Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 125686 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #400 Gepost op: 10-12-2014, 23:06:30 »
Dat was opzettelijk natuurlijk, ik speel m'n rolletje gewoon leuk mee

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #401 Gepost op: 10-12-2014, 23:33:38 »
Uiteraard. Dit was de laatste kans om de idol in te zetten. En als je naar pinguin-island bent geweest kun je net zo goed doen dat je hem hebt. Al is het maar om de anderen bang te maken. Verder snap ik je plan wel denk ik, alleen mis ik een ding. Op dat moment dacht iedereen dat de halve finale in de final 4 zou zijn toch? En dat de finale met 3 zou zijn. Dan zou je dus Catshee in een proef moeten wegspelen. Wegstemmen zou dan niet meer mogelijk zijn.
Of had jij al het vermoeden/informatie dat de halve finale pas bij 3 zou zijn?

Je zegt ook dat ik sterker ben dan Bjorn (altijd fijn om te horen), in ieder geval in de proeven.

Het is wel duidelijk dat jij niet wist dat ik de idol had. Kennelijk had je niet op de plek gekeken waar ik heb had gevonden, of hebben de spelleiders je niet verteld dat hier ooit een munt lag en dat die al weg was. Mag ik vragen bij wie je hebt gekeken?

Als de halve finale met vier zou zijn, zou er na de eerste proef nog een stemming komen. De bedoeling was dus om catshee de ronde na jou te lozen. Daar zouden zowel Bjorrn, miek als ik zich in kunnen vinden volgens mij ::jaja::

Jij was heel goed in het puzzelen, Bjorrn was erg snel (zoals ik je ook regelmatig gezegd heb). Mijn ultieme doel was om tegenover miek in de finale te komen staan.

Ow ja, ik vond het soms heel vervelend dat je niet reageerde, geen idee wat ik dan van je kon verwachten ???

Wat de idol betreft: nee, ze hebben niet gezegd dat jij de idol had of dat de idol ooit op de plaats lag waar ik keek. Ik wist niet of jij de idol had of niet maar voor het geval je hem had, moest ik ervoor zorgen dat niemand op mij zou stemmen en ik er toch met de minste stemmen uit zou vliegen. Ik had gekeken bij Jaap omdat er planten te zien waren op de foto en Jaap een plantenexpert was. Dat was niet juist en toen had ik nog gekeken bij Bob omdat die hutten bouwde en die hutten van planten gemaakt konden worden. Had gezien dat het de colaplant was en heb nog op 'cola' gezocht maar niks gevonden.
2024: wie is de Mol?

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #402 Gepost op: 10-12-2014, 23:34:17 »
Dat was opzettelijk natuurlijk, ik speel m'n rolletje gewoon leuk mee

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #403 Gepost op: 10-12-2014, 23:54:07 »
De_witte, ik heb je ooit gezegd dat je mijn jurystem zou verliezen als je op mij zou stemmen. Toch doe je het. Waarom zou ik jou nu toch mijn stem moeten geven?

Miek, jij en Bjorrn waren dolblij toen ik jullie benaderde om catshee weg te stemmen. Als jullie daar zo blij mee waren en hem dus ook weg wilden, waarom heb ik dan een dergelijk bericht nooit van jullie ontvangen?
2024: wie is de Mol?

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #404 Gepost op: 11-12-2014, 10:07:40 »
-Je was volgens mij wel een van de slechtste in proeven, maar aangezien je 15 bent begrijp ik het wel, je hebt wat minder kennis over sommige zaken en dat werkt in je nadeel.
Wel erg knap dat je de halve finaleproef wist te winnen, daar heb je me wel mee verrast dus good job.

Ik heb nooit gezegd dat ik niet vond dat ik een van de slechtsten was in de proeven. Het enige wat ik zei was dat ik vond dat ik niet slecht was in de proeven. Dat is wel een verschil  ;) Neem bijvoorbeeld Jann. Hij was een van de slechtsten in de samensmeltingsproef, maar écht slecht in proeven was hij niet.
Ik vind dus dat ik het best goed deed in de proeven aangezien ik 15 ben, maar dat zeg je zelf ook al dus ik val in herhaling  :P

-Met 8 zeer aantrekkelijke mensen van het andere geslacht op een eiland zitten zie ik niet als een straf

Ik ook niet hoor  :P maar uiteindelijk heb ik er toch nog zeven mannen uit kunnen werken en dat vind ik wel een prestatie  ;D

-De week dat hidm eruit ging heb je hem wel degelijk verraden, we wisten niet goed wat Robbie ging doen en als robbie niet op hidm stemde lag hij eruit dankzij ons.
Aangezien we beide hidm niet konden verslaan in de finale was het een goede move van je om hem weg te stemmen, maar als je het zelf geen goede move vindt, dan is dat ook best.

Jij was degene die mij een pm stuurde met 'Robbie twijfelt heel erg, hij wil misschien toch op hidm stemmen. Als hij dat doet gaat hidm sowieso en moeten we misschien dat ook maar doen. Jij hebt mij dus overgehaald om op hem te stemmen door te zeggen 'Als hij dat doet gaat hidm sowieso'. En de kans dat Robbie op hidm ging stemmen was best groot aangezien hij dat de ronde daarvoor ook al had gedaan.
En ik vond het wel een goede move, want we hadden nooit kunnen winnen van hidm in de finale inderdaad.

-Dat je maar 1 tegenstem kreeg komt volgens mij omdat je geen treat was, maar de witte was dat ook niet en hij kreeg wel de meerderheid van de stemmen dus wat dat betreft doet hij het slechter.

Dat is waar, ik was geen treat. Maar ik heb ook niet gezegd dat het ergens anders door kwam  ;) Ik wilde gewoon even duidelijk maken dat ik maar 1 stem heb gekregen  :)

Als jullie het niet eens zijn met dingen die ik zeg mogen jullie jezelf natuurlijk verdedigen.
Aangezien ik vind dat geen van jullie het verdient om te winnen en niet weet op wie ik moet stemmen ga ik mijn keuze baseren op wie het best antwoord geeft op mijn vragen die ik ga stellen, dus als je mijn stem wil zou ik de tijd nemen om goede antwoorden te geven.

Deze vragen zijn voor jullie allebei:
-Waarom verdient je tegenstander het niet om te winnen?

Ik zie gewoon niet wat de witte heeft gedaan op tactisch gebied. Dat is niet als een belediging bedoeld de witte, maar op die week dat je de idol had na, vind ik dat je niet heel tactisch hebt gespeeld, en je probeert op deze eilandraad te doen alsof je dat wel deed.

-Welke 2 juryleden hebben het spel volgens jou het slechtst gespeeld en waarom?

-MiekeG: Was niet heel actief in de teamfase, en zoals de witte al zei, de afvallers gaven haar 2 zwarte stemmen, dus dan heeft ze die op de een of andere manier verdiend volgens de afvallers
-Jann: Moeilijkere keuze, maar ik ga dan toch maar voor Jann. Hij heeft het zeker niet slecht gespeeld, maar ik denk dat degenen die na hem afvielen het net wat beter hebben gedaan qua tactisch spel.
Mijn keuzes hebben overigens niks te maken met het feit dat ze als eerste 2 na de samensmelting afvielen  ;)

-Welke 2 juryleden hebben het spel het best gespeeld en verdienen het dus eigenlijk om in de finale te zitten ipv jou?

-Hidm: Ja, dat lijkt me logisch. Hij is gewoon supergoed in zo ongeveer alles en is supersnel en actief  ::ok::
-Robbie: Hij was denk ik in de teamfase de actiefste Hero, en won na de samensmelting veel proeven  :)
« Laatst bewerkt op: 11-12-2014, 10:09:27 door miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #405 Gepost op: 11-12-2014, 10:40:34 »
Miek, heb jij in het dagelijks leven vaker last van passiviteit of van oprecht niet zelf kunnen nadenken?
En kun je zo slecht tegen kritiek of trek je je alles persoonlijk aan?

- Ik neem aan dat je doelt op het feit dat ik steeds aan jullie vroeg wat ik moest antwoorden. Die vraag heb ik beantwoord aan Bjorrn, mijn antwoord aan jou hierop is dus hetzelfde  ;)
- Ik heb inderdaad gemerkt dat ik me soms dingen persoonlijk aantrek ja  ;) maar ik weet dat het gewoon een spel is natuurlijk. Vaak was het zo dat ik eerst reageerde op een opmerking en dat ik daarna pas dacht 'waarom zeg ik dat eigenlijk, het is een spel'.
Dus: Ik kan wel tegen kritiek, maar vaak reageerde ik en dacht ik daarna pas 'het is maar een spel'  :)

Miek en de_witte, is alles wat jullie hier tot nu toe gezegd hebben de waarheid? (en ik weet wat de waarheid is dus niet proberen te liegen) Je antwoord mag 1 woord bevatten, ja of nee.

Ik wil best in 1 woord antwoorden, maar ik weet niet of je deze eilandraad bedoeld of het hele topic.
Deze eilandraad: Ja
Hele topic: Nee

Lieve miek en de_witte, omdat jullie allebei als lieverds van het spel hopeloos waren in de roast, wil ik jullie nog een tweede kans geven: schrijf een pleidooi van minstens 300 woorden waarin je uitlegt waarom het een slecht idee voor de andere was om mee te doen aan Survivor. Als ik ook maar 1 compliment of lieve opmerking bespeur ben je af.

Ik weet niet of ik 300 woorden haal maar ik zal mijn best doen  ;)

Waarom de witte niet mee moest doen aan survivor: Ik zal een aantal criteria afgaan, namelijk algemeen, proeven, sociaal, tactisch en logica.
Algemeen De witte was pas een halfjaar op het forum. Ook was hij nog niet superactief in bijvoorbeeld de relaxhoek. Dan ben je dus nog niet zo bekend op het forum en kun je dus beter niet gelijk aan zo'n groot spel meedoen.
Proeven Het lijkt zo alsof de witte heel erg goed was in de proeven, maar dat valt best mee. In de muziekproef heeft hij amper meegedaan bijvoorbeeld. Dat is dus geen goede inzet, en hij heeft helemaal niet vaak immuniteit gewonnen zoals Robbie en hidm. Robbie en hidm waren de echte proeventijgers, de witte niet.
Sociaal Ik hoorde weleens van Bjorrn: 'ik zit nu met de witte in de chat maar hij zegt niet eens iets terug'. Daar maak je echt geen vrienden mee hoor  ::ohno::
Tactisch Voor de samensmelting heeft de witte niks gedaan op tactisch gebied, want dat leek hem slim, om nog onder de radar te blijven. Nou, dat is dus niet slim als je in het villains team komt, die erom bekend staan tactisch te spelen. En ook na de samensmelting vind ik niet dat hij slim heeft gespeeld op tactisch gebied. Hij had geen sterke verbondjes zoals ik.
Logica 'Ik doe tegen miek alsof ik op catshee stem, maar ik wil dat catshee blijft. Dus als ik tegen miek doe alsof ik op catshee stem, gaat zij daardoor hopelijk op Molcrazy.

Nee. Geen logica. Gewoon niet. Op het moment dat je nog met zijn vieren bent en je zegt dat je op catshee stemt, is de kans dat ik dat dan ook doe veel groter dan dat ik dat niet doe. Want als je met zijn vieren bent krijg je óf een 1-3 situatie óf een 2-2 situatie. Dus als ik weet dat jij op catshee gaat, zal ik eerder denken 'nou, dat moet ik dan ook maar doen', dan dat ik daardoor op MC stem.

Dus mijn conclusie is dat de witte maar beter niet mee had kunnen doen  ::ohno::

En voeg ook een selfie met badeendje toe.

Met mijn mobiel een selfie maken is niet zo'n goed idee want de camera is slecht.
Dus ik dacht, ik neem een wat oudere foto  ;)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 11-12-2014, 11:33:01 door miek1999 »

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #406 Gepost op: 11-12-2014, 11:07:59 »
@catshee
De grote vraag is natuurlijk of je ook echt moves had durven te maken, of je loyaliteiten had kunnen verbreken en of je ook op eigen benen had kunnen staan. Ik weet het niet, ik ben bang dat veel mensen bij de jury denken van niet.

Ik weet zeker van wel. Op het moment dat ik me inschreef had ik nog geen verbondjes, maar ik heb wel gekozen voor het villains team, wat aangeeft dat ik in een team met tactische spelers wilde. Ik besloot eerst af te wachten of ik benaderd werd. Dat gebeurde, dus ik nam daar niet het initiatief omdat het niet nodig was doordat ik al benaderd werd. Maar als ik niet benaderd werd, zou ik zelf contact op gaan nemen met mensen. In het team van de villains zitten zonder verbondjes is niet slim denk ik namelijk.

Mijn vraag voor jou is: Heb je er ooit over nagedacht om in dit spel Bjorrn eruit te werken en te verraden? Zo ja, hoe en wanneer?

Jazeker. Ik kreeg namelijk na de eilandraad dat MiekeG vertrok een pm van hillo:

Nou, daar schrok ik wel van natuurlijk, omdat ik Bjorrn 100% procent vertrouwde.
Ik besloot Bjorrn gewoon met dat bericht te confronteren. Ik dacht: Als hij vaag doet of niet met bewijs komt dat hij wel met mij verder wil, verbreek ik het verbond.
Vervolgens stuurde Bjorrn mij een geheime biecht (die hij dus eerder naar D*N/Niek had gestuurd) waaruit duidelijk bleek dat hij met mij, jann en hidm door wilde. Toen had ik dus het bewijs en besloot ik gewoon trouw aan hen te blijven. Maar in die ronde heb ik er dus wel over nagedacht  ;)

Edit: die pm is niet heel goed leesbaar dus je moet ff inzoomen  ;D
Dier en liedje ga ik nog over nadenken  ;)
« Laatst bewerkt op: 11-12-2014, 11:09:44 door miek1999 »

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #407 Gepost op: 11-12-2014, 11:22:43 »
@Robbie
Wie ik ben:
Mijn naam is Annemiek (verrassing, ik heet geen Mieke zoals iedereen dacht. Maar ik dacht, als ik telkens iedereen moet gaan verbeteren blijf ik bezig  :P) en ik ben 15 jaar. Ik zit in 4VWO en ik hou van lezen, met vriendinnen afspreken, badmintonnen en natuurlijk forummen  ::tandpastasmiley::.
Ik ben op dit forum gekomen vlak na het begin van Expeditie Robinson 2013. Ook kijk ik Wie is De Mol? en ben ik vaak in de relaxhoek.

Wat betreft ons contact in het spel: We hebben inderdaad erg weinig contact gehad, maar ik vind niet dat je met iederéén contact moet hebben. Ik zat bij de villains en jij bij de heroes, en ik zat al in een fijne alliance en jij ook. We hadden elkaar dus niet echt nodig denk ik.

@Molcrazy

Miek, jij en Bjorrn waren dolblij toen ik jullie benaderde om catshee weg te stemmen. Als jullie daar zo blij mee waren en hem dus ook weg wilden, waarom heb ik dan een dergelijk bericht nooit van jullie ontvangen?

Er waren 2 rondes waarin jij en Robbie zeiden met ons mee te stemmen op Hillo. Allebei die rondes hebben jullie dat niet gedaan. Dus waarom zouden we jou ineens benaderen? We wisten helemaal niet of je dan wél mee zou stemmen.
Je vraagt je nu misschien af, waarom vertrouwden jullie me dan wel nadat ik jullie benaderd had? Nou, de pm die je ons stuurde was heel serieus, een stuk serieuzer dan de berichten in de groepspm. En Bjorrn en ik waren in de minderheid, dus elke samenwerking was welkom ;)
« Laatst bewerkt op: 11-12-2014, 11:34:37 door miek1999 »

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 11-12-2014, 12:31:02 »

Als zelfs ik, je zogenaamde maatje, problemen had met je te vertrouwen en je vaak erg stil vond dan gaat er in mijn ogen wat mis. Denk je dat je het principe van vertrouwen bouwen met mensen in dit spel wel goed genoeg geprobeerd heb of denk je dat het niet zo belangrijk is? Of was het een bewuste keuze om zo stil te zijn?

Want in mijn ogen is loyaliteit en vertrouwen opbouwen wel degelijk een essentieel onderdeel van dit spel. Samen kunnen lachen, koetjes en kalfjes kunnen bespreken, die arm om de schouder...

Maar ik ben benieuwd naar hoe jij over het begrip vertrouwen denkt ;)

Ik denk dat ik genoeg heb geprobeerd om vertrouwen op te bouwen met mensen in het spel en het is nooit een bewuste keuze geweest om stil te zijn. Wel is het zo dat ik een redelijk stil karakter heb, maar daar ben ik zoveel mogelijk van proberen te stappen tijdens het spel. Misschien is dat niet goed genoeg gelukt.

Mijn vraag voor jullie twee is: welk liedje beschrijft jouw persoonlijkheid, jouw strategie, jouw reis naar de finale en naar de eventuele overwinning het beste? Graag ook een korte uitleg ;)

Wil je één liedje voor persoonlijkheid, eentje voor strategie, eentje voor reis naar de finale en eentje voor overwinning? Of wil je een liedje wat dat allemaal samen beschrijft?
Muziek is trouwens, zoals trouwens wel gebleken is tijdens het spel, niet echt mijn ding. Dit is dus een vraag waar ik even over moet nadenken.

Verder heb ik uit het dierenrijk heel wat inspiraties getrokken voor het spel. We zitten nu eenmaal midden in de jungle ::pinokkio:: :P
D'r zijn ratten, leeuwen, vossen, hyena's, slangen, apen en zelfs wolven langsgekomen. Als jij degene die tegenover je staat in de finale zou moeten vergelijken met een dier... Welk dier zou dat zijn?

Een moeilijke maar leuke vraag. Welk dier zou miek zijn? Ik denk een hond. Natuurlijk omdat ze zichzelf vaak neerzette als de underdog, maar ook omdat ze altijd trouw is gebleven aan de mensen met wie ze heeft samengewerkt

Nog een normale vraag voor beiden: Wat waren je 3 grootste moves in dit spel?

- Het verborgen houden van de idol.
- Het zachtjes aansturen op een vertrek van Jann ipv Bjorn.
- HidM een extra stem meegeven toen iedereen op MC zou stemmen. Hoewel een beetje toevallig leidde dat uiteindelijk tot een positie waardoor ik lang in het spel kon blijven.

En de tie-breaker:

Voor de mensen die dit random vragen vinden, ik heb toevallig mijn vriendenboekje er weer bij gepakt en daar kwam ik deze pareltjes tegen :P Voor de finalisten die dit random vragen vinden, ik wil jullie toch graag vragen om antwoord te geven ;D Ook om het met al die bittere mensjes hier in de jury nog enigszins luchtig te houden.

Choose a number between 1 and 10?

liefst zou ik 10 zeggen, maar technisch gezien zit dat niet tussen 1 en 10. 1 valt dus ook af, al zou ik die zeker niet gekozen hebben.
Doe maar 4!
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 11-12-2014, 12:42:13 »
Als de halve finale met vier zou zijn, zou er na de eerste proef nog een stemming komen. De bedoeling was dus om catshee de ronde na jou te lozen. Daar zouden zowel Bjorrn, miek als ik zich in kunnen vinden volgens mij ::jaja::

Ik weet niet of er nog een stemming zou zijn gekomen. Maar goed, Catshee wegstemmen kon niet in de final 5, want hij had immuniteit.

Jij was heel goed in het puzzelen, Bjorrn was erg snel (zoals ik je ook regelmatig gezegd heb). Mijn ultieme doel was om tegenover miek in de finale te komen staan.

Klopt, iedereen was goed in een ander soort proeven. En volgens mij had ook iedereen het doel om met miek in de finale te staan....

Ow ja, ik vond het soms heel vervelend dat je niet reageerde, geen idee wat ik dan van je kon verwachten ???

Het klopt dat ik niet altijd  gereageerd heb. Vooral het schaken en ook het voetballen en vrienden kosten ook veel tijd en dan vooral in de avond. Niet altijd had ik zin om wanneer ik na een lange avond na middernacht thuiskwam hier nog te reageren.

Wat de idol betreft: nee, ze hebben niet gezegd dat jij de idol had of dat de idol ooit op de plaats lag waar ik keek. Ik wist niet of jij de idol had of niet maar voor het geval je hem had, moest ik ervoor zorgen dat niemand op mij zou stemmen en ik er toch met de minste stemmen uit zou vliegen. Ik had gekeken bij Jaap omdat er planten te zien waren op de foto en Jaap een plantenexpert was. Dat was niet juist en toen had ik nog gekeken bij Bob omdat die hutten bouwde en die hutten van planten gemaakt konden worden. Had gezien dat het de colaplant was en heb nog op 'cola' gezocht maar niks gevonden.

Je hebt zo te zien ook niet gekeken op de plek waar ik hem had gevonden.
Wit is ook een kleur!

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 11-12-2014, 12:44:53 »
Alvast mijn antwoord op een reactie van Bjorrn, de rest komt waarschijnlijk morgenochtend (of misschien later vanavond)

Altijd als ik werd benaderd door iemand, heb ik inderdaad aan jullie gevraagd wat ik moest antwoorden. Maar dat deed ik om 2 redenen:
1) ik dacht, als 1 van jullie een goed idee heeft, dus bijvoorbeeld als hidm zegt: doe alsof je met die of die samenwerkt, moet ik dat wel weten. Dus als ik dan zelf al antwoord had gegeven en het daarna pas tegen jullie had gezegd, zou dat mislukken. Ik had ook zelf een antwoord kunnen bedenken, want ik wist echt wel dat ik moest doen alsof ik mee ging stemmen met diegene. Maar het leek me dus gewoon slim om eerst te overleggen omdat jullie misschien wel iets slims hadden bedacht ofzo  ;)
2) Als ik steeds de pms weer naar jullie stuurde, wist ik zeker dat jullie me zouden blijven vertrouwen. Want ik zou me kunnen voorstellen dat jullie aan me zouden gaan twijfelen doordat ik zoveel dubbelcomplotjes had. Ik vond het belangrijk dat dat niet gebeude, en dat was ook een reden waarom ik steeds alles doorstuurde  :)

En ik 'moest' niks  ;) Jullie gaven mij advies, maar ik was uiteindelijk toch degene die de schijn moest ophouden tegenover degenen van het dubbelcomplot.

We vertrouwde je wel inderdaad, dus daar zit wat in.
De witte's beste samenwerkingen vertrouwde hem nieteens, dus dat doe je wel beter.

Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 11-12-2014, 12:48:00 »
Als iemand een jurystem alleen bepaalt op basis van wie het meest bereid is met modder te gooien dan zegt dat meer iets over het jurylid in kwestie dan over de twee kandidaten die in de finale staan.

Mijn stem bij de final 5 ging tussen jou en MC. In mijn beleving ongeveer even sterke spelers. Dus als ik de een niet zou verslaan in de finale dan de ander ook niet. Ook in proeven dacht ik jullie wel te kunnen verslaan (al zou dat zoals eerder gezegd afhangen van wat voor soort proef er zou komen). In de ene proef zou ik MC kunnen verslaan, in de andere zou ik jou kunnen verslaan, dacht ik.
Dus voor het spel en mijn finaleplaats maakte het niet zoveel uit op dat moment.

Nee je snapt het echt niet.
Jullie hebben allebei het spel waardeloos gespeeld, dus baseer ik mijn keus op wie mijn vragen het best beantwoord.
Als jij daar nieteens de moeite voor neemt (en ik vraag nieteens een pleidooi van 300 woorden ofzo) dan wil je blijkbaar mijn stem helemaal niet, of zie ik dat fout?
Als ik vervolgens zie dat miek wel heel ijverig alle vragen zo goed mogelijk probeert te beantwoorden, krijg ik het idee dat zij wel echt dit spel wilt winnen, en jij helemaal niet, dus waarom zou ik dan op jou stemmen?

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 11-12-2014, 12:48:16 »
De_witte, ik heb je ooit gezegd dat je mijn jurystem zou verliezen als je op mij zou stemmen. Toch doe je het. Waarom zou ik jou nu toch mijn stem moeten geven?

Tja. op een gegeven moment kwam iedereen met die mededeling, en ik moest toch een stem uitbrengen.
Daarom heb ik gekozen om de mensen waarvan ik dacht dat ik ze in een proef zou kunnen verslaan mee te nemen naar de halve finale. Daarbij kwam dat jij een ronde eerder al op mij had gestemd (en ik gelukkig de idol had).
Waarom je toch op mij zou moeten stemmen? Het is wel duidelijk dat ik in de proeven ruim de overhand had t.o.v. miek. Verder ben ik in het spel altijd eerlijk geweest in wat ik ging doen (hoewel dat met weinig woorden misschien niet altijd duidelijk was)
Wit is ook een kleur!

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #413 Gepost op: 11-12-2014, 12:56:50 »
Klopt, iedereen was goed in een ander soort proeven. En volgens mij had ook iedereen het doel om met miek in de finale te staan....

Mag ik even aanvullien? Volgens mij denk jij dit:
 'En volgens mij had ook iedereen het doel om met miek in de finale te staan...want iedereen wint van miek in de finale.'
Ik vind dat je vaag reageert op de vragen van de jury. En sommige vragen beantwoord je niet eens. Ik doe er meer mijn best voor. Je moet niet denken dat je al gewonnen hebt  ;)

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 11-12-2014, 12:59:38 »
 'En volgens mij had ook iedereen het doel om met miek in de finale te staan...want iedereen wint van miek in de finale.'
Ik vind dat je vaag reageert op de vragen van de jury. En sommige vragen beantwoord je niet eens. Ik doe er meer mijn best voor. Je moet niet denken dat je al gewonnen hebt  ;)

Als ie nu nog denkt dat hij al gewonnen heeft is ie gek  ::)

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 11-12-2014, 13:01:55 »
Nee je snapt het echt niet.
Jullie hebben allebei het spel waardeloos gespeeld, dus baseer ik mijn keus op wie mijn vragen het best beantwoord.
Als jij daar nieteens de moeite voor neemt (en ik vraag nieteens een pleidooi van 300 woorden ofzo) dan wil je blijkbaar mijn stem helemaal niet, of zie ik dat fout?
Als ik vervolgens zie dat miek wel heel ijverig alle vragen zo goed mogelijk probeert te beantwoorden, krijg ik het idee dat zij wel echt dit spel wilt winnen, en jij helemaal niet, dus waarom zou ik dan op jou stemmen?

Ik snap dat we verschillen van mening. miek en ik hebben het spel elk op onze eigen manier gespeeld en zijn in de finale beland. Zo waardeloos was het dus ook weer niet.
Elke stem is welkom, ook die van jou. Maar ik vind het, zoals ik al eerder heb gezegd, niet gepast om een medekandidaat af te kraken (dat doen de juryleden al genoeg ::vergroot::). Ik hoop dat dat gewaardeerd kan worden.
Het feit dat miek het wel doet is voor mij nog steeds geen reden om het wel te doen.

Waarom je dan toch op mij zou stemmen: Als je echt vindt dat we beiden het spel waardeloos hebben gespeeld blijft er denk ik nog maar een ding over om je stem op te baseren. De proeven. En daarin was toch wel een duidelijk verschil tussen miek en mij ::ok::
Wit is ook een kleur!

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 11-12-2014, 13:09:49 »
Ik snap dat we verschillen van mening. miek en ik hebben het spel elk op onze eigen manier gespeeld en zijn in de finale beland. Zo waardeloos was het dus ook weer niet.
Elke stem is welkom, ook die van jou. Maar ik vind het, zoals ik al eerder heb gezegd, niet gepast om een medekandidaat af te kraken (dat doen de juryleden al genoeg ::vergroot::). Ik hoop dat dat gewaardeerd kan worden.
Het feit dat miek het wel doet is voor mij nog steeds geen reden om het wel te doen.

Waarom je dan toch op mij zou stemmen: Als je echt vindt dat we beiden het spel waardeloos hebben gespeeld blijft er denk ik nog maar een ding over om je stem op te baseren. De proeven. En daarin was toch wel een duidelijk verschil tussen miek en mij ::ok::

We verschillen inderdaad van mening, ik waardeer het niet als je mijn vragen niet beantwoord, maar andere juryleden misschien wel, dat zou kunnen.
En proeven hoort bij het spel, miek was tactisch beter dan jij vind ik, en jij in proeven iets beter (jullie hebben beide 1 proef gewonnen, jij kreeg er nog een gratis bij van catshee, en die idol kreeg je zonder er iets voor te doen), dus er is echt geen duidelijk verschil.
Miek zorgde er wel voor dat haar bondgenoten haar heel erg vertrouwde, iets wat jou niet gelukt is.
Dat ze mij niet heeft verraden en van mij verloren had (denk ik) is dezelfde situatie als dat jij catshee mee wilde nemen en van hem verloren had.

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 11-12-2014, 13:10:46 »

Ik heb alle vragen beantwoord. Behalve de twee waarin gevraagd wordt jou af te kraken. Daar zie ik namelijk het nut niet zo van in (behalve dat het leuk is voor de kijkers).
Jouw aanvulling klopt gedeeltelijk: Het moet zijn: Volgens mij had ook iedereen het doel om met miek in de finale te staan.... omdat de kansen om tegen miek te winnen groter zijn dan tegen één van de andere kandidaten.
Wit is ook een kleur!

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #418 Gepost op: 11-12-2014, 13:13:28 »
Waarom je dan toch op mij zou stemmen: Als je echt vindt dat we beiden het spel waardeloos hebben gespeeld blijft er denk ik nog maar een ding over om je stem op te baseren. De proeven.

Nee hoor. Ook nog: De pleidooien en de antwoorden op de vragen.

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #419 Gepost op: 11-12-2014, 13:21:40 »
We verschillen inderdaad van mening, ik waardeer het niet als je mijn vragen niet beantwoord, maar andere juryleden misschien wel, dat zou kunnen.
En proeven hoort bij het spel, miek was tactisch beter dan jij vind ik, en jij in proeven iets beter (jullie hebben beide 1 proef gewonnen, jij kreeg er nog een gratis bij van catshee, en die idol kreeg je zonder er iets voor te doen), dus er is echt geen duidelijk verschil.
Miek zorgde er wel voor dat haar bondgenoten haar heel erg vertrouwde, iets wat jou niet gelukt is.
Dat ze mij niet heeft verraden en van mij verloren had (denk ik) is dezelfde situatie als dat jij catshee mee wilde nemen en van hem verloren had.

Volgens mij heb je niet alle proeven meer vers in het geheugen liggen. Je noemt namelijk dat ik maar 1 proef won. Ik zie er meer.

- De individuele proef tijdens de sportweek (je weet wel, die geluidsfragmentjes). Toen waren er nog 14 of 15 mensen in het spel ::ok::
- Een zeer groot aandeel in de koehandel-proef (ok, geen individuele proef. Maar in alle teamproeven voor de samensmelting ben ik actiever en beter geweest dan miek)
- De reis door Europa
- Jeopardy (jij telt De reis door Europa en Jeopardy waarschijnlijk samen als 1 proef, maar ik heb beide onderdelen gewonnen)
- De Halve finaleproef (ik ben benieuwd welke tijden Catshee had op de individuele onderdelen. Ik denk namelijk niet dat ik daar een tijd heb neergezet die per se verliezend zou zijn als Catshee wel aan één stuk door had kunnen spelen)

De idol kreeg ik inderdaad in de schoot geworpen, tijdens de proef dan. Op het eiland heb ik hem wel zelf gevonden...
Wit is ook een kleur!