Ik weet het echt niet meer. Mijn overtuiging bij Martine is weg, maar ik ben ook bang om te switchen naar iemand anders.
De logische keuze lijkt na afgelopen aflevering en de vloedgolf aan theorieën Margriet. Zij past ook in het plaatje van de aanvallende mol. Niet eens zo zeer in de opdrachten, maar door vaak na een opdracht haar medekandidaten aan te vallen op hun falen. Een type mol die we niet eerder gezien hebben en daardoor een interessante keuze voor de makers. Een reden om haar ooit door te strepen was het feit dat ze penningmeester was en als penningmeester geld heeft verduisterd. Maar ze heeft zich vrij aardig uit die situatie gered (hoewel ze überhaupt veel verdacht redelijk verdacht wordt gevonden door haar mede kandidaten.)
Marlijn is mijn wensmol. Ze heeft wel zo nu en dan flink wat geld binnengebracht, maar ook het nodige geld verduisterd. De reden dat zij mijn wensmol is, is omdat ik het mij amper kan voorstellen dat ze de mol is. Ze komt zo oprecht en fanatiek over dat het amper mogelijk is dat zij het ook daadwerkelijk is.
Chris doet ook opdrachten goed, maar heeft ook vanuit een paar sleutelposities de boel zitten verstieren (vooral vanuit de lucht). Deze acties zijn echter zo danig 'in your face' dat ik er niet aan wil dat hij de mol is.
Rik is een verdachte geweest, maar is denk ik niet geniepig genoeg om de mol te kunnen zijn. Ja, ook hij kan verantwoordelijk worden gehouden voor het niet slagen van enkele opdrachten, maar dat wordt dan ook uitgebreid uitgelicht. Hij heeft ook in situaties gezeten waar hij had kunnen mollen, maar dat heeft nagelaten. Hij steunt te veel op Marlijn, anders was hij waarschijnlijk de onschuldigste kandidaat geweest van hele kandidatengroep.
Martine is misschien wel de kandidaat die het meeste weg heeft van mollen uit het verleden. Een mol die door geklungel opdrachten laat falen. Niet innovatief... maar is dat nodig? Zelfs de hints naar haar, mol envelop in beeld bij haar afkorting bij het lasergamen en het graven met haar handen, zijn uit de oude doos.
Martine en Margriet zijn in elk geval het meest consistent. Bij beide is een persona/profiel te beschrijven die hun definieert als mol. Zo overdenkend zijn zij dus mijn hoofdverdachten. Maar de vraag blijft, ben ik bereid om te switchen en mogelijk af te stappen van de juiste mol, ondanks dat ze nog altijd mijn hoofd verdachte is? Misschien moet ik er maar voor kiezen om in de pool vast te houden aan Martine, omdat het toch geen zin heeft nu nog te switchen naar Margriet vanuit mijn huidige positie... maar of ze het ook echt is? Margriet past beter in het plaatje van de aanvallende mol.