Auteur Topic: Wie is de Mol? 2015 Locaties  (gelezen 38278 keer)

Offline RoyL

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Gepost op: 14-12-2014, 18:09:41 »
Hallo mede-molloten,

Eén van de leukste dingen aan Wie is de Mol? zijn toch wel die prachtige locaties die ze ieder jaar weer bezoeken. Vorig jaar hebben milcof en ik voor het eerst samen de kaart bijgehouden (met behulp van andere molloten uiteraard, maar ik kan niet iedereen terugzoeken), daarvoor deed milcof het alleen. Maar vorig jaar ging het prima, en daarom gaan wij dit jaar weer samen de kaart bijhouden!

Voor degenen die de kaarten van vorig jaar nog eens willen bekijken, deze kun je hier vinden: http://www.wieisdemol.com/index.php?p=widm-locaties-alle-seizoenen

En hier dan de kaart van Wie is de Mol? 2015!!
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zHEOxtwnTcUg.kONW0_46DfRY
« Laatst bewerkt op: 29-12-2014, 15:28:17 door -RoyL- »

Offline milcof

• Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2015 Locaties
« Reactie #1 Gepost op: 14-12-2014, 23:27:00 »
Ook ik heb er weer veel zin in! :-D

Meteen even credits geven aan andere forummers, want ik heb dit lang niet altijd gedaan (pas sinds 2008 ofzo denk ik) en ook niet in m'n eentje (in het begin hielp ik anderen juist vaak), dus dat ik niet zelf alle credits krijg nu, haha.

Maar zoals ik al zei: ik heb er ook weer zin in en hulp is altijd welkom! Sri Lanka kent geen Street View dus het wordt sws al lastiger dan Hong Kong  :P

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #2 Gepost op: 14-12-2014, 23:34:05 »
Wat een topwerk verrichten jullie toch ::ok::
Zijn jullie nu meer bezig met het zoeken naar locaties dan het vinden van de Mol?
...óf niet!

Offline milcof

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 14-12-2014, 23:43:16 »
Haha, nou, tijdens de uitzending zelf probeer ik locaties etc ook wel in me op te nemen en soms zoek ik ze ook gelijk ff op als er een plaatsnaam ergens staat ofzo (of ik schrijf het iig op zodat ik na de uitzending meteen kan zoeken).
Helemaal uitwerken doe ik iig wel na de uitzending.

Tijdens de uitzending zelf probeer ik ook wel echt de mol te ontmaskeren en is het qua locaties vooral vlug opschrijven e.d. waardoor het zoeken makkelijker wordt.

Maar de uitzending terugkijken doe ik idd eerder gericht op locaties achterhalen in plaats van allerlei hints zoeken die naar de mol kunnen leiden. Al die theorieën lees ik dan wel weer op het forum natuurlijk xd
Allebei doen zou teveel tijd gaan kosten ben ik bang, haha!

(ik spreek in dit geval voor mezelf; ik weet niet hoe het bij -RoyL- is  :P)

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 28-12-2014, 16:51:07 »
Bij het Voorwoord van het Molboekje zie je een foto van Art, met Patanangala Rock in Yala National Park op de achtergrond. Omdat dit helemaal in het zuiden van Sri Lanka ligt, op 175 km van Colombo vandaan, vermoed ik dat in die contreien wel een opdracht zal plaatsvinden. Het ligt te ver weg om er even wat sfeerbeelden te schieten. Er is volgens het Molboekje sowieso een draaidag in een nationaal park.

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 28-12-2014, 23:55:18 »
Yala NP kan, maar Horton Plains is volgens mij ook een NP en daar zal vast een zeker ook gefilmd gaan worden. In Yala heb je een schitterend uitzicht over de gehele omgeving vanaf de Elephant Rock; misschien dat ze daar wa mee gaan doen. En ik heb er mijn enige luipaard ooit gespot (in het wild dan...)

Offline Ray026

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 29-12-2014, 19:32:41 »
Dat eiland wat je ziet ligt in het Beira lake in Colombo.
Vanuit dat meer hebben de Nederlanders vroeger waterwegen aangelegd.

Offline milcof

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 1-01-2015, 22:11:46 »
Om maar meteen goed van start te gaan: de locaties van deze 1e aflevering staan al op de kaart!

De intro, de foto´s, de opdrachten, test/executie en het hotel staan erop! Suggesties voor meer of specifieker zijn natuurlijk altijd nog welkom  ;)

(alleen groepsfoto van afl1 specifiek ontbreekt trouwens nog)
« Laatst bewerkt op: 1-01-2015, 22:14:32 door milcof »

Offline RoyL

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 9-01-2015, 16:03:37 »
De locaties van opdracht 1 en opdracht 3 staan in de kaart. Ook is de route die Viktor en Chris met de tuk-tuk reden al toegevoegd. Dit is de meest waarschijnlijke route. Veel stukken ontbraken in de aflevering, maar de plaatsen waar we ze langs zien komen, zijn allemaal toegevoegd. Over de routes van de andere duo's ga ik me morgen nog wel even buigen, of iemand anders moet het eerder gedaan hebben. Het hotel waar de kandidaten deze aflevering waren, heb ik ook nog niet kunnen vinden.

De link naar de kaart kunnen jullie vinden in de eerste post van dit topic...

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2015, 16:14:14 »
De locaties van opdracht 1 en opdracht 3 staan in de kaart. Ook is de route die Viktor en Chris met de tuk-tuk reden al toegevoegd.

::ok::

Het hotel waar de kandidaten deze aflevering waren, heb ik nog niet kunnen vinden.

Lake Lodge
Alvis Terrace, nr. 20
Colombo
« Laatst bewerkt op: 9-01-2015, 16:15:54 door Molzkovicz »

Offline RoyL

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2015, 16:17:07 »
Lake Lodge
Alvis Terrace, nr. 20
Colombo

Dankjee, ik zet 'm erbij  ::ok::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2015, 20:05:18 »
De locaties van opdracht 1 en opdracht 3 staan in de kaart. Ook is de route die Viktor en Chris met de tuk-tuk reden al toegevoegd. Dit is de meest waarschijnlijke route. Veel stukken ontbraken in de aflevering, maar de plaatsen waar we ze langs zien komen, zijn allemaal toegevoegd.

Gaaf om te zien, erg knap gereconstrueerd. Ze hebben dus een gigantische omweg gemaakt. Bijzonder dat ze alsnog als eerste aankwamen.

Offline Vl4d

• Forumlid
  • Soms wel, soms niet
« Reactie #12 Gepost op: 10-01-2015, 16:33:01 »
Ondanks dat de beelden van de afgelegde tuktuk-routes bepaald niet chronologisch in de aflevering zijn getoond, de beelden in de bioscoop vaak niet goed te zien waren en Colombo helaas streetview ontbeert, heb ik toch een poging gedaan - voortbordurend op de iets aangepaste route die al op de kaart van RoyL is te zien - de globale route van de drie tuktuks te reconstrueren. Zie onderstaande kmz-bijlage in zip-file.

Rechte hoekige lijnen = globaal, geen beeld
Vloeiende lijnen = exact, waarvan beeld

Offline Anoniemand

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 11-01-2015, 15:37:55 »
Is het ook mogelijk om WIDM Junior 2008 na te zoeken?

(Sorry, ik wil niet lui klinken, maar dit is echt topwerk. Ik heb altijd al een beeld hebben van hoe de reis is van opdracht naar opdracht. Op tv ziet het er 'simpel' uit om naar een volgende opdracht te gaan. :))

Offline RoyL

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 11-01-2015, 15:43:21 »
Is het ook mogelijk om WIDM Junior 2008 na te zoeken?

(Sorry, ik wil niet lui klinken, maar dit is echt topwerk. Ik heb altijd al een beeld hebben van hoe de reis is van opdracht naar opdracht. Op tv ziet het er 'simpel' uit om naar een volgende opdracht te gaan. :))

Toevallig heb ik daar vorige week een begin mee gemaakt (ben alleen nog niet heel ver, vanwege het nieuwe seizoen, maar over een week of twee drie is 'ie ook wel af): https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zHEOxtwnTcUg.kvJM0dBdbeEI

Offline Vl4d

• Forumlid
  • Soms wel, soms niet
« Reactie #15 Gepost op: 11-01-2015, 22:53:39 »
.

Offline witte raaf

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 16-01-2015, 16:44:03 »

De laser opdracht in op de container overslag in het haven gebied van colombo (zegt art bij uitleg opdracht), maar waar precies is zonder streetview niet te vinden.

6.945812, 79.843574, maak ik er van, want ik zie in de beelden een lang recht wittig gebouw, maar of het de exacte positie is? er staan er vast meer op het haven gebied.

dit hadden jullie vast ook al maar dit artikel verdiend een plaatsje op pagina 1 dus had weer een recentere post nodig!

Offline milcof

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 16-01-2015, 19:19:01 »
Haha, dank je wel!

De locaties van het strand, vliegtuiglanding, test en executie hadden we al, maar deze hadden we nog niet, dus bedankt voor het zoeken!  ;) Ik heb er echter wel mijn vraagtekens bij, omdat op de backstage foto's te zien is dat het niet ín een loods gespeeld wordt, maar tussen twee gebouwen in en er op jouw locatie maar 1 gebouw staat...

« Laatst bewerkt op: 16-01-2015, 19:36:04 door milcof »

Offline witte raaf

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 18-01-2015, 17:17:19 »
Haha, dank je wel!

De locaties van het strand, vliegtuiglanding, test en executie hadden we al, maar deze hadden we nog niet, dus bedankt voor het zoeken!  ;) Ik heb er echter wel mijn vraagtekens bij, omdat op de backstage foto's te zien is dat het niet ín een loods gespeeld wordt, maar tussen twee gebouwen in en er op jouw locatie maar 1 gebouw staat...

Zoals gezegd zullen we zonder street view de werkelijke en exacte plek wel niet vinden, maar als jij 2 gebouwen ziet is het misschien wel dit straatje

Bandaranayake Quay
Colombo, Sri Lanka
6.939740, 79.846176

zekerheid zullen we wel niet vinden. de container haven is groot en de beelden te donker.

Offline EMIBH

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 18-01-2015, 23:45:00 »
Mocht het helpen, hier is de witte eikel (althans de enige die ik in Colombo kan vinden): 6.932248, 79.845993
En dit is de rotonde waar rondjes omheen gereden worden: 6.931547, 79.842100
臥底 是 谁?