Niemand gelooft vrijwel in die "hints" omdat er geen hints worden gegeven buiten het programma om, ik denk hoe dan ook dat het geen officiële hints zijn maar die R en B op de achtergrond (zie bijgevoegde Quote, R = Rik, B = Mol) vind ik wel echt té toevallig om toeval te zijn. Hoe groot is immers de kans dat ze (onafhankelijk van elkaar!) ergens opnemen maar er bij beide 'toevallig' op de palen achter hen (indirect!) Rik = Mol staat/uit op te maken is? Beide uitdrukkelijk in beeld gebracht! Terwijl Rik ook nog echt de Mol is! (Eh... indien ::devil)
Ik beeld me even het gesprek tussen Rik en de NOS-crew in:
'Hey jongens, kunnen we even hier gaan staan?'
- 'Waarom per se hier, Rik?'
'Nou, daar staat een B op die paal, meer mag ik niet zeggen'
Het is gewoon een paal met een hoofdletter B op. Was het een kleine b geweest, dan wilde ik de 'b is mol in de muziekwereld'-hint misschien nog overwegen.
Maar ik zal je halfweg tegemoet komen.
Wat ik wel een goede hint vind en wijst op het NOS-journaal is de opdracht met de 12 bakjes. Dat doet denken aan een klok. En het enige bakje dat uit beeld gehouden werd in die aflevering was 8. Dus 'acht uur' wil ik wel linken aan Rik en de afleveringtitel M(ol) ACHT kan die bewering wel hard maken.
Ik geloof echter wel dat het inderdaad geen officiële hint is maar dat het (bijv) los is gebeurd. Het zou (ter voorbeeld) kunnen dat ze zélf (los van WIDM) hebben afgesproken om op (een verkapte manier!) iets leuks of mysterieus te stoppen tijdens hun journaal-schakeling samen (om ons gek te maken haha) terwijl het echter geen echte hint is. Dat geloof ik wel maar toeval, betwijfel het. Het leek ook bewust gezegd.
Dit vind ik al iets geloofwaardiger. Dat is inderdaad een ontzettend raar stukje tekst. Maar hierbij plaats ik dan de comment: Als we buiten het programma naar hints moeten gaan graven dan blijven we bezig. We krijgen nu al 10 uren aan beeldmateriaal en een hoop geschreven materiaal zoals molboekjes en dagboeken. Dat zitten we al frame per frame te bekijken. Ik zou het een nefaste evolutie vinden als het speelveld wordt open getrokken tot ver daarbuiten.
Heb al vaker gezegd: ik vermoedt dat ze niet alles achteraf integraal vermelden op de site, vorig jaar kwamen (bijv) om de haverklap vissers in beeld, 2 ervan bleken echter maar een hint, terwijl die andere super veel vissers in beeld me dan ook geen toeval lijken.
Ze zeiden: 'Er kwamen opvallend veel vissers in beeld.' En die zin is gewoon maar lang genoeg om 2 vissers te laten zien. Dus alle vissers waren een hint denk ik hoor.
En zo hoorde je vorig jaar bij Susan bijv ergens 'She's There' (Hier) bij geen één van de andere kandidaten viel zoiets te horen, en net alleen bij de Mol wel? En nu viel ook bij Rik 'I'm the Mole' (zie hier) te horen en bij andere kandidaten niks. NET alleen bij de Mol steeds. Dat is dan steeds wel héél toevallig. Trouwens: WIDM en toeval?
Ik heb die rare geluidjes ook gehoord en ze passen inderdaad niet. Maar ik heb hier al vaker de term 'mama appelsap' zien voorbij komen en ik denk dat het in beide gevallen van toepassing is.