Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319512 keer)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #460 Gepost op: 9-02-2015, 19:14:55 »
Ik blijf bij Rik. Met Margriet als nummer twee.

Ik zie namelijk ontstaan dat Rik Margriet verdenkt, en Margriet op haar beurt weer Rik. Ideaal voor de finale... ;)

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #461 Gepost op: 9-02-2015, 20:00:45 »
Het gaat mij dus niet om het aantal molsacties. Mij gaat het erom dat je onverdacht blijft ONDANKS je molsacties. Chris is daarin volkomen gefaald en was al breeduit bekend als mol na de eerste draaidag. Dat is toch gewoon erg teleurstellend?

Daar ben ik het volkomen mee eens. Daarbij komt ook nog het feit dat het niet alleen gaat om molacties, maar ook om onmolse acties. En die heeft Chris wat mij betreft veel te veel om überhaupt de mol te kunnen zijn. Dan heeft hij heel wat uit te leggen over o.a. de kokers en de bakjes, waar hij onnodig geld verdient.

Offline #Goedemorgen

• Forumlid
« Reactie #462 Gepost op: 9-02-2015, 20:12:04 »
Het lijkt er verdacht veel op dat Chris helemaal in een deuk ligt na de opdracht met helikopter (als hij zich omdraait en z'n zonnebril opzet). En toch ben ik het eens met de mensen die vinden dat Chris te veel goed doet, waar dat als mol niet hoeft. Ik denk dan met name aan het bezorgen van de pakketten in Geldrop. Nergens voor nodig.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #463 Gepost op: 9-02-2015, 20:28:57 »
Het lijkt er verdacht veel op dat Chris helemaal in een deuk ligt na de opdracht met helikopter (als hij zich omdraait en z'n zonnebril opzet). En toch ben ik het eens met de mensen die vinden dat Chris te veel goed doet, waar dat als mol niet hoeft. Ik denk dan met name aan het bezorgen van de pakketten in Geldrop. Nergens voor nodig.

Ik denk ook niet dat Chris de Mol is, maar als hij het is, dan kon hij moeilijk iedereen maar laten afleveren in Veendam, Utrecht,... , want Art zegt op het einde dat alle goede pakketten in Geldrop moesten aankomen. Dus Chris zou dan meteen ontmaskerd zijn.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #464 Gepost op: 9-02-2015, 20:39:50 »
Ik weet het echt niet meer. Mijn overtuiging bij Martine is weg, maar ik ben ook bang om te switchen naar iemand anders.

De logische keuze lijkt na afgelopen aflevering en de vloedgolf aan theorieën Margriet. Zij past ook in het plaatje van de aanvallende mol. Niet eens zo zeer in de opdrachten, maar door vaak na een opdracht haar medekandidaten aan te vallen op hun falen. Een type mol die we niet eerder gezien hebben en daardoor een interessante keuze voor de makers. Een reden om haar ooit door te strepen was het feit dat ze penningmeester was en als penningmeester geld heeft verduisterd. Maar ze heeft zich vrij aardig uit die situatie gered (hoewel ze überhaupt veel verdacht redelijk verdacht wordt gevonden door haar mede kandidaten.)

Marlijn is mijn wensmol. Ze heeft wel zo nu en dan flink wat geld binnengebracht, maar ook het nodige geld verduisterd. De reden dat zij mijn wensmol is, is omdat ik het mij amper kan voorstellen dat ze de mol is. Ze komt zo oprecht en fanatiek over dat het amper mogelijk is dat zij het ook daadwerkelijk is.

Chris doet ook opdrachten goed, maar heeft ook vanuit een paar sleutelposities de boel zitten verstieren (vooral vanuit de lucht). Deze acties zijn echter zo danig 'in your face' dat ik er niet aan wil dat hij de mol is.

Rik is een verdachte geweest, maar is denk ik niet geniepig genoeg om de mol te kunnen zijn. Ja, ook hij kan verantwoordelijk worden gehouden voor het niet slagen van enkele opdrachten, maar dat wordt dan ook uitgebreid uitgelicht. Hij heeft ook in situaties gezeten waar hij had kunnen mollen, maar dat heeft nagelaten. Hij steunt te veel op Marlijn, anders was hij waarschijnlijk de onschuldigste kandidaat geweest van hele kandidatengroep.

Martine is misschien wel de kandidaat die het meeste weg heeft van mollen uit het verleden. Een mol die door geklungel opdrachten laat falen. Niet innovatief... maar is dat nodig? Zelfs de hints naar haar, mol envelop in beeld bij haar afkorting bij het lasergamen en het graven met haar handen, zijn uit de oude doos.

Martine en Margriet zijn in elk geval het meest consistent. Bij beide is een persona/profiel te beschrijven die hun definieert als mol. Zo overdenkend zijn zij dus mijn hoofdverdachten. Maar de vraag blijft, ben ik bereid om te switchen en mogelijk af te stappen van de juiste mol, ondanks dat ze nog altijd mijn hoofd verdachte is? Misschien moet ik er maar voor kiezen om in de pool vast te houden aan Martine, omdat het toch geen zin heeft nu nog te switchen naar Margriet vanuit mijn huidige positie... maar of ze het ook echt is? Margriet past beter in het plaatje van de aanvallende mol. :-\\

Offline #Goedemorgen

• Forumlid
« Reactie #465 Gepost op: 9-02-2015, 20:50:04 »
@Hulpmol: klopt. Alleen: maar liefst drie pakketten naar Geldrop, als je de monopoliepositie hebt qua codes? Dat vind ik wat overdreven. En al zouden de twee acties in de lucht natuurlijk wel briljant zijn voor een mol, vind ik de nadruk die Chris op de E legt eigenlijk ook onmols. Ik had Margriet in eerste instantie uitgesloten, omdat ze penningmeester werd. Begin ik van terug te komen... En Martine, die vind ik zo grappig. Ik kan me echter niet voorstellen dat ze de Mol is. Maar wie weet?

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #466 Gepost op: 9-02-2015, 20:53:09 »
Ik heb besloten, ik ga switchen van Rik naar Margriet.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #467 Gepost op: 9-02-2015, 21:08:57 »
Ik weet het echt niet meer. Mijn overtuiging bij Martine is weg, maar ik ben ook bang om te switchen naar iemand anders.

(...)

Martine en Margriet zijn in elk geval het meest consistent. Bij beide is een persona/profiel te beschrijven die hun definieert als mol. Zo overdenkend zijn zij dus mijn hoofdverdachten. Maar de vraag blijft, ben ik bereid om te switchen en mogelijk af te stappen van de juiste mol, ondanks dat ze nog altijd mijn hoofd verdachte is? Misschien moet ik er maar voor kiezen om in de pool vast te houden aan Martine, omdat het toch geen zin heeft nu nog te switchen naar Margriet vanuit mijn huidige positie... maar of ze het ook echt is? Margriet past beter in het plaatje van de aanvallende mol. :-\\
Wat Rat zegt!

De meest waarschijnlijke Mol vind ik inmiddels toch Margriet.
Maar het is zo léúk om Martine te verdenken :-[
...óf niet!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #468 Gepost op: 9-02-2015, 21:11:10 »
Wat Rat zegt!

Margriet verdenken is ook heel leuk hoor. Ik kan het iedereen aanraden. ;D

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #469 Gepost op: 9-02-2015, 21:21:53 »
Margriet verdenken is ook heel leuk hoor. Ik kan het iedereen aanraden. ;D
Nadat ik de afgelopen twee jaar de juiste schot-voor-de-boegmol bleek te hebben, leek het me een wijze les om daar nu eens wat langer aan vast te houden. Zit ik nu bijna 6 afleveringen op Martine, is ze misschien helemaal niet de Mol :-\\

Tja, mocht ik geen tijd meer vinden om afleveringen terug te kijken deze week, dan denk ik dat ik toch voor Margriet kies. Ik speur te rationeel voor een wensmol, al neemt dat niet weg dat Martine het nog prima kan zijn :D
...óf niet!

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #470 Gepost op: 9-02-2015, 22:20:04 »
Wat Rat zegt!

Wat Pac-Mol zegt!

;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #471 Gepost op: 9-02-2015, 23:15:52 »
Na 5 weken Rik, voor de 6de even na Martine omdat ik dacht dat Rik er uit zou vliegen.

Ik twijvel tussen:

Rik als Mol, Margreet als Winnaar en Chris als verliezer (Chris op Margriet)
Chris als winnaar, Margriet als Mol en Rik als verliezer (Rik op Chris)
Chris als Mol, Rik als Winnaar en Margriet als verliezer (Ook op Chris, tijds verschil)

Voor aflevering 6 overwoog ik Martine op de plaats van  Margriet. Martine de mol, Chris De winnaar en Carolina verliezer  of Martine de mol, Chris de winnaar en Margriet de verliezer. Koos voor het eerste. Deze laatste optie kan ook nog steeds als eerst Merlijn vertrek en dan Rik, maar eigenlijk denk ik dan eerder andersom: Margiet de mol, Chris De Winnaar en Martine of Rik de verliezer.

Als je zo vast gebijt bent dat de mol een man is, dan zou ik het eigenlijk alleen willen dat Margriet als het een vrouw is.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2015, 23:22:46 door Pierce_Brosnan »

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #472 Gepost op: 10-02-2015, 08:08:17 »
Ik ga voor de derde optie van Pierce Brosnan ::jaja::

Offline belg

• Forumlid
« Reactie #473 Gepost op: 10-02-2015, 11:48:05 »

(...)
De logische keuze lijkt na afgelopen aflevering en de vloedgolf aan theorieën Margriet. Zij past ook in het plaatje van de aanvallende mol. Niet eens zo zeer in de opdrachten, maar door vaak na een opdracht haar medekandidaten aan te vallen op hun falen. Een type mol die we niet eerder gezien hebben en daardoor een interessante keuze voor de makers.

(...)

Martine is misschien wel de kandidaat die het meeste weg heeft van mollen uit het verleden. Een mol die door geklungel opdrachten laat falen. Niet innovatief... maar is dat nodig? Zelfs de hints naar haar, mol envelop in beeld bij haar afkorting bij het lasergamen en het graven met haar handen, zijn uit de oude doos.

(...)

Bij aanvang van de tweede aflevering las ik dit stukje uit een interview met Art over deze serie:

Dit jaar kiest de Mol voor de aanval, en dat is verfrissend. “Elk jaar hebben we voor we vertrekken een Mollicitatie, dan komen de kandidaten die de Mol willen zijn op gesprek. We hebben gekeken naar wat voor Mollen we hebben gehad, en wat voor palet aan kleuren en smaken we daar aan kunnen toevoegen. Dat sturen wij verder niet, elke Mol gebruikt z’n eigen karakter om de rol neer te zetten.”

Met de kennis van nu wijst dit sterk in de richting van Margriet (in ieder geval meer naar Margriet dan naar Martine). Al blijft de vraag in welke mate het 'aanvallende mol'-verhaal niet een promo-praatje is.Of bedoelen ze 'aanvallender dan Susan', wat niet zo moeilijk is  :-X
« Laatst bewerkt op: 10-02-2015, 11:50:59 door belg »

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #474 Gepost op: 10-02-2015, 13:08:36 »
Bij aanvang van de tweede aflevering las ik dit stukje uit een interview met Art over deze serie:

Dit jaar kiest de Mol voor de aanval, en dat is verfrissend. “Elk jaar hebben we voor we vertrekken een Mollicitatie, dan komen de kandidaten die de Mol willen zijn op gesprek. We hebben gekeken naar wat voor Mollen we hebben gehad, en wat voor palet aan kleuren en smaken we daar aan kunnen toevoegen. Dat sturen wij verder niet, elke Mol gebruikt z’n eigen karakter om de rol neer te zetten.”

Met de kennis van nu wijst dit sterk in de richting van Margriet (in ieder geval meer naar Margriet dan naar Martine). Al blijft de vraag in welke mate het 'aanvallende mol'-verhaal niet een promo-praatje is.Of bedoelen ze 'aanvallender dan Susan', wat niet zo moeilijk is  :-X

In welk opzicht is Magriet aanvallender dan?
Ze is nog duffer dan Susanne Vissers.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #475 Gepost op: 10-02-2015, 13:20:46 »
In welk opzicht is Magriet aanvallender dan?
Ze is nog duffer dan Susanne Vissers.

Dit vroeg ik me ook al af, maar durfde het niet te zeggen...

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #476 Gepost op: 10-02-2015, 13:37:17 »

Wat Rat zegt! Zit al de hele tijd, in een totaal niet overtuigende, Rik tunnel. Gewoon omdat ik dat tunnelen zo leuk vind, en niet wil overstappen. Echter...ik 'vrees met grote vrees' dat het Margriet is. Wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik vind haar niet zo geweldig in de acties. Ik vind die andere vier veel aantoongevendere/ lachwekkendere acties hebben (Martine die Margriet afschiet, die biechten van Rik, Marlijn die zo heerlijk er vol induikt en gewoon open en bloot nog even een keer gaat kijken in de galerie, Chris in de lucht). Please....iedereen behalve Margriet.  :-X
Meer L

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #477 Gepost op: 10-02-2015, 13:39:18 »
Dit vroeg ik me ook al af, maar durfde het niet te zeggen...

Haha...graag gedaan hoor!

Voor mij zijn er maar 2 die echt aanvallend en gedurfd spelen.

Dat zijn Chris en Marlijn.

Het zou ook fantastisch zijn dat één van beide de Mol blijkt te zijn!

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #478 Gepost op: 10-02-2015, 13:49:03 »
Voor mij zijn er maar 2 die echt aanvallend en gedurfd spelen.

Volgens mij slaat "aanvallend" vooral op de molbriefjes.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #479 Gepost op: 10-02-2015, 13:53:32 »
dat Chris te veel goed doet, waar dat als mol niet hoeft. Ik denk dan met name aan het bezorgen van de pakketten in Geldrop
Daar zat hij echt wel te mollen hoor. Waarom consequent blijven beginnen met Willem-Isaac-Dimitri-Martinus etc. terwijl alle pakketjes logischerwijs met WIDM beginnen? Simpelweg wijzen op die ene X verschil in de code is genoeg, niet elke keer verwarring zaaien door die hele reeks op te noemen.... Rik werd er ook gek van!

Dus zoveel doet Chris niet goed, het enige hele gekke nogmaals vond ik die 50-75, moet ik maar nogmaals even bekijken, hij was aardig beschonken toen in elk geval, en Margriet deed dat in elk geval net zo fout dus dan zou ik echt niet meer weten wie de mol was... ik houd het maar op de meest Obvious one, Chris!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)