Ik zie ons nog staan. Rechts van mij: de lieve en mooie Marlijn, mijn maatje, mijn partner-in-crime. Links van mij: de ietwat dominante maar oh zo vreselijk grappige Margriet, mijn Mol, mijn hoofdverdachte. Wat heb ik haar op de huid gezeten, vanaf de control-room van een oude politiebureau, via een tuktuk door Colombo, de kar in Petta en de boottocht. Steeds heb ik haar geobserveerd, soms ook uitgeprobeerd. En al die tijd bleef ze bewonderenswaardig koelbloedig.
Rechts van mij een schreeuwende dame en links een schreeuwende dame bij de Tuk-Tuk opdracht, sjouwen in Pettah en bij Nederland op het water koos Rik dus strategisch slim om zijn mol dicht op de huid te zitten. Prima tactiek, al helemaal bij de jokertafel, want Chris was dus echt een geduchte concurrent en die blokkeerde natuurlijk de weg opdat Rik/Marlijn samen de finale zouden bereiken. Is dat ook duidelijk
We hebben deze overwinning samen behaald - zonder onze vriendschap had geen van ons beiden het gered. Toch hebben we besloten dat de winnaar de pot helemaal voor zichzelf mag houden - en dat die dan de verliezer zal trakteren op een exorbitant chic diner. Tijdens de allerlaatste test heb ik een fout gemaakt - ik drukte per ongeluk op een verkeerde knop - en waan mezelf daardoor de verliezend finalist.
Niet eens een weekje naar Salou en weekendje uitwaaien in Texel zoals Viktor zo mooi zei
En ondanks die fout toch nog 1 vraag meer goed hebben, dan is het zeker spannend tot het eind.
Onder invloed van gin-tonics en de muziek van dj Margriet dansen, lachen en zingen we in onze bus (er zijn filmpjes van - maar die blijven onder ons)
Jammer hoor
Art heeft nog ergens uiterst chantabele foto’s van Margriet, Marlijn en ik in compromitterende houdingen in een zwembad met flessen bubbels (die blijven ook onder ons - oh ja Art, ik zou die graag nog bijbestellen)
Door de tuk-tuk opdracht, sjouwen in Pettah, varend klutsdorp zijn plus als anchor een maritiem shirt met anker erop dragen verdacht ik Rik juist. Nog los van follow the money, maarja god straft onmiddelijk is het niet? Je wint: maar je hebt eigenhandig de pot het meeste geld gekost
Ondanks dat ik liever Rik verdacht dan rationeel kiezen voor Margriet heb ik genoten van Rik zijn deelname. Top dat we eindelijk eens een anchor in WIDM gehad hebben, proficiat met de winst