Uiteraard weet ik ook dat de Mol pas ontmaskerd kan worden als zijn acties bekend zijn oftewel gedurende de verschillende afleveringen. Echter is de Mol dit seizoen vooraf erg actief geweest en denk ik de Mol (of laat ik zeggen mijn Mol) gevonden te hebben. Ik begrijp dat mensen zonder vooroordeel de serie willen kunnen bekijken, daarom bij deze de aankondiging dat onderstaand pas mijn theorie begint en dat jullie dus nog kunnen wegklikken.
Beginnend bij de aanleiding; de Mol tweet op 16-12 om 21:50 uur het volgende: "Zometeen: Niets is wat het lijkt II" Nergens wordt gesproken over die "II", zelfs op de AVRO site niet. Verderop in de tweet: "je hebt nog 2 getallen van me te goed: 8 is het eerste, het laatste zie je rond 22:37" Later vinden wij uit dat het nog een 8 is, want dat maakt het telefoonnummer compleet. Wat mij opvalt is dat er niet staat; het eerste en de tweede, maar er staat de eerste en de laatste. Alsof het met zijn 2-en compleet is, helemaal af, van begin tot eind.
Die twee 8-en zijn samen compleet of zijn samen 1 zeg maar.
Dan een kleine overstap naar het telefoonnummer, die in de leader zit maar belangrijker nog die in de serie zit. Want de deelnemers gaan dit telefoonnummer in een opdracht tegenkomen en zullen dan kunnen bellen. Dat betekende voor mij zoiets als: "Het is niet zomaar een telefoonnummer". Wat opvalt is dus die twee 8-en op het eind maar nog iets anders valt ook op. De Mol plaatst een tweet op 16-12 om 03:00 uur met het cijfer 2 en om 11:00 met het cijfer 3. Om 11:59 uur krijgen we de opdracht om de laatste twee cijfers om te draaien met een afbeelding van een joker met "DE MOL" erbij. Het is te simpel om te denken, de Mol heeft de tweet verkeerd geplaatst. Die zijn weken vooraf al bedacht, het is niet voor niets Wie is de Mol. Hier zit iets achter.
Sri Lanka, het land waar we de serie in ieder geval beginnen heeft als grootste religie het Boeddhisme. Uiteraard zal er geen Mol worden gekozen op basis van religie etc. maar wat opvalt is de terugkeer van het getal 8. De leer van Boeddhisme bestaat voornamelijk op basis van het 8-voudige pad. Dit in combinatie met bovenstaande opvallende bekendmaking van de twee 8-en is dit getal er 1 om te onthouden.
Art gaf bij de perspresentatie terecht aan dat de volgorde van bekendmaking van de deelnemers en het opkomen bij de presentatie (dezelfde volgorde) misschien wel een hint is. Nummer 8 daarbij was Ajouad el Miloudi, voor mij dus iemand om me in te verdiepen. Geboren op 03-06-1987 met dus het sterrenbeeld Tweeling (als enige deelnemer!). Toevallig met die twee 8-en die samen 1 waren en met die toegevoegde "II" in de tweet.
In de leader en op de groepsfoto staat hij echter als 7e dus helaas... of toch niet. Het andere opvallende was namelijk dat we het 7e en het 8e getal moesten omwisselen van de Mol. We moesten niet alleen de 2 en de 3 omwisselen maar we moeten meer de positie van de getallen omwisselen. De Mol (het plaatje was erbij gezet) staat dus niet meer op plaats 8 maar op plaats 7. En die plaats wijst bij zowel de leader als bij de groepsfoto naar Ajouad. Het getal 7 heeft ook een speciale plaats in het Boeddhisme, maar ik geloof niet dat we zover hoeven in te zoomen op de betekenis van de getallen. Waar we wel bij stil kunnen staan is een ander Boeddhistisch gebruik namelijk het geboortegetal. Men telt alle cijfers op van de geboortedatum en krijgt het geboortecijfer met bijbehorende karaktereigenschappen etc. Bij Ajouad is het geboortecijfer uiteraard nummer 7 (dit is bij meer deelnemers dus wijst niet specifiek naar hem).
Verder met de verschillende tweets van de Mol. De eerste was op 10-12 om 21:20 uur, de tweede op 11-12 om 21:21 uur etc. Bij de dag komt er 1 bij, bij het tijdstip komt er 1 bij, alsof het een tweeling is.
Dan op de dag van de special: om 03:00 uur krijgen we tweet 7 met de 2 of nee eigenlijk dus de 3, om 11:00 uur krijgen we tweet 8 met de 3 wat dus eigenlijk de 2 is. Er zit 8 uur tussen, het "geboortecijfer" van 03:00 uur is ook de uitkomst (3) en het "geboortecijfer" van 11:00 uur is de uitkomst (2).
Dan tweet 9 en 10 (is 1 tweet, samen 1): Om 21:50 uur krijgen we dus de 1e 8 en om 22:37 uur de laatste 8.
Niet voor niets natuurlijk ook weer die tijdstippen: 50 minuten en 37 minuten maken SAMEN 87 (het geboortejaar).