***nietszeggende lap tekst waarschuwing***
Er zijn eigenlijk maar twee punten die me ervan weerhouden om Martine als Mol te zien: haar positie bij het laden/lossen en vooral de goede aanwijzing "Lake House" in de bioscoop.
[...]
Die aanwijzing is inderdaad niet heel mollig en waardoor haar team als eerste aankomt. Helaas weten we niet hoe laat precies, maar op zijn minst zo 'n 5 minuten voor tijd als je de klok mag vertrouwen.
Wat we wel weten is dat Victor en Chris in eerste instantie totaal de verkeerde kant op gaan (en in totaal bijna 8km afleggen volgens de kaart in -RoyL- en Milcof). Als Martine het Lake House noemt zijn de twee heren bij een ander meer, dan die waar het Lake House aan ligt. Op dat moment zijn ze ongeveer op twee derde van die route hun en staat de klok op 15:03. Het eerste deel hebben ze in ongeveer 9 minuten afgelegd. De tuk-tuk chauffeur kent dus de eind locatie en weet deze vrij snel te vinden. Ze rijden al in de goede richting. Het verkeer zit mee. En Viktor en Chris worden bij het Lake house direct de goede kant op gestuurd. Als een van die aspecten tegen had gezeten, had het nog best krap kunnen worden wat betreft tijd.
Ter referentie: Rik en Margriet krijgen eerder de instructie om naar de
witte eikel te gaan dan Chris en Viktor om naar het Lake house te gaan. Rik en Margriet zijn dan 0,6km van de eindbestemming, Chris en Viktor 2,6km. Toch komen Chris en Viktor eerder aan.
Nu ik in deze tunnel ben gestapt hou ik het er maar op dat Viktor en Chris geluk hebben gehad dat alles mee zat.
Uiteindelijk komt natuurlijk ook nog eens iedereen op tijd aan, dus het is misschien ook wel niet de beste opdracht om een mol in te vinden.
Edit: tl;dr Martine geeft pas de eerste concrete aanwijzing aan Chris en Viktor als de helft van de tijd al verstreken is.---
In deze opdracht zou wel een de link kunnen liggen met de afleveringstitel "Scheepsrecht". Als Martine haar twee teamleden naar het Lake house stuurt biecht zij: "en ik wist, dat hele filmpje wordt vier keer herhaald en dit is dus het eind van het filmpje." Dat zou er dan op kunnen duiden dat ze bij het voor de derde keer zien van het Lake house, de aanwijzing doorgeeft. Dus 'drie keer is scheepsrecht'.
Ik dacht eerst overigens dat het op voorkennis duidde "
ik wist, dat hele filmpje wordt vier keer herhaald". Maar dat zou dan niet samengaan met de klok en de link die ik hierboven denk te zien. Of ze moeten de laatste 10 minuten het beeld stop hebben gezet, maar dat is niet het geval.
Dus ofwel 4x een filmpje van 7,5 minuten met een voorkennis hintje in de biecht; ofwel een filmpje van 5 minuten die vaker dan 4x werd herhaald, maar waarvan het relevant is dat het voor de 4de keer startte en een link met de afleveringstitel; of de klok klopt niet; of ik trek foute conclusies.