Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319484 keer)

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #400 Gepost op: 6-02-2015, 01:50:46 »
Even kort een schema gemaakt met afweging tussen molacties en onmolse acties. Daar kwam overduidelijk Margriet uit, wat me eigenlijk niet heel erg verbaasd na deze aflevering waarbij ze geen één goed touw heeft gesuggereerd bij de ingegraven kokers-opdracht. Margriet tunnel, here I come!

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #401 Gepost op: 6-02-2015, 04:39:16 »
Ik ben nu ook overtuigd van Margriet. Kan eigenlijk niet anders meer.  ::joehoe::

Offline Koemba

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #402 Gepost op: 6-02-2015, 07:32:02 »
Ben inmiddels niet meer zo overtuigd dat het Martine het is.

Dit dus. Die Margriet...zou ze het dan toch zijn? Toch maar eens goed nadenken wie ik in de pool ga invullen.

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #403 Gepost op: 6-02-2015, 09:25:26 »
Chris verdenkt Margriet, Rik verdenkt Chris volgens mij, Margriet verdenkt Chris dacht ik.

Dus Chris winnaar, Rik Verliezer,  Margriet de Mol. Ik denk dat het zo gaat verlopen.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #404 Gepost op: 6-02-2015, 10:16:41 »
Margriet!

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #405 Gepost op: 6-02-2015, 10:50:20 »
Al met al (afleveringtitels, goede mol plekken in opdrachten, "wens jullie veel wijheid" in de mol briefjes en het voorstel promootje) neig ik steeds meer naar Margriet.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Mosquito

• Forumlid
  • 'ziende blind'
« Reactie #406 Gepost op: 6-02-2015, 11:09:31 »
Iets minder close to call..

Ik stem voor Margriet.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Qicksel

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 6-02-2015, 12:32:34 »
Nadat ik weken getwijfeld heb tussen Carolina en Martine, ga ik voor Margriet. Maar de tunnel is nog niet dichtgemetseld

Offline Rock23

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 6-02-2015, 12:48:10 »
Oei, tunnel ingestort..  ::zwaaisip::

Snel aankloppen bij de volgende: Margriet is de mol.  ::zwaai::

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 6-02-2015, 12:53:07 »
Iets zit me niet lekker. Namelijk dat Margriet opeens op 1 staat. Was dit de bedoeling van de productie, haar extra verdacht maken deze aflevering? Maw... Zal ze volgende week vertrekken? Carolina was vorige week ook opeens ook extra verdacht.

Zomaar een hersenspinsel hoor! (Want ook ik zit ineens aan Margriet te denken na deze aflevering)

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 6-02-2015, 13:26:17 »
Qua gebrek aan kandidatenacties Rik.

Marlijn blijft zich opdringen, maar vooral omdat ze verdacht dóet. Ik vind haar biechten raar.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 6-02-2015, 14:23:49 »
Wanneer ben je als kandidaat de Mol snel op het spoor? Daar kun je over discussiëren. Als je bij twee derde van de serie, dus na afl. 6, de Mol nog niet in het vizier hebt, vind ik zelf dat je niet kunt spreken van een snelle ontdekking. Chris, Margriet en in mindere mate Marlijn en Rik werden en worden als potentiële Mol genoemd door de overgebleven kandidaten. De vorige aflevering zag Chris daarnaast Martine nog als een optie.

Met die info in het achterhoofd wordt het interessant om nog eens te lezen wat uitvoerend producent Linda Kramer een paar weken geleden in de VPRO-gids (met dank aan Duncton voor de link) heeft gezegd over seizoen 15. Tijdens dit interview laat ze weten: ‘Elk jaar zijn er wel kandidaten die snel op het goede spoor zitten en ook kandidaten die tot heel ver in het spel – zie Freek Bartels vorige keer! – niet doorhebben wie de mol is. Dat is met dit seizoen niet anders.’

Als je de huidige Molverdenkingen combineert met deze opmerking van Linda Kramer, acht ik de kans het grootst dat de Mol te vinden is bij het tweetal Chris of Margriet, maar Marlijn en Rik zijn niet uit te sluiten. De kans dat Martine nog de Mol kan zijn, is in mijn optiek het kleinst omdat ze het minst wordt genoemd door degenen die nog in het spel zijn: slechts één keertje – door Chris – in alle afleveringen. (O ja, het is natuurlijk mogelijk dat kandidaten snel op het goede spoor zitten en vervolgens toch afvallen, maar volgens mij bedoelt Linda Kramer dat niet.)

Voor mij komt dit erop neer dat ik in de Prinses Margriettunnel kan blijven. Bliksembezoekjes aan Zandvoort – bijvoorbeeld vanwege testvraag 4 in afl. 5, die misschien naar Martine als Mol had kunnen verwijzen – lijken me niet meer nodig.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 6-02-2015, 16:38:46 »
Normaal word ik naarmate het programma vordert steeds zekerder van de mol, maar dit jaar is het precies andersom.
Mijn mol Martine die goede kokers helpt pakken op het strand en waar op haar geklungel in de vrachtwagen onnodig extra wordt ingezoomd (volgens Marlijn in de biecht drukt Martine allerlei knopjes in)
Dit terwijl mijn nummer 2, Margriet, deze aflevering de ene na de andere molactie uithaalt, verkeerde kokers op het strand de 9 en E doordrukken bij de vrachtwagens. Maar wordt dit niet te duidelijk in beeld gebracht? En ze zou dan een soort Anne-Marie-2 zijn, want alle kandidaten verdenken haar.

Zelfs voor Chris en Marlijn, die ik eigenlijk al lang geschrapt had, zie ik weer goede aanwijzingen voorbij komen  ???

Zou wel grappig zijn als Margriet de mol blijkt te zijn en als oud hoofdredacteur van de Opzij ervoor zorgt dat de man-vrouw-man-vrouw afwisseling van de mol (die er volgens mij tot nu toe altijd geweest is?) dit jaar doorbroken wordt.

Twijfel alom dus, snel nog maar een keer de uitzending terugkijken, al ben ik bang dat ik daar ook niet veel wijzer van word  ;)
Voorlopig blijf ik maar bij Martine  :)

Edit: typo

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 6-02-2015, 16:41:48 »
Zou wel grappig zijn als Margriet de mol blijkt te zijn en als oud hoofdredacteur van de Opzij ervoor zorgt dat de man-vrouw-man-vrouw afwisseling van de mol (die er volgens mij tot nu toe altijd geweest is?) dit jaar doorbroken wordt.
Edit: typo

Dat is er niet hoor:
S2 en S3 waren 2 mannen
S4-S7 waren alleen maar vrouwen
S8-S9 waren alleen maar mannen.

Enkel de laatste jaren was dit zo, maar dat is eerder toevallig denk ik.
klaar voor de strijd

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 6-02-2015, 16:52:05 »
Dat is er niet hoor:
S2 en S3 waren 2 mannen
S4-S7 waren alleen maar vrouwen
S8-S9 waren alleen maar mannen.

Enkel de laatste jaren was dit zo, maar dat is eerder toevallig denk ik.

Ja stom, had een paar BN'er-seizoenen door elkaar gegooid  ::bloos::
Ben pas later widm gaan kijken en heb alle seizoenen via YouTube teruggekeken, maar niet helemaal op volgorde.
Is nu dan 6 keer achter elkaar gebeurd, maar met nummer 6 kan ik niets bedenken qua hint.
Jammer  ;)

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 6-02-2015, 17:33:48 »
Iets zit me niet lekker. Namelijk dat Margriet opeens op 1 staat. Was dit de bedoeling van de productie, haar extra verdacht maken deze aflevering? []

Ik vind de switch tussen Martine en Margriet, tov de vorige week, ook wel erg opvallend. Het geeft denk ik aan hoe zeer veel mensen hier nog twijfelen over hun keuze. Dat maakt het wel een interessant seizoen. Zowel met Martine als Margriet houd ik eigenlijk al geen rekening meer, maar ik loop nog twee afleveringen (analyse) achter. Ik ga daar maar eens haast mee maken denk ik...

;D
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #416 Gepost op: 6-02-2015, 20:05:22 »
Ik vind de switch tussen Martine en Margriet, tov de vorige week, ook wel erg opvallend. Het geeft denk ik aan hoe zeer veel mensen hier nog twijfelen over hun keuze. Dat maakt het wel een interessant seizoen. Zowel met Martine als Margriet houd ik eigenlijk al geen rekening meer, maar ik loop nog twee afleveringen (analyse) achter. Ik ga daar maar eens haast mee maken denk ik...

;D
Ben weer benieuwd  ::jaja::
Dus als je het wil delen (al is het maar via een persoonlijk bericht) hoor ik het graag  ::ok::

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 6-02-2015, 20:33:39 »
Ja, ik ben ook erg benieuwd! Hup hup! ;)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #418 Gepost op: 6-02-2015, 21:30:20 »
Zoooooo ik ben niet de enige die weer helemaal terug is bij Margriet zie ik
You'll never walk alone

Offline DylanS

• Forumlid
« Reactie #419 Gepost op: 7-02-2015, 00:27:59 »
Martine. Maar die heeft toch wat geld opgehaald. Chris? Nee die zal het niet zijn. Marlijn is te kandidaats. Rik, ja ...

Na vorige aflevering was ik al geswitcht van Martine naar Margriet en ben hier vrij zeker van. Maar hoe meer ik hier op het forum lees, hoe meer ik dan weer ga twijfelen. Dan denk ik 'Het is gewoon Margriet, kan niet anders!', twee minuten later ... 'Of is het toch Martine...'

Lastig, maar wel super leuk!  ::jaja::