Het zit me nog steeds dwars dat Chris in de eerste aflevering in de opdracht op het station zélf de keuze nam om naar het achterste perron te gaan (als mol zou hij weten dat daar geen geld lag) ALS hij de mol zou zijn, zou deze opdracht voor hem de ideale gelegenheid zijn om onverdacht mensen in verwarring te brengen of af te leiden zodat er op de andere 4 perrons (of in ieder geval 1 daarvan) geen geld werd gevonden. Achteraf werd er niks verdient, maar dat risico zou een mol niet nemen... In het begin van het spel is alles voor iedereen nieuw, ik kan me voorstellen dat de kandidaten dusdanig zijn opgewonden door het feit dat "het spel nu echt begint", de omgeving, de andere kandidaten enz... Dus de mol zou er sowieso verstandig aan doen om op een perron met geld te gaan staan.. Stel dat iemand perrongeluk (
) een persoon van de foto herkent, kan de mol daar misschien nog een stokje voor steken. (Afleiden, struikelen, noem maar op)
Daarbij:
waarom zou een mol met de roulette-opdracht niet gewoon op de bom aflopen (ipv geld, Chris) met als argument dat hij/zij Viktor niet vertrouwt en dat voor de zekerheid wilde checken? Waterdicht alibi lijkt mij.
Door die bewuste keuze van Chris om naar perron 5 te gaan, denk ik niet dat hij de mol is.. Nogmaals, die opdracht op het station was gelijk een goeie inkopper voor de mol.
Verder denk ik dat Chris, na al zijn reis-ervaring, gewoon puur aan het genieten is van heel het spel (deze man heeft veel mooiere/grotere/oudere tempels/bergen/eilanden gezien, dus hij is wel wat gewent). Als hij daarbij ook nog eens de "kwajongen" uithangt in opdrachten (lekker tegenstrijdig doen, mensen testen) wordt hij door de groep wel verdacht, terwijl hij misschien zelf al lang zijn pijlen heeft gericht op 1 of 2 "mollen". Oftewel: laat die verdenkingen maar binnenkomen, Chris zit al 5 afleveringen op de juiste mol, en hij lijkt mij vrij zeker van z'n zaak.. Hoe meer verdenkingen op hem, des te eerder zijn medekandidaten eruit liggen..
Ik kan zo niet al m'n argumenten opsommen (bijna 4.00u en n halve fles whiskey lichter) maar die actie op t station is voor mij vrij doorslaggevend. Alhoewel ik hem niet volledig afstreep is hij voor mij een "stille genieter" die door andermans fouten (evt door hem veroorzaakt) én gewoon door op de juiste mol te testen, een persoon die het spel heel anders speelt (voor de eer/fun) en van zichzelf weet dat ie goed zit en in de finale komt...
Ik hoop dat ik (ondanks mijn staat van paraatheid
) duidelijk ben, en misschien dat mensen zich hierin kunnen vinden?? Als mol zou ik persoonlijk never nooit naar perron 5 gaan met de voorkennis die je dan hebt...
Goede nacht!