Ik denk niet dat Chris de mol is. Mollen zullen nooit naar een perron gaan met vrijstellingen. Zij kiezen altijd voor het perron met geld.
Hmmm, dat was ook mijn eerste reactie, maar inmiddels twijfel ik daar aan. Het was gewoon heel moeilijk om de juiste mensen te spotten, dat blijkt wel uit het feit dat er verder niemand ontdekt is, terwijl er toch op 3 perrons met geld sowieso geen mol rondliep.
Ik weet dat niet iedereen fan is van deze redenering, maar naast geld uit de pot halen en niet ontdekt worden, heeft de Mol vaak ook de taak om dingen te laten gebeuren waarvan de productie graag wil dat ze gebeuren in zo'n opdracht. En in dit geval kan het heel goed zijn dat de vrijstellingen 'per se' gevonden moesten worden. Zeker als straks zou blijken dat voor die vrijstellingen ook een tegenprestatie geleverd moet worden.
Met een Chris-is-de-mol-bril op zeg ik dat Chris bewust (en op aanwijzing van de makers) naar dat laatste perron is gegaan, omdat daar de vrijstellingen waren. De bedoeling was denk ik dat hij en Ajouad dat perron een tijdje af zouden zoeken en dat hij dan op het laatste moment ineens toch die vent op het bankje zou zien zitten. Wat hem dan de held zou hebben gemaakt, want zoals hij zelf ook al aangaf, deze man leek eigenlijk totaal niet op zijn foto, aangezien hij ook nog een bril op had (héél vreemd!). Chris zou dan natuurlijk, toffe gast als hij is, Ajouad de andere vrijstelling hebben gegeven.
Het liep echter allemaal anders, aangezien Ajouad hier kennelijk een haviksoog voor heeft en de man gelijk spotte. En hij gooide het plan helemaal in de soep, toen hij vervolgens Chris de andere vrijstelling weigerde te geven. Ik gok dat dit ook precies is waar Ajouad op doelde toen hij zei dat hij de puzzel in elkaar gooide. Doordat Chris geen vrijstelling heeft, hoeft hij geen tegenprestatie te leveren, waardoor hij in een volgende opdracht niet openlijk kan lopen mollen.
Maar goed, dit is nog allemaal speculatie natuurlijk en geredeneerd vanuit het idee dat Chris de Mol zou zijn, maar zelf ben ik nog geenszins overtuigd.