Auteur Topic: Alle biechten  (gelezen 39028 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Alle biechten
« Reactie #140 Gepost op: 14-12-2014, 01:46:33 »
Ben ik dan echt zo raar dat ik 'iemand anders slaafs volgen' slechter vind dan 'misschien niet heel slim en tactisch zijn maar op z'n minst je eigen spel spelen'? Come on, Miek heeft echt helemaal niks gedaan en ze ownt het ook gewoon niet. Gaat totaal niet in op dat ze het slaafje van die alliantie was die nooit een target heeft gehad omdat iedereen haar met een landslide 9-0 zou verslaan. Dat is oprecht de enige reden dat ze nu in de finale staat en dat weten jullie ook. De_witte was blijkbaar tactisch niet zo slim in zijn inschattingen, maar het waren wel allemaal zijn keuzes. Niemand heeft ooit voor de_witte bepaald wat hij doen moest. We hebben t geprobeerd, maar hij volgde altijd z'n eigen plan, ook al was dat niet altijd even slim. En boeiend dat jullie 'm allemaal doorzagen en o zo slim waren. Deed ik ook misschien, maar hij staat daar en wij zitten hier, dus het werkte prima voor 'm. En dat heeft hij op eigen kracht gedaan.

Ik was in eerste instantie teleurgesteld in 'm en z'n antwoorden, maar hij maakt in elk geval duidelijk dat hij z'n eigen spel gespeeld heeft en niet dat van Bjorrn.
Ik vind van allebei de gameplay niet indrukwekkend dus ik kijk naar ftc, de_witte beantwoordt mijn vragen niet of bekritiseert ze. Miek heeft nog niks gezegd maar als zij al überhaupt gewoon antwoord geeft gaat mijn stem naar haar.
De witte staat ook alleen in finale omdat iedereen hem kon verslaan.
 Eb de witte wil volgens mij niet dat ik op hem stem, zo komt ie over.
Nee niet waar want dan had jij (of op zn minst MC en Miek) hem niet weggestemd bij F5. Het target van de_witte is altijd groter geweest dan dat van Miek. Miek was iedereens ultieme geit, niet de_witte.
Het feit dat hij geen negatief pleidooi van 300 woorden schrijft pleit ook voor hem dat ie zichzelf is en blijft en niet gewoon slaafs doet wat iemand anders wil in de hoop een stem te krijgen. En als miek wel zo'n pleidooi schrijft, bevestigt zij op haar beurt de slaafjesrol, want dan doet ze weer wat iemand anders haar vraagt.
Ik vind dat Hillo en Robbie ook een punt hebben ::jaja::
Maar nu weet ik dus niet meer wat ik moet stemmen  >:(
Doen wat een jurylid van je vraagt (oké, afhankelijk van wat het is) is imo nog altijd slimmer dan gewoon weigeren. Niet per se zo'n opdracht maar ook gewoon vragen weigeren vind ik laf.

FTC is de enige keer dat je misschien wel moet doen wat mensen van je willen, ik kan me geen Survivor winnaar herinneren die vragen weigerden en juryleden bekritiseerde en tegensprak.

Of hij speelt niet voor mijn jurystem dus dan krijgt hij hem ook niet, of hij denkt dat mijn vragen een val zijn en dat het mijn eigenlijke bedoeling is dat hij ze weigert te beantwoorden of zo ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #141 Gepost op: 14-12-2014, 01:48:12 »
Omdat ik niet weet of ik nog wel op tijd op realitynet ga komen om closing statements te lezen, stuur ik mijn stem nu reeds op.

Miek1999 of de_witte....
Wat had ik graag in jullie plaats gestaan. Maar ja, ik ben gewoon stom geweest. Gelukkig heb ik wel een waardevolle les voor meeelf geleerd: stop ermee jezelf te onderschatten! Ik denk altijd dat ik maar een doodgewone middenmoot ben en vandaar dat ik geen graten zag ik kill the kings. Maar ik stond vorig seizoen in de finale opdracht nota bene! En nu won ik ook de ene na de andere opdracht. Ik ben een king en in dit hele kill the kings seizoen lag ik er dus terecht uit.
Maar dit gaat niet over mij. Jullie staan in de finale, waarvoor een welgemeende 'Gefeliciteerd'!
Het is heel moeilijk om nu een winnaar te kiezen. Zoals miek1999 zei, gaat het niet om de gunfactor, en dat is ook zeker niet waar ik rekening mee houdt. Maar het feit dat ik hen zo amper ken betekent ook dat ik niet weet of de tactieken en strategie die ze nu allemaal uit de doeken doen ook werkelijk waar zijn. Het is heel makkelijk om er achteraf over te liegen.
En aangezien andere juryleden, die wél nauwer met jullie samen speelden, zaken hebben weerlegt in jullie uiteenzettingen, weet ik dus niet wat echt een wauw meesterlijke zet van jullie was en wat er gewoon let de haren bij getrokken is.
Dus zie ik mij genoodzaakt om te kijken naar de dingen die ik wél zeker weet.en volgens mij is de enige zekerheid die ik dan nog heb: hoe goed waren jullie in de opdrachten. Ik vind het persoonlijk erg stom om opdrachten te verliezen om niet als een grote threat over te komen. Dat is belachelijk, dan moeten de makers ook geen tijd steken in het verzinnen van zulke topopdrachten. Ik zeg hiermee niet dat jullie opdrachten opzettelijk verloren zouden hebben overigens, maar wil gewoon aangeven dat ik 100 % inzet in opdrachten ten volle apprecieer.
Dus, miek1999 en de_witte, wie was er beter in de opdrachten? Miek1999 heeft er volgens mij slechts één gewonnen, maar wel degene die er het meest toe doet. De_witte heeft er denk ik 2 gewonnen, of toch in ieder geval meer dan 1, plus was één van die opdrachten er ook eentje die er het meest toe deed.

Vandaar gaat mijn stem naar... de_witte!

En ook omdat hij zijn ziel niet verkocht heeft om jurystemmen te krijgen door op commando een afkraak essay te schrijven en foto met badeendje te posten.
Hallo mensen die dit lezen  ::zwaai::
Hier komt ie, op wie zou ik stemmen?
Ik zei dat ik mijn stem ging baseren op wie mijn vragen het best beantwoord.
Miek beantwoord mijn vragen, de witte alleen de vragen waar hij zin in heeft.
Dus de witte zal mijn stem wel niet nodig hebben dan.
Als je alsnog wint dan had je mijn stem inderdaad niet nodig.
Als miek wint, dan heeft de witte het verpest bij de eilandraad, want van te voren had hij mijn voorkeur  ;)

Ohja ik stem dus op miek  ;D
Mijn finalestem gaat naar Miek1999.
Een villain wint ::bravo:: En het kan me nada boeien ::ohno::

Ik had gehoopt om nog wat interessante, leuke of grappige dingen op te kunnen zien tijdens deze laatste eilandraad. Maar beiden hebben me niet echt weten te verassen.

Ook kan ik niet echt kiezen wie er het beste gespeeld heeft. De_witte was beter in proeven, maar proeven kunnen me evenveel boeien als dat een villain wint ::rofl:: Miek was sociaal beter, maar ik denk dat dat ook komt omdat de_witte zijn spel op dat gebied veel miste. En tactisch... Zijn er ook niet echt verschillen. Ze hebben op twee compleet verschillende manieren het spel gespeeld en toch zijn beide manieren niet echt indrukwekkend voor mij of een goede reden om op ze te stemmen. Ik kan echt geen keuze maken en weet ook even niet meer waar ik hem op moet baseren :-[

Dit is te triest voor woorden :-\\ Maar het gaat aankomen op mijn tie-breaker... De_witte koos voor 4 en miek1999 koos voor 7...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #142 Gepost op: 14-12-2014, 01:48:45 »
Dag heren,

De laatste keer stemmen in deze Survivor. Geen gemakkelijke keuze want geen van beiden springt er echt uit. Beide hebben ze hun tactiek - onder de radar blijven - goed uitgevoerd. Of kwam het omdat er teveel andere spelers een bedreiging vormden? Hoe dan ook, als ik kijk naar het globale spel kan je zeggen dat ze allebei onder de radar gebleven zijn. De_witte was enorm stil en maakte zich verdacht door niet altijd te antwoorden, van miek hoorde ik pas iets nadat ik zelf contact gezocht had. Met beiden was het contact minimaal. Ook al was het beter de laatste ronde catshee weg te stemmen, ik snap hun stemmen: miek voelde zich verraden (idol-actie), de_witte bedreigd (stemmen op de vorige eilandraad). Qua proeven heeft de_witte het beter gedaan maar hij heeft mij op zijn beurt wel meer verraden dan miek omdat we al een hele tijd hetzelfde stemden terwijl dat bij miek niet zo was: bijgevolg is het verraad van de_witte groter.

Mijn stem voor de titel van Ultieme Survivor 2014 gaat naar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Groeten,
Molcrazy
Bedankt presentatoren, kandidaten, juryleden en kijkers voor een topseizoen! ::bravo::

Het was weer erg leuk ::jaja:: ik heb me waarschijnlijk niet altijd als een Hero gedragen maar dit seizoen kon ik dankzij mijn Hero-imago af en toe een Villainstreek uithalen. Aan het begin van het spel wilde ik absoluut niet in het Villainskamp terechtkomen ::ohno:: veel te veel wantrouwen daar.

Ik kijk uit naar de finale en de biechten :P

Groet! ::zwaai::
Molcrazy
Ik ook MC, vooral het einde van de biechten ;D

Oeps bijna vergeten en ik moet nu gaan

Ik stem op miek wegens grotere inzet en een betere performance op de laatste eilandraad ::ok::

Meer toelichting komt nog als nog kan/nodig is

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #143 Gepost op: 14-12-2014, 01:54:26 »
Plus de stem van Lucy via de app (die typ ik dus even over :o):

Citaat van: Lucy
Ik stem voor Miek, omdat ze een stuk minder "ik weet alles beter" reageerde op de jury en omdat ze ons allemaal verrast heeft door plotseling op het cruciale moment in de halve finale een proef te winnen.

De Witte heeft ons ook verrast door de finale te halen, maar dit was gedurende het spel al meer te verwachten dan Miek omdat hij zoals hij zelf aangaf wel eens eerder proeven won. Mijn juryvote is niet gebaseerd op het winnen van proeven, omdat ik vind dat dit bijzaak is hier. De proeven zijn er om hulpmiddelen te verzamelen voor de eilandraad.

Belangrijker is het tactische spel, maar het belangrijkst vind ik gewoon: Wie verdient in mijn ogen het meeste de winst. Daarbij vind ik tactiek ook niet eens zo belangrijk, maar inzet, houding etc.

Nogmaals gefeliciteerd Miek1999!  ::bravo::

Dit waren alle biechten ::bravo:: Bedankt voor het insturen en lees het hele avontuur rustig na ;)

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #144 Gepost op: 14-12-2014, 02:47:21 »
Het is en blijft leuk om de biechten te lezen. En je komt er achter hoe mensen hebben gedacht. Voor mij is het ieder geval veel helderder geworden hoe alles zich heeft afgespeeld. ::ok::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #145 Gepost op: 14-12-2014, 11:11:52 »
Wat leuk om al die biechten te lezen  ::bravo::
I will follow my inner gold

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 14-12-2014, 11:54:30 »
Leuke biechten, vooral catshee ofcourse  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 14-12-2014, 11:57:21 »
Oh ik zag dat Tim nog zich ergens afvroeg of het Trio hopeloos nogsteeds doorging na de samensmelting, en als je gewoon actief contact met mij bleef hebben was ik zeker met je blijven samenwerken.
Maar ik hoorde helemaal niks meer van je dus ik had je zeker niet meer vertrouwd daardoor.

Offline catshee

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 14-12-2014, 11:59:14 »
Ik mijn best doen om het inschrijfformulier ook leuk te maken gaan D*N een beetje te lui zijn om het te posten :P

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #149 Gepost op: 14-12-2014, 16:08:09 »
Ik mijn best doen om het inschrijfformulier ook leuk te maken gaan D*N een beetje te lui zijn om het te posten :P
Ik heb die biecht die erbij zat wel gepost toch ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 14-12-2014, 18:34:59 »
HIDM, jij overdrijft ook  :P
Ik heb helemaal niet weggestemd bij de heroes wie jij wou. Het was nota bene mijn eigen hele opzet om de sterke spelers eerst te doen. En dan heb ik zelfs nog een keer elise gekozen waar jij Ycaris weg wou. Dus nee, die vlieger gaat niet op. ;)

Voor de rest was het een plezier om alles terug te lezen, mijn zondat is om gevlogen.  ;D

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #151 Gepost op: 14-12-2014, 19:41:35 »
Zo heee, de hele zondag al aan het lezen, tussen het opzetten van de kerstboom door. Al die gifjes maakten het moeilijk voor mijn Ipad om de pagina's te laden.

Echt geweldig dat er zoveel gebiecht is! Het is nu een stukje duidelijker geworden waarom dingen verliepen zoals het ging. Robbie heeft het toch eigenlijk minder goed gespeeld dan ik dacht, nu ik dit zo teruglees. HIDM lijkt in niets meer op de jongen waarmee ik ooit samenwerkte in het spel van MC. Catshee is er eigenlijk best wel doorgezwijnd. Bjorrn heeft het gewoon goed gedaan en had denk ik het meest de finale verdiend van de laatste vijf.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 14-12-2014, 20:16:23 »
Dankje swifty  :D

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 14-12-2014, 22:44:09 »
Oh ja, ik zag trouwens dat er een biecht van mij de quote van hillo niet meegekomen was. HEt was de biecht waar ik zei dat iedereen met final 2 deals af kwam en ik toen zelfs dit in mijn pm-box kreeg:
En om het allemaal officieel te maken (en je weet dat ik daar echt serieus in ben hoop ik): neem jij, dhr  Hilje "hillo" Hoogeveen, dhr Robbie "Azerty" Wynen, tot je wettige final 2? En beloof je hem trouw te zijn tot aan de final tribal? Wat is daarop uw antwoord?

JA ;D

Vertrouw dus nooit een huwelijksaanzoek van hillo!

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #154 Gepost op: 14-12-2014, 23:44:04 »
 ::rofl::
Nieky grab a life vest!

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 15-12-2014, 09:39:22 »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 15-12-2014, 16:29:22 »
Overigens heb ik daarop geantwoord met dit filmpje:

Dan kon ik achteraf nog zeggen van "Jamaar ik heb nooit toegezegd hoor, ik heb je gewoon een prachtig lied uit Kaandorp De Musical laten zien.  ::hypocriet::"

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #157 Gepost op: 15-12-2014, 17:30:42 »
Juist, je was m'n stem net zo hard kwijt geweest :P
Nieky grab a life vest!

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #158 Gepost op: 15-12-2014, 18:36:59 »
Catshee, was je zo verbaasd over het aantal aanbiedingen die je kreeg voor een complot? Ik denk dat je er zoveel kreeg omdat iedereen gezien had hoe je gespeeld had tijdens het vorige seizoen toen je nog de 'newbie' was die strategisch speelde ;)

Citaat van: hillo
Tsja Jann. Eigenlijk zouden we hem moeten wegstemmen. Hij draagt amper iets bij en lijkt een beetje een doorgeslagen student. Nu schijnt ie weer brak te zijn van één of ander huisfeest? Come on man, spelen of wegwezen! Als we straks een samenwerkingsopdracht krijgen zijn we de lul.

Citaat van: Bjorrn
Bovendien ben ik ervan overtuigd dat HIDM mij verslaat in de finale doordat hij super populair is en hij wordt gezien als de slimmere van ons duo.

Gezien? Of is het zo?

Citaat van: Robbie
En dan kan ie mij mee helpen zoeken, want ja enkel een kandidaat op Penguin Island kan de idol vinden, toch? Net als vorige keren?

Vond ik ook vreemd ja ::jaja::

Citaat van: Robbie
Dus, vertelde ik MC dat we toch HIDM moesten stemmen ipv hillo, met dezelfde uitleg dat het trio opgebroken moest worden.

Hoezo? Je hebt me nog in een pm gevraagd wat nu echt het beste voor ons is :P

Citaat van: Pjotr
Overigens vind ik het ook niet erg tof dat Molcrazy boven deze 2 staat,wat heb ik me aan hem geërgerd.

Zo grappig dat iemand zich aan je ergert omdat je niet doet wat ze willen :P Qua HIDM-gehalte kan dat tellen: die kon het er ook van krijgen dat ik zijn beslissingen in twijfel trok en tegendraads deed :P Ook al vond Robbie in het begin dat mijn paranoïa misplaatst was.
2024: wie is de Mol?

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 15-12-2014, 19:08:25 »
Gezien? Of is het zo?

Alleen gezien natuurlijk, ik was dit seizoen veel slimmer  ::jaja::