Ja bijna altijd. Daarnaast kan ik me herinneren dat er een kandidaat bij moltalk is geweest die kort vertelde dat de opdrachten altijd door Art helder uitgelegd worden buiten beeld. Helaas herinner ik me niet welke moltalk dat was. Maar is vrij normaal hoor in tv world
Ik kan me inderdaad ook herinneren dat een kandidaat dat had gezegd, vandaar dat ik ook meteen al zei dat dat best buiten beeld uitgelegd kan zijn
Maar bij WIDM is het volgens mij zelden zo dat dingen opnieuw worden opgenomen, je kan moeilijk een opdracht opnieuw uitvoeren. Alleen van de bootrace vorig jaar weten we dat die opnieuw is opgenomen, en ik geloof dat er in seizoen 13 ook iets was dat er iets mis was gegaan met opnemen en dat iemand (ik dacht Kees) opnieuw moest bunjeejumpen
Maar tenzij Art een foutje maakt neem ik aan dat de uitleg over het algemeen maar één keer wordt opgenomen, en als het dan gebeurt, dat dat dezelfde tekst is. Bij films worden scenes natuurlijk regelmatig opnieuw gedaan, maar bij programma's als WIDM die moeten doorgaan voor "reality" neem ik aan dat dit toch een stuk minder is.
Anyway, het maakt ook niet uit hoe het precies zit. Punt is dat het inderdaad wel buiten beeld kan zijn gezegd, zoals ik ook al zei, maar het bleef opvallend.