Ik kan niet anders zeggen dat ik dit één van de beste molseizoenen vond, wat betreft de mol, molacties en hints. Een aantal redenen:
- Een mol die niet schuwt gewoon echt de pot kapot te maken. Niet van dat spelen op safe wat de afgelopen jaren eigenlijk steeds aan de orde was: Patrick, Anne-Marie, Susan. Kees was ook een mollerige mol, maar kwam niet in de buurt van Margriet.
- Ze heeft achter de schermen nog veel meer gemold dan echt in beeld was. Sommigen zien dit als een 'verraad' naar de kijkers, maar ik vind het ook een idee juist leuk dat als de spelers de mol ook maar één seconde alleen laten, deze alles weet te saboteren. Ik doel hiermee op het prutsen met de kabels in de tv-opdracht, op het wegmoffelen van geld in de trein en op de theevelden, maar ook het maken van een omweg in de foto-opdracht. Ik vind het leuk dat de kandidaten onmiddellijk bestraft worden als ze even niet kijken.
- De hints. Ja, hee. Ze waren allemaal al lang en breed geraden hier op het forum (dat is een goed teken, want dat geeft aan dat ze nog steeds een succesvolle tool zijn om de mol op te sporen). Ze waren sterk en duidelijk, maar niet te. De hints naar Rik waren gewoonweg zwak in vergelijking. De raven als verwijzing naar een dispuut? Te vergezocht. Rik heeft een shirt met een anker? Is niet eens een hint te noemen. Mogelijk heeft hij dat shirt in het dagelijks leven ook wel voor de grap aan: "Ik ben Rik, newsanchor, kijk maar naar mijn shirt."
- Ze was natuurlijk al bij voorbaat een wensmol: eindelijk eens een vrouwelijke mol die zich niet klungelig of dom hoeft voor te doen, maar die slim en fanatiek is. In tegenstelling tot Kim, Milouska, Yvon en Susan.
Nou ja, mijn lijst gaat verder, maar laat ik het hier bij houden: