De Mol is nog laat wakker haha: "De Mol: En? Heb je gebeld? #WIDM" (bron: http://twitter.com/IkBenDeMol/status/544990126204407808)
Dan heb je de bijgevoegde bron die ik bijvoegde niet uitgebreid geverifieerd want het word toch echt gezegd, dan heb je het wellicht over het hoofd (oor) gezien maar maakt niet uit, kan gebeuren, zal het nogmaals bijvoegen: spoel door tot 26:17 in het onderste bijgevoegde filmpje, daarin zegt oud-Mol John notabene zelf expliciet "Hij zei dingen als (hij heeft het over mede-kandidaat Rick) dan delen we samen het geld, en als je het bent zeg ik niet dat jij het bent" (nu is Mol Jon er niet op in gegaan, hij was zo eerlijk en discreet om zuiver te handelen bij zo'n aanbod, maar er bestaat nooit een garantie dat alle mollen daar immuun voor zijn. Maar zie je dus dat het wel degelijk gezegd is, zie daarvan bijv het voorbeeld/quote/bron van Mol Jon op 26:17 en ook Arjan zegt dat hij werd benaderd met "En dan delen we samen het geld" (hij zegt het op minuut 27:30, video hieronder).
Niemand kan natuurlijk aanschouwen wat er achter gesloten deuren gebeurd, daarom vind ik het ook zo frappant dat mensen '100% weten dat zoiets niet gebeurd' dat weet je niet, en als het al gebeurd, zou iemand dat nooit toegeven. Vind het nogal naïef dat mensen denken dat er heus nooit word vals gespeeld in competitie-spelletjes, juist op het moment dat mensen iets zó graag willen/iets absoluut niet willen missen grijpen ze soms naar niet geoorloofde alternatieven. Nogmaals, want sommigen missen de nuance in m'n verhaal: ik zeg niet dat dit structureel gebeurd, had die indruk slechts bij 2 van de 15 seizoenen, dat is 10% jongens, ik zeg slechts dat er niet kan worden uitgesloten dat het ooit eens in een seizoen is gebeurd. OOIT, niet constant.
Maar goed, ik laat de discussie verder voor wat het is, ieder zijn of haar opvatting! Gaat hier over de special-uitzending.
Klopt, ik had dat stukje niet helemaal goed gehoord. Maar in die eerdere post gaf je wel aan bijna zeker te denken/weten dat het Bij Kim/Sanne en Art/Patrick Wél zo was gegaan. Ik denk, zeker in Art zijn geval, maar eigenlijk in elke kandidaat's geval. Dit is ZO"N enorm bizar leuk spel en een eer voor gevraagd te worden, ik denk dat de kandidaten ALLEMAAL stuk voor stuk het spel veeeeels te leuk vonden/vinden om onder het spel al 100% zeker te horen van de mol zelf dat hij of zij de mol is. Dat willen kandidaten niet, ze willen het zelf uitvogelen. dat geeft die adrenaline. het gaat ook niet om die pot, dat komt vaak pas in de finale in hun hoofd. Is vaak genoeg gezegd
Daarom denk ik ook dat we Rick's opmerking naar Jon (in dit geval) ook niet TE serieus moeten nemen. De sarcast, grappenmaker die Rick is/was heeft dit waarschijnlij gewoon als grap gezegd, om te kijken naar Jon's mening. Om dat hij hem verdacht, en stel het was WEL echt zo dat hij het wilde weten, een mol zou dat nooit vertellen. Echt niet, geloof me.
En nog even over de special, ik vond het ook redelijk tegenvallen, op de nieuwe beelden na. En grappige dingen zoals Richard en dat telefoontje. Er zijn altijd leuke nieuwe dingen die je komt te weten en het was zeker het kijken waard, maar idd veel van vorig jaar nog erin gemonteerd. En als ze nieuwe kijkers willen trekken, zijn dat denk ik vaak ook wat jongere kijkers. Oudere kijkers, DIE niet kijken gaanv aak toch niet meer kijken omdat ze algemeen niks aan spelletjesprogramma's aan vinden. Jongen kijkers snappen het vaak nog niet (de basis regels) maar ik denk dat het voor ieder publiek leuk is, zo'n special waarin alles nog eens wordt uitgelegd. Behalve voor ons molloten natuurlijk, maar goed, wij zijn dan weer EXTRA blij met die nieuwe beelden.
Ik vind de groep ENORM leuk.