Ben even uitspraken en biechts van Chris aan het verzamelen. Ben nu tot aflevering 4 gekomen.
Dus uit de Oude Doos:
Hier twee biechts waarin hij uitlegt waarom hij op een bepaalde positie wil. De eerste uitspraak gaat over de mensen herkennen op het perron. De tweede over de Bentotaopdracht met het watervliegtuig.
1)" Ik had bedacht om naar het achterste perron te gaan, omdat ik dacht waarschijnlijk valt daar het meest te halen want dat ligt natuurlijk het verst weg, het minst voor de hand liggend dus dan moet je beter zoeken" .
2)"Ik gaf aan dat ik wel bij de twee overigen wilde horen als er twee overblijven is dat vaak op één plek en dan moet er misschien een raadsel ontrafeld worden en dat leek mij wel heel erg leuk om te doen".
Ik vind het eigenlijk geen sterke argumenten als je het goed leest
. Dat van het verre perron tja dat zou nog kunnen dat je denkt daar ligt misschien meer maar die andere redenering vind ik echt wel vergezocht. Maar als je dat zo overtuigend in de groep gooit klinkt dat misschien wel aannemelijk.
Chris was de enige die hier het voortouw nam en zijn voorkeur uitsprak (waarom bijvoorbeeld Margriet of Rik niet als ze eventueel de mol zijn?). Vervolgens werd Viktor aangewezen om de taken verder te verdelen. Dit is toch een opdracht waarbij de mol zal proberen in het watervliegtuig terecht te komen. Je hebt maar één medekandidaat die je in de gaten kan houden. En hoe vaker je die opdracht bekijkt hoe meer je ziet dat Chris Rik briljant (want subtiel) om de tuin leidt
.
Van de perronopdracht denk ik nog steeds dat Chris de envelop met de vrijstellingen wilde vinden, je ziet ook dat ze afspreken een bepaald deel van dat perron af te gaan en Ajouad gaat meteen naar rechts waar Chris had aangegeven dat hij ook dat deel zou doen.Ik denk dat dit gewoon niet de bedoeling was. Had wel leuk geweest de mol in afl. 1 met twee vrijstellingen.
Verder vind ik dat Chris enkele biechten doet die heel goed bij de mol
kunnen passen bijvoorbeeld in aflevering 1 over de test:
Vanaf het moment dat je daarnaar toeloopt en weet dat je wellicht aan de beurt bent eh is enerzijds verschrikkelijk en anderzijds
is dat het moment waarvoor je het allemaal doet daar komt alle spanning samen je loopt min of meer naar de galg en je weet dat het daarop aankomt.
En eh ik geniet er stiekem juist heel erg van. Dat zijn de momenten waarop je het meest voelt. Dat zijn de pure momenten.Het kan een gewone kandidatenuitspraak zijn , mits je niet in de Christunnel zit
.
Mocht er nog een waterski-opdracht komen dan wordt Chris voor mij de George van dit seizoen!
Als ie het niet is hoop ik dat er nazorg is ergens..