen, hyena's, slangen, apen en zelfs wolven langsgekomen. Als jij degene die tegenover je staat in de finale zou moeten vergelijken met een dier... Welk dier zou dat zijn?

Nog een normale vraag voor beiden: Wat waren je 3 grootste moves in dit spel?

En de tie-breaker:

Voor de mensen die dit random vragen vinden, ik heb toevallig mijn vriendenboekje er weer bij gepakt en daar kwam ik deze pareltjes tegen :P Voor de finalisten die dit random vragen vinden, ik wil jullie toch graag vragen om antwoord te geven ;D Ook om het met al die bittere mensjes hier in de jury nog enigszins luchtig te houden.

PEACE AND LOVE FOR EVERYONE!!!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #398 Gepost op: 10-12-2014, 21:07:34 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: "ersoonlijkheid"

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #399 Gepost op: 10-12-2014, 21:19:31 »
Ook om het met al die bittere mensjes hier in de jury nog enigszins luchtig te houden.

::rofl:: (zo fijn als het direct bevestigd wordt :P)
Keep calm and eat chocolates!