Chris leek minder verdacht/aanwezig deze aflevering. Hij zat bijvoorbeeld niet in de bios en niet bij de karren wat toch de betere molposities leken. Aan de andere kant liep hij twee (misschien wel drie keer dat moet nog blijken)in de Art Gallery naar de andere zaal om te kijken wat dus 200 euro kostte.
Daarbij zei hij bij de tweede keer dat hij dat deed dat hij wilde testen wie er nog een keer wilde kijken want de mol zou aan het einde van de opdracht toeslaan omdat er dan niks meer viel terug te draaien. Wie dat dan wilde was in zijn ogen verdacht.
Carolina wil graag nog gaan kijken. Dan gaat Chris met haar mee omdat hij wil kijken of ze iets verdachts doet. Vervolgens maakt hij Carolina verdacht door te zeggen dat ze een schilderij niet zag wat vlak voor haar hing. Maar je kon niet echt in beeld zien of dat ook zo was.
Het zou een uitgekookte manier zijn om zelf nogmaals 100 euro uit de pot te spelen. Of hij is gewoon de kandidaat die zijn potiëntele mol wil controleren en daar 100 euro uit de pot voor wil opofferen.
Uit moltalk begreep ik van Art dat er dus iemand nog een keer buiten beeld de ruimte in is gegaan en dat we dit later pas zullen zien(in beeld zie je maar 8x iemand eruit lopen en er gaat 900 euro uit de pot). Dan denk ik dat zou dan de mol kunnen zijn want waarom laat je het anders niet gewoon zien. William Spaaij opperde in Moltalk, misschien slaat dat scheepsrecht (de titel van de afevering) wel op drie maal scheepsrecht en dat er dus iemand drie keer de ruimte heeft verlaten. Als dat zo zou zijn kunnen dat alleen Marlijn of Chris zijn. Zij zijn de enigen die twee maal zijn gaan kijken.
Vandaar dat ik Chris (nog) niet af kan schrijven als mol
P.s. Evelien had wel haar test gedeeltelijk op Chris ingevuld nou ja dat zegt ook nog niet echt veel maar toch pleit dat weer een beetje tegen Chris.