Auteur Topic: Aflevering 0 - Niets is wat het lijkt, Wie is de Mol special  (gelezen 41989 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 0 - Niets is wat het lijkt, Wie is de Mol special
« Reactie #20 Gepost op: 16-12-2014, 23:10:16 »
HUH!? Dit is heel ambivalent, Kees zei dat hij vóór het opgenomen seizoen een geheime meeting had met oud-mollen voor mogelijke tips en informatie-verstrekking etc, toen kwamen beelden van die desbetreffende meeting waar je o.a ook (oud Mol) Patrick zag zitten, hij wíst dus al voordat het seizoen op tv kwam dat Kees de Mol was, echter net vóór de finale aflevering van dat seizoen was Patrick bij DWDD en zat hij juist in het kamp dat Kees onmogelijk de Mol kon zijn, was dit dan expres?

Dat zal wel een toneelstukje geweest zijn ja. Net als dat Matthijs ineens zag dat "Case" (priesterhint) naar Kees verwees.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 16-12-2014, 23:11:15 »
Als tijdens een uitzending dit nummer langskomt krijgen de eerste 3 bellers een joker. Het klonk als Frits Sissing.

Heeft de mol dat getwitterd? Of hoor je dat op de voicemail?
Ik krijg namelijk een vrouwlijke stem die zegt dat de mailbox van de persoon vol zit. Daarna wordt de verbinding verbroken.

Offline Lama1997

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 16-12-2014, 23:14:23 »
Wat is dat toch leuk die voorpret ::bravo::

Laat seizoen 15 maar komen!!

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #23 Gepost op: 16-12-2014, 23:15:15 »
Geweldige special ::bravo::

'k Zit er weer helemaal in :D
...óf niet!

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #24 Gepost op: 17-12-2014, 00:07:41 »
Citaat
Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat dit in ieder seizoen gebeurd, bij slechts 2 van de 15 seizoenen had ik de indruk dat de Mol z'n maatje het stiekem heeft opgebiecht (Art/Patrick en Kim/Sanne) bij 90% van de Mollen geloof ik dus in zuiver handelen hoor, mijn punt is slechts: dat de kandidaten al meerdere malen expliciet hebben toegegeven dat tijdens de opnames onderling achter de schermen werd gezegd 'Zeg het me als je de Mol bent, dan delen we het geld' dus het bewijs is allang bewezen dat kandidaten vals proberen te spelen. Dat kandidaten dat proberen is kennelijk onontkomelijk, zolang de Mol er maar tegen bestand is. Ik persoonlijk denk er bewust niet aan tijdens het kijken omdat ik eerlijkheid hoog in het vaandel heb staan maar tja, het is i.i.g bewezen dat kandidaten dit valsspelen geprobeerd hebben.

Sorry, maar waar wordt dit gezegd? Ik heb de hele special gekeken, maar ik snap niet wat je bedoeld. Patrick heeft allang uitgelegd waarom hij Art meewilde, als zijn DEKMANTEL. omdat hij in het nauw zat. En Kim was Sanne gewoon verdacht aan het maken omdat het onmogelijk Frits kon zijn. Sanne wist al vanaf de eilandjes dat Kim de mol was. Of toen wist ze het zeker.
Ik zie nergens iemand zeggen dat er achter de schermen wordt gezegd wie de mol is zodat het geld gedeeld kan worden. wat een onzin.

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 17-12-2014, 00:13:03 »
Oww. Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig naar het nieuwe seizoen!! Klein baal momentje dat ik t pas eind mei, begin juni kan gaan kijken.. Zit nog heel hand te twijfelen of ik de eerste aflevering moet gaan kijken.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #26 Gepost op: 17-12-2014, 01:00:43 »
Oww. Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig naar het nieuwe seizoen!! Klein baal momentje dat ik t pas eind mei, begin juni kan gaan kijken.. Zit nog heel hand te twijfelen of ik de eerste aflevering moet gaan kijken.

Hoezo dan pas ??

Offline good-riddance

• Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 17-12-2014, 02:15:47 »
Sorry, maar waar wordt dit gezegd? Ik heb de hele special gekeken, maar ik snap niet wat je bedoeld. Ik zie nergens iemand zeggen dat er achter de schermen wordt gezegd wie de mol is zodat het geld gedeeld kan worden. wat een onzin.

Spoel door tot 26:17. Daarin zegt oud Mol John expliciet "Hij zei dingen als dan delen we samen het geld en als je het bent zeg ik niet dat jij het bent" (nu is Mol Jon er niet op in gegaan, hij was zo eerlijk en discreet om zuiver te handelen bij zo'n aanbod, maar er bestaat nooit een garantie dat alle mollen daar immuun voor zijn, zeker als het hun beste maatje betreft...) en ook Arjan zegt dat hij werd benaderd met "En dan delen we samen het geld" (op minuut 27:30) kandidaten die naar elkaar toe komen om de testvragen van de finale door te spelen als diegene de mol is, en ze dan het prijzengeld delen. Dat is eigenlijk gewoon (een poging tot) competitievervalsing.

Niemand kan aanschouwen wat er achter gesloten deuren gebeurd, daarom vind ik het ook zo onmetelijk naïef dat mensen 'zeker weten dat zoiets niet gebeurd' (redenerend vanuit de naïeve gedachte 'dat de kandidaten te vertrouwen zijn en zoiets nooit zouden doen') nee, dat weet je gewoon niet. Als het ooit gebeurd is, dan zou niemand dat i.i.g ooit toegeven. Een Mol kan zijn beste maatje per se mee willen nemen naar de finale (dat is al belang 1) en samen kunnen ze het prijzengeld delen waar de mol normaal niks betaald krijgt voor z'n taak (dat is al belang 2) dus wees maar vooral naïef. Mensen willen nou eenmaal zó graag winnen dat ze soms grijpen naar niet geoorloofde alternatieven. (Ik stel overigens niet dat dit structureel gebeurd, had die indruk slechts bij 2 van de 15 seizoenen, ik zeg slechts dat het niet kan worden uitgesloten.)

Mensen die denken dat dit niet voorkomt, zijn naar mijn inzien nogal naïef. En dat blijkt wel, uit de ervaringen van oud-kandidaten. (Richard Groenendijk had zelfs een contactpersoon in NL een sms laten sturen met daarin "Wees gerust, niemand daar weet dat jij de mol bent" (en dit had hij open en bloot op z'n kamer neergezet, waarmee hij z'n kamergenoot op het verkeerde been wilde zetten) hij had pech, want zijn kamergenoot was Milouska, de echte mol, zij kon daar dus onmogelijk intrappen. Maar dus God weet wat kandidaten nog meer proberen...)
« Laatst bewerkt op: 10-06-2019, 00:13:06 door good-riddance »

Offline MaxvdBroek

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 17-12-2014, 02:18:25 »
Heb ik dan toch de Mol ontmaskerd? Of is dit te makkelijk?

De Whatsapp-status van het nu welbekende telefoonnummer is "Tennis Laddies On Tour". Na wat speurwerk kom ik uit op dit artikel:
http://www.volkskrant.nl/archief/het-glossy-gezicht-van-de-vrouwenbeweging~a3510791/

Citaat
Achteraf kan ze wel lachen om die keer dat haar vriendin niet kwam opdagen bij een Lesbian Tennis Tournament, waarvoor ze zich als damesdubbel hadden opgegeven.

Dit artikel gaat over Margriet van der Linden. Zoek even op "Tennis Tournament" en je ziet dat het over een lesbische tenniswedstrijd gaat. "Laddie" betekent vrij vertaald "jongeman" o.i.d., wat een iets minder ruimdenkend persoon vast wel kan koppelen aan "lesbisch".

See what I did there?
« Laatst bewerkt op: 17-12-2014, 02:29:27 door MaxvdBroek »

Offline AmbieBambie22

• Forumlid
  • Trust Nobody...
« Reactie #29 Gepost op: 17-12-2014, 06:39:35 »
Heeft er iemand het nummer gebeld?

Offline Incognito

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 17-12-2014, 08:44:18 »
Heb ik dan toch de Mol ontmaskerd? Of is dit te makkelijk?

De Whatsapp-status van het nu welbekende telefoonnummer is "Tennis Laddies On Tour". Na wat speurwerk kom ik uit op dit artikel:
http://www.volkskrant.nl/archief/het-glossy-gezicht-van-de-vrouwenbeweging~a3510791/

Dit artikel gaat over Margriet van der Linden. Zoek even op "Tennis Tournament" en je ziet dat het over een lesbische tenniswedstrijd gaat. "Laddie" betekent vrij vertaald "jongeman" o.i.d., wat een iets minder ruimdenkend persoon vast wel kan koppelen aan "lesbisch".

See what I did there?
Dit lijkt me wel erg makkelijk, maar dat er een verband in zit lijkt me logisch. Misschien zit er een verdere hint achter, die nu nog niet op te lossen valt.
Incognito is the way to go..

Offline BurningHorizons

• Forumlid
  • Mole Mole Mole!!!
« Reactie #31 Gepost op: 17-12-2014, 10:43:02 »
Afbeelding + onderschrift van het nummer in Whatsapp ("Wie is de mol?").

Offline BurningHorizons

• Forumlid
  • Mole Mole Mole!!!
« Reactie #32 Gepost op: 17-12-2014, 10:43:44 »
Ik heb maar een berichtje gestuurd :)...

Ben benieuwd  ;D

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 17-12-2014, 10:56:01 »
Hoezo dan pas ??

Paar maandjes op reis.

Huh, vanwaar? En hoe doe je het dan met spoilers voorkomen op internet? Als ik die eerste beelden zo zie, krijg ik de indruk dat de eerste aflevering echt heel vet gaat worden dit jaar! Hopelijk een begin-aflevering waarin nog niemand terug moet.

Onderduiken in donker afrika haha. Meer dan de helft van de tijd geen internet hebben en voor de rest dit forum ontwijken en heeeel voorzichtig facebooken. Vorig jaar is t me bijna gelukt. Toen praate mn moeder dr mond voorbij toen ik al thuis was en ik de afl aan het terug kijken was.

Maargoed, daarom pas kijken in mei/juni.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #34 Gepost op: 17-12-2014, 11:25:37 »
Het was een leuk voorafje voor een hopelijk superseizoen! Ik heb er echt zin in.
Alleen jammer dat er niemand van de minder bekende deelnemers aan het woord kwam. Maar verder: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 17-12-2014, 12:09:41 »
Ik vond het een leuke aflevering, maar had er stiekem toch meer van verwacht. We zouden een inkijkje krijgen in de training van de mol. Nou het enige dat we zagen is dat de mollen voorbereid worden op de opdrachten en overleg hebben met oud-mollen, tja dat wisten we natuurlijk allang. De special bood weinig nieuwe inzichten, vooral omdat weer dezelfde 'usual suspects' aan het woord werden gelaten. Dennis die zich ging bezatten, Arjen die vol op Erik inzette etc. Nu is alles van WIDM natuurlijk leuk om te zien, maar ik vond deze aflevering weinig meerwaarde bieden boven de eerdere specials. Maar ik heb wel weer enorm veel zin in het volgende seizoen gekregen!

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 17-12-2014, 12:22:31 »
Ik vond het een leuke aflevering, maar had er stiekem toch meer van verwacht. We zouden een inkijkje krijgen in de training van de mol. Nou het enige dat we zagen is dat de mollen voorbereid worden op de opdrachten en overleg hebben met oud-mollen, tja dat wisten we natuurlijk allang. De special bood weinig nieuwe inzichten, vooral omdat weer dezelfde 'usual suspects' aan het woord werden gelaten. Dennis die zich ging bezatten, Arjen die vol op Erik inzette etc. Nu is alles van WIDM natuurlijk leuk om te zien, maar ik vond deze aflevering weinig meerwaarde bieden boven de eerdere specials. Maar ik heb wel weer enorm veel zin in het volgende seizoen gekregen!

Ik vond het ook tegenvallen.. Ook om te merken dat veel interviews vorig jaar waren opgenomen. Dan lijkt mij het er snel op dat ze dachten: Ow, we hebben teveel materiaal, dus volgend jaar nog maar een keer. Dan vind ik het een beetje goedkope TV. Verder werd er veel reclame gemaakt met dat we inkijk kregen in de training van de mol, maar het bleef bij wat Iphone filmpjes.. En het Boogschuttersfilmpje van AM was al een keer getoond..

Enige frisse aan de special waren de allereerste beelden van S15 en de paar oud kandidaten met hun mening erover.. Ik had veel meer nieuw materiaal willen zien van de afgelopen seizoenen.. Want reken maar dat er veel materiaal (wat leuk is om te zien) is weggevallen van de montagetafel..

En alsnog geen oud kandidaten... Zelfs Petra en George hebben het niet tot de 2de special gehaald..
« Laatst bewerkt op: 17-12-2014, 12:27:16 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 17-12-2014, 12:44:26 »
Houden jullie er ook rekening mee dat deze special ook is opgezet voor de "leek" die Wie is de Mol niet zo goed kennen en hierdoor meer verbinding krijgen wellicht met de serie ;)

Voor molloten zoals hier zijn dingen natuurlijk allang bekend, maar de gewone mens (zeg maar) die kijken niet naar de serie zoals het hier en op andere fora's gedaan wordt ;)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 17-12-2014, 12:49:44 »
Houden jullie er ook rekening mee dat deze special ook is opgezet voor de "leek" die Wie is de Mol niet zo goed kennen en hierdoor meer verbinding krijgen wellicht met de serie ;)

Voor molloten zoals hier zijn dingen natuurlijk allang bekend, maar de gewone mens (zeg maar) die kijken niet naar de serie zoals het hier en op andere fora's gedaan wordt ;)

Ja mee eens. Ik kreeg al meteen de indruk dat deze special vooral bedoeld was om nieuwe kijkers te trekken en ze zin te laten krijgen in het volgen van de nieuwe serie. Omdat er ook zo de nadruk op werd gelegd wat het allemaal inhoudt (wat wij allang weten natuurlijk), een spannend speurspel dat je echt vanaf het begin moet volgen en dat je geen aflevering kunt overslaan, enz. En de uitgebreide uitleg dat ook kandidaten zich als mollen gedragen en waarom ze dat doen. Dit leek echt vooral bedoeld voor de kijker die wel eens had geprobeerd te kijken maar het concept niet helemaal snapte.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 17-12-2014, 13:25:36 »
Maar wellicht wel een leuk idee dat ze een special gaan maken voor de molloten :D

Alleen dan wellicht niet op tv maar gewoon op youtube neerzetten of zo  ::ok::