Jongens, het is bekend wat Anton nu doet. Dit is het programma waar hij het over had. 10 bn'ers op zee. Vanaf maart, na Wie is de mol.
FLOORTJE MET BN'ERS OP ZEE
Floortje Dessing, die vanavond het tweede seizoen van Floortje Naar Het Einde Van De Wereld afsluit, is vanaf eind maart te zien met een compleet nieuw programma: De Zeven Zeeën.
Foto: BNN
Het wordt een avontuurlijk spelprogramma dat BNN op NPO 3 gaat uitzenden en is ontwikkeld door voormalig Wie is de Mol?-eindredacteur Anton Jongstra.
Tien BN’ers gaan de strijd met elkaar aan tijdens een drie weken durende zeiltocht over de Middellandse Zee met een karakteristiek oud zeilschip. De deelnemers moeten proberen hun concurrenten te doorzien, hun kennis over de zee gebruiken tijdens testen en het spel tactisch spelen om de eindstreep te halen. Maar de afvalrace kent geen mol, zo wordt verzekerd.
Floortje: „Het presenteren van De Zeven Zeeën kwam plotseling op mijn pad, toen Patrick Lodiers zijn vertrek bij BNN aankondigde. Ik ben van de ene op de andere dag naar Italië gevlogen voor dit programma. ‘’ Het was voor de globetrotter een totaal nieuwe ervaring van televisie maken, met een heel andere rol. ,, In plaats van één of twee man crew, waar ik normaal mee reis, ben je daar met dertig man. Heel gezellig en ook heel leerzaam, maar een heel ander vak.’’
Bron: mediacourant, Telegraaf