Waarom stopt hij dan gelijk bij schaaltje 6 met maar 250 euro?
Wel, het is 1 van de acties die tweeledig kan uitgelegd worden he:
- Kandidaat Chris neemt het risico niet en wil die magere pot spekken.
- Mol Chris wil verdenkingen afschepen.
Hier gaan we nooit tot een vergelijk komen tot aflevering 10.
Ik vind dat een Mol die kandidaats wil overkomen dan gewoon begint bij bakje 1 en dan links in bakje 2 de vrijstelling neemt. Dan loop je naar beneden en doe je heel enthousiast over dat je een vrijstelling hebt.
Als kandidaat ga je toch wel door voor of meer geld of jokers of een vrijstelling.
En volgens regel 1 van Wie is de Mol is de Mol diegene die voor een zo laag mogelijke pot moet zorgen. Dus die pakt ook geen geld normaal. Al vrees ik dat iedereen buiten Rik daarmee afgeschreven kan worden nu.
En Marlijn had 500 euro is dat niet nog zinniger (heeft ook nummer 7 ontlopen) dus dat alleen Chris wat met Viktors info deed is niet waar.
Als er 1 bom ligt en je weet dat die op 7 ligt, dan zijn er 2 mogelijkheden om alle bakjes nog eens een keer te zien:
- Beginnen op 6 en richting 5->4->3->... lopen
- Beginnen op 8 en richting 9->10->11->... lopen
Je weet dat (op het moment dat Marlijn gaat) 5 bakjes van de 11 zijn leeg gehaald. Met veel pech waren dat bakjes 12,11,10,9 en 8 waardoor Marlijn op de bom moest lopen.
Als je daarentegen begint op 6 of 8 dan kan je 4 volle bakjes voorbij lopen met de wetenschap dat er altijd nog een 5e komt.
Dus naar mijn mening is Chris de enige die de informatie van Viktor gebruikt.
En er waren geen scherpschutters bij deze opdracht dus van geraakt worden is sowieso geen sprake...
En met 'geraakt worden' bedoelde ik uiteraard geraakt worden door de bom.