Ik kan mij nog best voorstellen dat Marlijn de mol is, hoewel ze af en toe bloedfanatiek lijkt.
- Bij een aantal opdrachten valt ze niet echt op, omdat iedereen zit te prutsen (bijv. afl.1 opdr.1) of omdat iedereen eigenlijk wel zijn best lijkt te doen (bijv. afl.2 opdr.3).
- Er zijn opdrachten waarin zij fanatiek lijkt. Bijvoorbeeld in het verlaten pand, de rode lijn opdracht. Hoewel ze de eerste lijn bijna voorbij loopt, weet ze vervolgens allerlei lijnen te ontdekken, maar... we moeten wel beseffen dat uiteindelijk niet alle lijnen gevonden worden. Als mol zou zij vroeg in het spel (als ze even gescheiden is van Ajouad) een lijn hebben kunnen verduisteren. Een ideaal scenario om daarna keihard te gaan werken en op die manier te veinzen dat je kandidaat bent.
- In het museum wil ze al vrij snel terug naar de zaal om te kijken. Hiermee verlaagd ze ook de drempel voor anderen om te gaan kijken.
- Het meenemen van de mol-envelop bij het lasergame brengt ook iets verdachts met zich mee.
- Bij de opdracht met het watervliegtuig valt ze op, door op het strand niet bepaald mee te werken. Verder zat ze in het groepje dat met het gele doek (hoewel uiteindelijk zeer geschikt, is het toch verdacht) en de gele verf aan komt zetten. Marlijn is zegt zelfs "Ja, dit is een goede kleur!" als Ajouad de gele doek in handen heeft. Ze zorgt echter ook dat er een schaar gekocht wordt, wat weer erg kandidatig is.
Wat misschien wel bijgedragen heeft om toch eens naar Marlijn te gaan kijken is een biechtuitspraak in aflevering 3 die na het onderonsje met Rik in een biecht te horen is: "Ik denk echt dat ik een beetje moet gaan oppassen met Rik... jammer genoeg." Er is volgens mij niet direct aanleiding om te denken dat zij als kandidaat Rik verdenkt, dus waarom moet je dan voor hem oppassen als je zelf ook kandidaat bent?
Ik zal haar zeker de volgende aflevering in de gaten blijven houden.