Mensen iedereen gefeliciteerd die Margriet als Mol hadden
Dank, dank
voortaan gewoon naar de hints moet speuren, de acties zie je toch pas in aflevering 10
Hmmm, nee dat was de les van 2014. Ik heb daarom dit jaar al niet meer naar de molacties gekeken. En de hints had ik sowieso al vergeten want er zijn wel een miljoen hints waarvan 99% loos zijn.
De les van 2015 vind ik toch eerder goed volgen wie de kandidaten nu echt verdenken. Daar zat ik vorig jaar ook al mee. Maar dit jaar streepte ik Margriet omdat al vanaf afl. 2 en 3 allemaal mensen naar huis gingen die Margriet verdachten. Ze blijkt dus alsnog alom verdacht.
En als je dan naar haar karakter kijkt dan was ze elke keer wel HEEL erg makkelijk als de opdrachten weer mislukten. Ik heb daar de slag gemist. Als ze kandidaat was geweest dan zou ze furieus zijn geweest. Nu was het in feite elke keer "in the pocket". Dat had ik eerder moeten zien.
Verder de loner - die regel houd ik erin. Viktor was een enorme loner en Chris ook zo op het eerste oog. Maar als Marlijn dan roept dat Chris steeds (buiten beeld) naar haar toekomt om te zeggen dat hij echt de mol niet is dan heeft dat weinig meer met loner-schap te maken. Ook die toenadering van Rik aan de ontbijttafel, en dat Chris opeens tot penningmeester werd gebombardeerd, sprak boekdelen.
Margriet is altijd die ongemakkelijke loner gebleven. Dat bondje met Martine was van generlei waarde: Martine vertrouwde haar voor geen cent. Toch heel anders als je bijv. zag bij Caro-Eef, Ajouad-Chris of Rik-Marlijn.