Die Rode Lijn-opdracht uit afl. 1 weerhoudt me er toch van om voor Margriet als Mol te gaan. In die opdracht werd duidelijk gesaboteerd (verschoven/uitgevallen camera's) en dat kan zo ongeveer iedereen gedaan hebben, behálve Margriet. Ik geloof namelijk niet dat je, onopgemerkt, vanuit de controlekamer zodanig aan de kabels kunt trekken dat dat gebeurt.
Als het nou alleen die ene camera op de trap was geweest, dan had ik wel willen geloven dat het pure nepmollerij was, maar het waren er veel meer. Nepmollen zorgen er doorgaans ook voor dat ze opgemerkt worden (zoals Ajouad met de camera op de trap bijv.). Het doel is immers om verdenkingen op je te laden. Dat was voor mijn gevoel hier niet het geval.
Al met al denk ik dat hier toch de echte Mol aan het werk is geweest (ook het feit ze 2 strepen helemaal niet konden vinden trouwens), maar Margriet kan het niet geweest zijn. Zij kan gezorgd hebben voor onduidelijke communicatie, maar daar is deze opdracht n.m.m. niet door mislukt.
Ik heb nog geen hele dikke streep door haar naam gezet, maar ik heb teveel twijfels om haar mijn primaire molverdachte te maken.