De complete shortlist voor de Televizier-Ring:
All together now
1. Beau en de veteranen Ook weer een bijzonder goed format van Beau over een heftig onderwerp. Zie het niet weer winnen, maar mag wel bij de top 10 van mij.
Beste zangers
2. Beter laat dan nooit goede combinatie van die oude tv sterren samen. Mario Karten in Japan was echt het toppunt
BinnensteBuiten
Blauw bloed
3. Chateau Meiland paar keer wat korte stukjes van gezien, leuk hoor dat hysterische en klunzige, maar het trucje is nu wel klaar denk ik. Hoewel ik er zelf niet veel mee heb, denk ik toch dat deze sowieso bij de beste 10 of zelfs 3 komt omdat veel mensen het programma wel kunnen waarderen. En ik gun SBS dan dat succesje wel.
4. De luizenmoeder 2e seizoen was ook gewoon sterk (op een enkele mindere aflevering na)
5. De slimste mens dit blijft elke zomer en winter gewoon een leuke quiz om naar te kijken
Ellie op patrouille
6. Even tot hier prima opvolger van De Kwis
7. Expeditie Robinson zij krijgen langzaamaan het wie is de mol syndroom, hoewel er vorig seizoen veel opgevers in zaten en het zeker niet het beste seizoen ooit was, blijft het gewoon een goed programma dat een nominatie verdient.
Frans Bauer in China
8. Heel Holland bakt Blijft ook gewoon elk jaar leuk om naar te kijken.
Helden van het Máxima
Het Rotterdam project
Ik weet wie je bent
Jinek
9. Klem Gewoon een hele sterke serie
Oogappels
Paleis voor een prikkie
Project Rembrandt
10. Rail away Dit programma draait al zo lang, mooie beelden, informatief. Dit kun je gewoon niet haten toch?
Urk!
Vroege vogels
Van die 25 gaan we eerst naar 10 en dan naar 3. Dikgedrukt de 9 programma's die ik zou kiezen voor de top 10.
Beau, winnaar van vorig jaar zit er gewoon met 2 shows weer bij als kanshebber
Staan ook programma's bij de shortlist dat ik denk: hoe dan? Blauw Bloed? Frans Bauer in China? All Together now? Beste Zangers? Urk!?