Ik weet niet of ik 300 woorden haal maar ik zal mijn best doen
Waarom de witte niet mee moest doen aan survivor: Ik zal een aantal criteria afgaan, namelijk algemeen, proeven, sociaal, tactisch en logica.
Algemeen De witte was pas een halfjaar op het forum. Ook was hij nog niet superactief in bijvoorbeeld de relaxhoek. Dan ben je dus nog niet zo bekend op het forum en kun je dus beter niet gelijk aan zo'n groot spel meedoen.
Proeven Het lijkt zo alsof de witte heel erg goed was in de proeven, maar dat valt best mee. In de muziekproef heeft hij amper meegedaan bijvoorbeeld. Dat is dus geen goede inzet, en hij heeft helemaal niet vaak immuniteit gewonnen zoals Robbie en hidm. Robbie en hidm waren de echte proeventijgers, de witte niet.
Sociaal Ik hoorde weleens van Bjorrn: 'ik zit nu met de witte in de chat maar hij zegt niet eens iets terug'. Daar maak je echt geen vrienden mee hoor
Tactisch Voor de samensmelting heeft de witte niks gedaan op tactisch gebied, want dat leek hem slim, om nog onder de radar te blijven. Nou, dat is dus niet slim als je in het villains team komt, die erom bekend staan tactisch te spelen. En ook na de samensmelting vind ik niet dat hij slim heeft gespeeld op tactisch gebied. Hij had geen sterke verbondjes zoals ik.
Logica 'Ik doe tegen miek alsof ik op catshee stem, maar ik wil dat catshee blijft. Dus als ik tegen miek doe alsof ik op catshee stem, gaat zij daardoor hopelijk op Molcrazy.
Nee. Geen logica. Gewoon niet. Op het moment dat je nog met zijn vieren bent en je zegt dat je op catshee stemt, is de kans dat ik dat dan ook doe veel groter dan dat ik dat niet doe. Want als je met zijn vieren bent krijg je óf een 1-3 situatie óf een 2-2 situatie. Dus als ik weet dat jij op catshee gaat, zal ik eerder denken 'nou, dat moet ik dan ook maar doen', dan dat ik daardoor op MC stem.
Dus mijn conclusie is dat de witte maar beter niet mee had kunnen doen
Algemeen: Het klopt dat ik nog niet zo actief was en nog niet lang lid was..... Wil je met deze opmerking iedereen die nog niet zo lang lid is op het forum ontmoedigen om mee te doen aan een spel? Het is toch juist leuk als er nieuwe spelers bijkomen...
Proeven: Inderdaad waren er mensen die beter waren in proeven (Hillo, HidM en Robbie). Daarachter zie ik al vrij snel mezelf komen (een paar proeven gewonnen, vaak bij de eersten geëindigd). Om miek te kunnen vinden in de proeven moeten we toch een heel stuk verder naar beneden kijken.
Sociaal: Vaak zat ik inderdaad 's avonds in de chat. Daar waren vaak ook anderen aanwezig waarmee ik in gesprek was en ik had ook de tv aanstaan. Dat ik daardoor niet altijd á la minute kan antwoorden is misschien frustrerend voor de ander.
Tactisch: Ik heb ervoor gekozen om te proberen onder de radar te blijven en dat is gelukt denk ik. Ik had verwacht dat spelers die in eerdere spellen in de clinch lagen met elkaar eerst elkaar zouden willen wegstemmen en dat klopte (gedeeltelijk). Misschien had ik met mijn tactiek beter in het Heroes kamp kunnen zitten.
Misschien had ik na de samensmelting geen sterke verbonden (hoewel het vijftal Hillo-Robbie-MC-Catshee-de_witte sterker was dan het viertal HidM-Jann-Bjorrn-miek). Wel had ik, vooral in de eerste stemmingen na de samensmelting vaak de sleutel in handen. En dus op dat moment een sterke positie.
Logica: Nou ja. het was wel duidelijk dat Catshee en MC op elkaar gingen stemmen en wij dus daar de sleutel in handen hadden. Een 2-2 zou een extra proef betekenen want beiden hadden evenveel tegenstemmen in het spel.
Ik probeerde te peilen wat jij zou gaan stemmen en vertelde je dat ik van plan was om op Catshee te stemmen, wat ik dus nooit van plan was. Uiteindelijk stemden we beiden op MC en was mijn plan geslaagd (op dat moment kon ik niet weten dat je toch al van plan was om op MC te stemmen)