Hallo Molloten,
Een paar weken geleden heb ik mijn bachelorscriptie ingeleverd. Die ging over WIDM. Ik ben (net als heel veel van jullie) sinds seizoen 3 in Portugal groot fan van het programma. Onwijs leuk dus dat ik mijn scriptie over WIDM mocht schrijven. Van de week kreeg ik mijn cijfer terug (7,5) en ben nu dus officieel afgestudeerd.
In mijn vriendenkring kreeg ik veel vragen van mensen of ze het mochten lezen, (natuurlijk ook omdat iedereen het een aansprekend onderwerp vindt voor een scriptie haha). Maar dat deed me denken aan jullie; misschien vinden sommigen van jullie het ook leuk om er een keer doorheen te bladeren.
De scriptie gaat over de vraag waarom WIDM zo'n fundamenteel ander programma is geworden sinds er BN'ers aan mee zijn gaan doen. Ik maak een vergelijking tussen het 3e en het 14e seizoen en analyseer op inhoudelijk niveau hoe het ijzersterke programmaformat ondergeschikt is geworden aan de deelnemende bekende Nederlanders. (Een transformatie die mij, als fan, persoonlijk een beetje stoort).
Mocht je op een dag niets te doen hebben en lijkt het je leuk om er iets van te lezen, stuur me dan een mailtje op jeroengortworst@hotmail.com.
Heel veel plezier met het nieuwe seizoen!