aflevering 1, de rode draad
Marlijn vindt de lijnen wel op een moment dat er wel nog iets te halen viel. Ze was nog niet uit het zicht van Ajouad geweest en kon dus geen lijn verbergen en toch vindt ze 3 lijnen.
aflevering 2, national gallery
Als ze hier chaos wil scheppen, is haar dat dus slecht gelukt. Het verdict blijft dat ze net boven de magische grens van 50 schilderijen zitten en dat ze door niks te zeggen waarschijnlijk met meer dan 4 schilderijen kon knoeien die nu wel goed hingen.
Aflevering 2, theater Regal
Waarom is Marlijn het meest verdacht? Dit moet je toch echt verduidelijken voor mij, want ze kon echt gewoon zwijgen over witte eikels hoor.
Aflevering 3, bestemming Bentota
Deal, hier volg ik je volledig en ben ik bereid mijn mening bij te stellen.
Aflevering 4, vakantiekiekjes
Waarom zou je als Mol dat risico nemen? Waarom zou je vrolijk met Viktor naar zijn foto wandelen met de tactiek 'Ik ga op de foto'. Dat risico is gewoon enorm groot, want als Viktor het bordje leest of de gouden tip van Chris komt eerder, dan gaat ze gewoon richting 250 euro. Uiteindelijk, omdat ze daar in de buurt waren, konden ze heel makkelijk die foto gaan maken toen Chris de tip gaf door de portofoon.
Als ik de Mol was geweest, ik deed zoals Rik en ging met mijn team naar foto's waar we als team eigenlijk weinig konden doen.
Trouwens, HELEMAAL teruglopen... Ze waren praktisch net het hoekje om gelopen en waren op minder dan 150 meter van de foto verwijderd. Dat wandelen ze op een minuutje terug hoor.
En niet Viktor maar Ajouad viel deze aflevering af. Op zijn 3 'Marren', wat helemaal niet in het voordeel spreekt van Marlijn aangezien ze door zeker 4 kandidaten niet verdacht werd.
Aflevering 4, 12 bakjes
Ook hier wil ik wel min of meer akkoord gaan. Als er 1000 euro in bakje 8 lag, dan is zorgen voor 750 euro goede schadebeperking.
Anderzijds, ze kon ook de 250 euro uit bakje 6 nemen en Chris richting de vrijstelling sturen (die hij hoe dan ook had genomen dan).
Aflevering 5, rondleiding
Ik vind net niet dat ze goed was in dat stelen. Net omdat ze steelt wanneer Rik het zou kunnen zien. Je kijkt toch altijd over je schouder als je dat doet?
Maar goed, de steeltechnieken doen weinig ter zake, het gaat om de tactische gedachten vind ik.
Marlijn gaat snel voor jokers, dat kan je op 2 manier uitleggen natuurlijk afhankelijk van je tunnel. Dus hier gaan we nooit een vergelijk vinden.
- Marlijn de Mol gaat natuurlijk voor jokers, want ze gaat de pot toch niet spekken zeker.
- Marlijn de kandidaat is nog aangedaan door de diefstal van penningmeester Margriet en wil een soort van 'wraak'.
Dat Marlijn uiteindelijk 4 kansen op 300 euro geeft aan de groep blijf ik gewoon heel riskant vinden. Als ze de Mol is, dan gaat kandidaat Rik oprecht voor het geld na 2 vragen en hij krijgt kandidaat Chris mee. Als ze Viktor hadden kunnen overtuigen, dan zat er 600 euro in de pot.
Als Marlijn maar 2 jokers had genomen, dan hadden die 2 jokers weggespeeld geweest en geen enkel risico dat er geld in de pot komt.