Ik heb die aflevering van 3 op reis waar Chris naar Sri Lanka gaat nog eens bekeken en het zijn exact dezelfde locaties als in aflevering 4. Er even vanuitgaande dat dit voor de opnames van widm is geweest brengt dit een aantal aanwijzingen mogelijk samen.
Ten eerste, en misschien wel de mooiste, is dat er in de openingsscene van de serie een pakketje wordt afgeleverd van de mol zonder frankering. een aanwijzing dat de mol ter plekke is geweest. Dit zou ontzettend gedurfd zijn van de makers, zo subtiel in de openingsscene, en daarom ook extra mooi.
Ten tweede zou dit de vele verwijzingen naar 3 kunnen plaatsen.
Ten derde zou dit bij de vele voorkennis of voorwerk vermoedens van Chris kunnen aansluiten. een bij de lokatie aansluitend voorbeeld is bijvoorbeeld dat de mol tussen de familiefotos te vinden zou moeten zijn op het eilandje in aflevering 4.
Hier de aflevering van 3 op reis voor degene die het willen bekijken. Wat mij betreft echt te opvallend dat ze dezelfde plaatsen aandoen. Zou ik op zich kunnen begrijpen als de omroepen resources en vooronderzoek delen, maar niet in het geval van widm!
http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/289952/3_Op_Reis.html