Natuurlijk heb je ook situaties waar je van tevoren niet op had gerekend. In de muziekweek zouden de opdrachten individueel gespeeld worden en zouden beide kampen naar de eilandraad gaan. Toen Kevintuut een aflevering eerder opgaf, was het niet eerlijk om die ronde niemand weg te stemmen. Last minute hebben we hier alles omgegooid en de proeven in teams laten spelen, met slechts een enkele eilandraad.
We waren ook een tijdje bezig met het noemen van goede en slechte moves achter de schermen.
Goede moves:
- Hillo die Kevintuut aanmoedigt om voor de idol clue te gaan.
- Hidm die Pjotr alles laat doen wat hij wil waaronder KD wegstemmen waardoor de heroes erg verzwakt worden.
- Ycaris die voor de idol clue gaat waarmee ze uiteindelijk zichzelf wat extra weken geeft. (Omdat iedereen denkt dat ze de idol heeft).
- Ycaris die op de eilandraad ervoor zorgt dat Elise gaat ipv zijzelf.
- Catshee die Hidm niet vertrouwt en Hillo als bliksemafleider wil gaan gebruiken.
Slechte moves:
- Heroes die KD wegstemmen ipv Kevintuut, die een aflevering later opgeeft.
- Pjotr die de twitterproef saboteert.
- Hillo die één van zijn betere alliantiepartners Vieffan wegstemt op de eerste eilandraad.
- Kevintuut die voor de idol clue ging, hele domme antwoorden gaf en helemaal geen idol nodig had.
- Vieffan die immuniteit opgeeft in de eerste proef en dezelfde ronde nog wordt weggestemd.
- Hidm die alle biechten van Pjotr doorspeelt naar Bjorrn, waardoor Bjorrn Pjotr weg wil.
- Pjotr die Timvdons wegstemt omdat hij denkt dat Molbelg en hij een complot hebben en Molbelg op Hidm heeft gestemd, wat niet zo is.
Zoals te zien in onze eilandraadfilmpjes waren we soms tussendoor ergens even de eilandraad doen. Wat het toch ook wel weer leuk maakte. Ik heb nog een groot aantal van de stemmen door mijn kamer verspreid liggen, als iemand op ze wil bieden bij de molfandag dan neem ik ze mee
. Het was weer een erg leuk project om aan te werken, veel plezier gehad. Hopelijk tot een volgende keer, wanneer dat ook moge zijn.