Aan de verhalen, foto's en het filmmateriaal te zien was het daar een topdag!
Het vragenvuur was beter dan ik verwacht had, en dat met maar 5 van de tien deelnemers! Met dank aan Margriet en Martine voor de komische noot. Wat een geweldig duo. Maar eigenlijk waren ze alle vijf wel heel fijn om naar te luisteren. En JP natuurlijk, de trouwe moderator van dienst, die wil ik ook nog graag bedanken. Hij heeft er weer een paar van mijn vragen in kunnen smokkelen, weliswaar verdoken dit keer zonder naamsvermelding (een aan Margriet over haar m-teken op de groepsfoto, een aan Carolina, en je zou heel misschien nog kunnen stellen een aan Martine maar denk dat die eer iemand anders te beurt valt) ... maar vind ik allemaal goed en wel. Beter zo zelfs.
Bedankt voor al de vragen van mij die je over de jaren eruit pikte. En veel succes met je volgende uitdaging.
Had misschien wel alleen de reactie van Martine willen horen op mijn nick als ze hoorde dat ik er niet was, op Regis Filia's vraagje reageerde ze ook al zo heerlijk grappig (JP: Regis Filia, is die hier?
*kandidaten en aanwezigen kijken richting laatste rij in de zaal* Martine: "die is naar huis al ...") Herinner me van andere jaren dat ze zich ook altijd afvroegen of ik daar was als een vraag van mij werd gesteld. En dan allemaal naar achter kijken en verder met het antwoord, net wat Regis Filia nu overkwam. Best wel grappig.
Maar goed, ik vond het vragenvuur veel meer in balans dan andere jaren, niemand werd vergeten. Vond het ook wel tof dat Martine zelf het initiatief nam en zelf vragen begon te stellen o.a. aan Margriet en Rik. En Margriet met haar prachtige humor, ze stijgt zelfs nog meer in mijn achting nu ik ze nog eens bezig heb gehoord. Ze laat nog maar eens zien dat ze deze groep stevig de baas kon. Ze speelde ook mooi in op haar bijnaam van moppermol, met een vette knipoog.
Al blijf ik wel in mijn hoofd afspelen hoe geweldig Martine het zou hebben gedaan als Mol, als je ze nu zo bezig ziet op de mfd zou het ook wel een grappige Mol geweest zijn ... laten we het even hebben over dat laserspel
"geen commentaar" ...
"op een grote paddenstoel" ...
en
"jullie geloven me toch weer niet als ik zeg dat die auto echt niet startte". Vind ze echt een van de beste kandidaten ooit. En leuk om te weten dat ze al 8 jaar lang gevraagd werd, het eerst voor de serie in Argentinië. Zij hoorde dus normaal gezien bij de eerste lichtingen BN'ers. Hetzelfde verhaal met Rik maar hij mocht nooit mee. Allemaal fijne weetjes.
Oh ja, Joost2 wat moet jij als een gelukkig man naar huis zijn teruggekeerd, Marlijn die speciaal voor jou haar lied nog eens overdoet. Toch wel een indrukwekkend moment! Eentje om te koesteren!
Net ook het filmpje van avrotros gezien, met beelden van de veiling, daar is echt aan te zien wat voor fijne mensen het zijn, en dat ze het zelf oprecht een heel fijne dag vonden. Wat kun je je nog meer wensen als molloot op de mfd. En mooie woorden van Margriet aan het eind.
Wees maar zeker, we'll remember your face!
Ben er niet geweest, maar dankzij jullie foto's en filmpjes heb ik toch een goed idee hoe de sfeer moet geweest zijn. Live is natuurlijk altijd beter, maar hiervan krijgt een thuisblijver toch een beetje het gevoel er zelf bij te zijn geweest. Duizendmaal dank, ook aan de organisatie, want zonder jullie hadden was er geen mfd natuurlijk.