Heb aflevering 1 nog 1x teruggekeken.
Voordat de afl. begint wordt een doos bezorgd bij het hotel met de opdracht dat de inhoud in 2 kamers geplaatst moet worden. (Dat blijken later de briefjes van de MOL te zijn, dus de MOL weet in welke kamers de briefjes zijn neergelegd.)
Na de treinopdracht gaan de kandidaten naar het hotel. Daar liggen sleutels klaar. Victor pakt de 1e sleutel, Evelien de 2e, Margriet de 3e, Carolina de 4e, Chris of Asj. de 5e.
Marlijn kijkt vanaf de achtergrond toe en ziet dat Victor een bepaalde sleutel pakt. Zij steekt haar arm naar hem uit en vraagt Victor; "Mag ik bij jou?"
In die kamer vinden zij een briefje met het verhaal dat er 2 jokers in een bureaula in kamer 3 liggen. Marlijn weet uit haar hoofd dat dat de kamer van Evelien en Caroline is.
Later vertelt Marlijn aan Rik dat Victor en zij elk een joker hebben.
Zij vertelt dat Victor eerst is gaan zoeken en niets heeft gevonden. Later is zij zelf gaan kijken en vond 2 jokers achterin een bureaula.
Zij vindt dat erg verdacht en zegt tegen Rik;" Het is een lege la en er liggen gewoon 2 jokers in. Hij (Victor) heeft enorm geprobeerd mij te misleiden. Hij heeft mij enorm geprobeerd te naaien."
Rik geeft antwoord; "Okay, Hij heeft je eerst willen misleiden."
Marlijn;" Ja!"
Bij de eerste test:
Rik;" Marlijn, welkom op mijn lijstje, ik hou jou in de gaten."
Hier is iets vreemds aan de hand. Waarom zou Victor de waarheid niet vertellen? Als hij de Jokers had gevonden en verstopt zou het wel een logisch verhaal richting Marlijn hebben kunnen zijn. Maar Victor vertelde de waarheid. Die jokers zijn pas later neergelegd waarschijnlijk. Victor is niet zo dom om niet in elk laatje te kijken.
Waarom is Marlijn er zo op gebrand om Rik dit verhaal op de mouw te spelden? Waarom moet Rik geloven dat Victor Marlijn wilde misleiden? Marlijn kon vermoeden dat Victor de waarheid sprak, zij vond immers zelf de jokers, Victor had ze zeker niet laten liggen als hij ze gezien had. Het risico dat Evelien of Carolina de jokers zou vinden was te groot.
In ieder geval is hier het verbondje tussen Marlijn en Rik ontstaan.