Ik weet dat veel mensen Marlijn nu afschrijven als mol, maar omdat ik haar nog niet volledig wil doorstrepen en omdat ik in de anderen eigenlijk geen mol zie hier mijn bevindingen voor Marlijn als mol uit aflevering 4:
Opdracht 1: Vakantiekiekjes:
- Ze laat zich fotograferen door Viktor terwijl Viktor op de foto moest en niet zij. (kan ook mols zijn van Viktor)
- Ze geeft op het Moon Bastion onduidelijk aan Rik door waar hij heen moet en lijkt hem naar de vuurtoren te sturen. Rik wordt door Viktor pas goed op weg geholpen.
- Ik sluit niet uit dat Viktor niet degene was die niet op de MoonBastion-foto moest, maar iemand anders (kan mols zijn van: Margriet, Rik, Carolina en Marlijn).
Opdracht 2: Russisch roulette:
Volgens mij is bijna iedereen hierdoor ervan overtuigd dat Marlijn de mol niet meer kan zijn. Ik ben het eens met het feit dat 500 euro best veel is voor een mol om binnen te halen, maar wat ik toch verdacht vind aan haar zoektocht was:
- Ze begint bij bakje 12 en loopt dan naar
rechts. Ze is als éénnalaatste en ze weet dat zowel Martine als Ajouad naar rechts zijn gelopen én dat de bom op 7 ligt. Kandidaats zou zijn: beginnen bij bakje 6 en dan teruglopen (van 7 af).
Verklaring hiervoor kan zijn dat zij de zwarte vrijstelling in het spel moest brengen om de spanning er in te houden. En dan zou het gek zijn om haar langs bakje 2 (vrijstelling) te laten lopen. (wat dan wel raar is is dat Rik en Margriet kennelijk hetzelfde doen want ook zij hebben geen groene vrijstelling
)
- We zien van alle bakjes die de kandidaten tegenkomen wat er in zit, behalve het bakje van Marlijn. Opvallend, zat er misschien meer geld in dat bakje? Dan heeft ze toch mooi voorkomen dat Chris die zou pakken. (moet wel zeggen dat het raar is dat ze dan niet gewoon naar bakje 8 loopt, maar misschien was dat nog wel erger voor een mol om te pakken...)
- Ze dwingt Chris bijna om haar hulp te accepteren. Ze leidt hem vooral naar
links. Wilde ze dat hij de vrijstelling uit bakje 2 zou pakken? En dus in ieder geval niet tot bakje 8 zou komen? Bakje 8 zou zomaar eens een hint naar de mol kunnen zijn.
Opdracht 3: Namen onthouden:
- Fanatiek meedoen en dan het foute aantal raden. (niet echt verdacht maar kan mols zijn.)