Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319513 keer)

Offline Thiago

• Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #480 Gepost op: 10-02-2015, 13:54:48 »
Volgens mij slaat "aanvallend" vooral op de molbriefjes.

Als ze daar aanvallend mee bedoelen...pffff poehpoeh heftig hoor

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #481 Gepost op: 10-02-2015, 14:07:17 »
Dus zoveel doet Chris niet goed, het enige hele gekke nogmaals vond ik die 50-75, moet ik maar nogmaals even bekijken, hij was aardig beschonken toen in elk geval, en Margriet deed dat in elk geval net zo fout dus dan zou ik echt niet meer weten wie de mol was... ik houd het maar op de meest Obvious one, Chris!

Wat is er gek aan de gedachte dat Margriet gebruik maakt van het feit dat (bijna) iedereen haar op dat moment verdenkt door juist fel voor het goede antwoord te pleiten?

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #482 Gepost op: 10-02-2015, 14:13:40 »
Zit al de hele tijd, in een totaal niet overtuigende, Rik tunnel. Gewoon omdat ik dat tunnelen zo leuk vind, en niet wil overstappen. Echter...ik 'vrees met grote vrees' dat het Margriet is
Nou ik zit zelf op nog weer een andere mol maar zou de Rik("Jokerstrooiman")-tunnelaars willen adviseren gewoon in hun tunnel te blijven want Margriet is het in elk geval ZEKER niet ;D

Heb net het 50-75 fragment nog maar weer eens afgespeeld omdat het toch om 1000 (!) euro gaat, vanaf 11.30 http://web.avrotros.nl/wieisdemol/player/widm_15_opdr3_afl4/video en dan schrijf ik Margriet toch zeker keihard af als mol). Chris valt ietwat te verdedigen omdat hij eerst goed luistert en om zich heenkijkt waar de meerderheden liggen en als hij merkt dat 50-75 toch onhaalbaar is (men oppert zelfs dat 30-50 al wel heel erg veel is) durft hij wel met zijn homie Ajouad mee te stemmen.

Maar toegegeven komt het niet erg mols van Chris over. Rik komt duidelijk mols over, OOK daar!! Ook bij het eerder kiezen van de penningmeester kon Rik er weinig aan doen dat hij naar voren werd geschoven. Ik vind het gek dat Chris daar niet voor Margriet gaat. Toch 2 beslissende kies-momenten tegen Chris.

Maar ja, ik heb Rik al afgeschreven omdat Viktor dan toch nog in het spel zou zitten? Hoe kan dat? Die had Rik als nr. 1 verdachte terwijl in elk geval Chris niks op Rik inzet, en ik denk Marlijn ook niet meer. Zodoende blijf ik toch gewoon bij Chris. Maar puur speltechnisch is er nauwelijks wat op Rik aan te merken, hij is alleen niet aanvallend en Chris wel maar zoals hierboven al staat kun je daar alle kanten mee op.

Edit;
nee Heinz, het is te flauw om maar liefst 1000,- te gaan scoren omdat je al verdacht bent, ik vond die 250 euro van Chris al tot daar aan toe, en ben daarmee alleen akkoord omdat hij de Heldrol kon spelen, juichend die trap af! 1000,- en een stil moment erna waarbij de helft niet eens doorheeft dat het te danken is aan Margriet is geen argument imho
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #483 Gepost op: 10-02-2015, 14:20:44 »
nee Heinz, het is te flauw om maar liefst 1000,- te gaan scoren omdat je al verdacht bent, ik vond die 250 euro van Chris al tot daar aan toe, en ben daarmee alleen akkoord omdat hij de Heldrol kon spelen, juichend die trap af! 1000,- en een stil moment erna waarbij de helft niet eens doorheeft dat het te danken is aan Margriet is geen argument imho

Ik bedoel niet dat ze 1000 euro wil verdienen om onverdacht te worden. Ik bedoel dat ze de vele verdenkingen die op haar liggen gebruikt zodat er juist géén 1000 euro verdiend wordt. De meerderheid kiest voor het foute antwoord: 0 euro verdiend.

En misschien dat ze Margriet er meteen na niet als held zien, maar ze hebben zeker nog nagesproken over de opdracht en netjes in de molboekjes genoteerd wie voor het goede en wie voor het foute antwoord koos. Als het een molactie is vind ik het een prachtige en gedurfde die ook nog eens goed is uitgepakt. ::jaja::

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #484 Gepost op: 10-02-2015, 14:31:25 »
Ik zou het echt (wederom) een enorme teleurstelling vinden wanneer blijkt dat Margriet dit seizoen de Mol blijkt te zijn.
En dan vooral door 'geniale' hint van de bloemtjes op de bedden bij de Mol briefjes....kom op zeg!

Offline belg

• Forumlid
« Reactie #485 Gepost op: 10-02-2015, 14:55:54 »
In welk opzicht is Magriet aanvallender dan?
Ze is nog duffer dan Susanne Vissers.

Ik vond dat de opmerking van Rat over Margriet ( Een type mol die we niet eerder gezien hebben en daardoor een interessante keuze voor de makers.) en over Martine (Martine is misschien wel de kandidaat die het meeste weg heeft van mollen uit het verleden. ) interessant als je het vergelijkt met wat Art zegt in het interview (verfrissend, wat er kan aan de oud-Mollen kan toegevoegd worden).
Op basis daarvan zou ik eerder Margriet kiezen dan Martine (dus los van dat 'aanvallende').

Wat dat 'aanvallend' betreft, ik denk dat iedereen daar een ander beeld bij heeft. Voor mij is een aanvallende mol een mol die zijn stempel drukt op de opdrachten en daarbuiten (hopelijk niet alleen met briefjes !), iemand die aanwezig is in de groep, verdeling zaait en risico's durft nemen.
Die eigenschappen schrijf ik niet toe aan Susan: ze molde heel voorzichtig, maar wel efficiënt (foute afdruk kiezen, groepsvrijstelling kiezen...).

Een 'aanvallende' mol is voor mij niet noodzakelijk een goede mol, maar dat is een discussie die niet in dit topic past.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #486 Gepost op: 10-02-2015, 15:00:07 »
bedoel dat ze de vele verdenkingen die op haar liggen gebruikt zodat er juist géén 1000 euro verdiend wordt
Ohhh ja nu begrijp ik je :-[ ::)

Zou een slimme zijn ja. Ik haal het echter niet uit het fragment :o

Margriet zou wel een prachtmol zijn hoor. Dan acteert ze beter dan Rik ;D

Maar ik moet als zij het is (of sowieso ieder ander dan Chris op dit moment) wel even deze aanhalen:
moet ik mijn speurmethode echt flink veranderen volgend jaar  ;D .

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #487 Gepost op: 10-02-2015, 16:34:58 »
Ik bedoel niet dat ze 1000 euro wil verdienen om onverdacht te worden. Ik bedoel dat ze de vele verdenkingen die op haar liggen gebruikt zodat er juist géén 1000 euro verdiend wordt. De meerderheid kiest voor het foute antwoord: 0 euro verdiend.

En misschien dat ze Margriet er meteen na niet als held zien, maar ze hebben zeker nog nagesproken over de opdracht en netjes in de molboekjes genoteerd wie voor het goede en wie voor het foute antwoord koos. Als het een molactie is vind ik het een prachtige en gedurfde die ook nog eens goed is uitgepakt. ::jaja::
Maar heel braaf meeknikken, 'ja, vind ik ook' vind ik niet heel overtuigend eerlijk gezegd.
Ik ga er als "Margriet-verdenker" niet meteen door denken 'O, dan is het absoluut die andere optie'. Daarvoor had ze iets feller en meer op de voorgrond haar mening moeten geven.

En bovendien, áls het echt haar plan was, dan had ze alsnog degenen die haar niet (of niet voor 100%) verdachten er wel in mee kunnen trekken.
(En als er toch een meerderheid voor de goede optie was geweest, had ze met haar verhaal moeilijk ineens toch iets anders kunnen stemmen.)
...óf niet!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #488 Gepost op: 10-02-2015, 16:49:33 »
Maar heel braaf meeknikken, 'ja, vind ik ook' vind ik niet heel overtuigend eerlijk gezegd.
Ik ga er als "Margriet-verdenker" niet meteen door denken 'O, dan is het absoluut die andere optie'. Daarvoor had ze iets feller en meer op de voorgrond haar mening moeten geven.

Braaf mee knikken? Daar begint het alleen maar mee. "Margriet: "50-75." (..) "Want we hadden er écht veel goed." (..) Rik: "Wat doen we?" Margriet: "Ik denk 50-75..." (Op de herkenbare stellige en duidelijk hoorbare Margriet-toon.)

En bovendien, áls het echt haar plan was, dan had ze alsnog degenen die haar niet (of niet voor 100%) verdachten er wel in mee kunnen trekken.

Natuurlijk neemt ze een risico als dit haar plan was. Maar ik denk niet dat er kandidaten waren die haar niet verdachten.

(En als er toch een meerderheid voor de goede optie was geweest, had ze met haar verhaal moeilijk ineens toch iets anders kunnen stemmen.)

Klopt. Maar daarnet zei je nog dat ze alleen "mee knikte"? ??? :P

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #489 Gepost op: 10-02-2015, 16:57:15 »
Maar daarnet zei je nog dat ze alleen "mee knikte"? ??? :P
Klopt, ik ben wat inconsequent. Maar verdacht echt iedereen haar dan? Ik bedoel ook meer dat als je nog 3 of 4 verdachten hebt, dat je ze moeilijk allemaal kan wantrouwen, en dus soms door ze overtuigd kan raken. (Wellicht onbewust.)
Ik had, als het echt haar plan was, het nog 'aanvallender' verwacht. In ieder geval vind ik Martine hier meer Mols.*

*Ik denk niet dat dat de goede manier van de Mol vinden is. De Mol is soms molser dan anders en kandidaten doen ook mols.
...óf niet!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #490 Gepost op: 10-02-2015, 17:04:52 »
Aan de ene kant ben ik het met je eens dat Martine op het eerste gezicht hier verdachter lijkt. (Ik heb dan ook op het punt gestaan om naar Martine te switchen na deze aflevering.) Aan de andere kant laat Margriet wel duidelijker haar stem horen dan Martine hier. (En niet alleen hier.)

En dan is er ook nog het scenario mogelijk dat de Mol helemaal niet op de hoogte was van het goede antwoord.

(Ik ben heel benieuwd of je de switch naar Margriet gaat maken of dat je bij Martine blijft, Pac. Geldt ook voor Rat. :D 8))

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #491 Gepost op: 10-02-2015, 17:32:28 »
benieuwd of je de switch naar Margriet gaat maken of dat je bij Martine blijft, Pac. Geldt ook voor Rat. :D 8)
Vast ook voor mij ;). Want ik ben het met je eens hier hoor, Margriet was ENORM duidelijk voor 50-75.

Maar idd, ik zie nog geen kans om een andere mol te verkiezen. Rik komt echt heel mols over, maar ik vind dan onverklaarbaar dat Chris en Marlijn in het spel blijven. Hier dus een beetje dood-of-de-gladiolen-verhaal: mijn eigen mol moet eruit voor ik kan geloven dat Rik de mol is.

Met Margriet heb ik al langer moeite. Hoe konden Ajouad en Evelien gaan en Viktor blijven in dat stadium van het spel?

Daarom zei ik al: speurmethode moet drastisch veranderen als zij de mol is. Blijkbaar is de test dan zo 'moeilijk' gemaakt dat er geen peil meer op te trekken is. Ajouad en Evelien denken flink op Margriet te hebben ingezet en Viktor denkt juist van niet. Maar uitkomsten waren dan andersom :-\\

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #492 Gepost op: 10-02-2015, 17:45:44 »
Wie op wie zit wordt natuurlijk wel vertroebeld door de montage. En het is ook nog eens zo dat kandidaten het zich allemaal goed moeten herinneren wie wat deed, of in welke posities zaten. Een paar fouten is zo gemaakt... ;)

Ik neem je advies ter harte en blijf lekker in de Rik tunnel zitten. Inderdaad vanwege de jokers. Ik kan er niet bij dat je als kandidaat dat zou doen.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #493 Gepost op: 10-02-2015, 17:52:17 »
Wie op wie zit wordt natuurlijk wel vertroebeld door de montage.

Klopt, er zijn een aantal gevallen waar je hoort dat er geknipt wordt (bijvoorbeeld de testbiecht van Viktor in aflevering 4 die wordt afgebroken). Ik neem het mee, maar ik ga er mijn verdenkingen niet op laten steunen.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #494 Gepost op: 10-02-2015, 18:38:41 »
Ik zou bij geen van de kandidaten er een probleem mee hebben als ze de mol blijken. Dat reden dat ik niet naar haar switch is omdat ik ook Martine nog wel enigszins verdacht vind, niet omdat ik het niet tof zou vinden als Margriet het is.

Naar mijn mening is Margriet wel dergelijk als aanvallend te typeren. Misschien wel niet haar molacties (al zullen we dat pas echt weten na de terugblik), maar door haar medekandidaten na opdrachten te beschuldigen over wat ze allemaal niet goed hebben gedaan. Ook dat valt onder de noemer aanvallend.

Offline #Goedemorgen

• Forumlid
« Reactie #495 Gepost op: 10-02-2015, 19:23:18 »
Wat mij betreft zou ik het wel teleurstellend vinden als Marlijn de Mol is. Maar verder vind ik alle kandidaten potentieel Mol-materiaal en vind ik het seizoen nu al veel leuker dan vorig jaar. Martine is voor mij de Mol niet, maar speelt wel een briljant spel met haar zwarte vrijstelling. Chris doet toch te veel goed, al wordt hij enorm verdacht (gemaakt). Ik zou het geniaal vinden als hij echt in lachen uitbarstte nadat Carolina "Edo" als antwoord had gegeven, maar ik houd het toch op Margriet of Rik.

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #496 Gepost op: 10-02-2015, 20:22:23 »
Wat mij betreft zou ik het wel teleurstellend vinden als Marlijn de Mol is. Maar verder vind ik alle kandidaten potentieel Mol-materiaal en vind ik het seizoen nu al veel leuker dan vorig jaar. Martine is voor mij de Mol niet, maar speelt wel een briljant spel met haar zwarte vrijstelling. Chris doet toch te veel goed, al wordt hij enorm verdacht (gemaakt). Ik zou het geniaal vinden als hij echt in lachen uitbarstte nadat Carolina "Edo" als antwoord had gegeven, maar ik houd het toch op Margriet of Rik.

Hoezo zou je het teleurstellend vinden wanneer  Marlijn de Mol blijkt te zijn?

Offline Koemba

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #497 Gepost op: 10-02-2015, 20:23:23 »
Aan de ene kant ben ik het met je eens dat Martine op het eerste gezicht hier verdachter lijkt. (Ik heb dan ook op het punt gestaan om naar Martine te switchen na deze aflevering.) Aan de andere kant laat Margriet wel duidelijker haar stem horen dan Martine hier. (En niet alleen hier.)

En dan is er ook nog het scenario mogelijk dat de Mol helemaal niet op de hoogte was van het goede antwoord.

(Ik ben heel benieuwd of je de switch naar Margriet gaat maken of dat je bij Martine blijft, Pac. Geldt ook voor Rat. :D 8))

Of ze past de tactiek van Kees Tol toe. Hij had toch ook een foutloos dictee geschreven. Ze kan als mol eerst de situatie bekeken hebben en toen al gezien hebben dat er voor 30-50 gekozen zou worden en vervolgens dus voor het andere antwoord pleiten.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze niet wist wat het goede antwoord was en dus er op gokte dat ze er niet zo veel goed zouden hebben.

Offline #Goedemorgen

• Forumlid
« Reactie #498 Gepost op: 10-02-2015, 20:30:19 »
@ Thiago: ik vind Marlijn vooral heel kandidaats overkomen en ik heb haar, behalve dan in biechten of in opmerkingen in het spel, niet echt op mol-acties kunnen betrappen. Kinderdagverblijfje spelen in een opdracht is vermakelijk, maar heeft weinig met geld uit de pot halen te maken, vind ik. Kan natuurlijk best dat ik na aflevering 10 mijn woorden moet inslikken!

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #499 Gepost op: 10-02-2015, 20:47:16 »
@ Thiago: ik vind Marlijn vooral heel kandidaats overkomen en ik heb haar, behalve dan in biechten of in opmerkingen in het spel, niet echt op mol-acties kunnen betrappen. Kinderdagverblijfje spelen in een opdracht is vermakelijk, maar heeft weinig met geld uit de pot halen te maken, vind ik. Kan natuurlijk best dat ik na aflevering 10 mijn woorden moet inslikken!

Marlijn is ook geen hoofdverdachte van mij, maar er zijn toch best wel wat zaken geweest die achteraf een molactie zouden kunnen zijn.

- Fort Railway Station: Ze wil geen pottenkijkers op haar perron, maar zit wel naar een ander perron te wijzen en dan nog naar een vrouw die niet eens lijkt op iemand van de foto's.
- Oud politiekantoor: Ze loopt af en toe ook alleen door het gebouw. 1 lijn afdekken is genoeg.
- National gallery: Haar muur is af en ze kan niet snel genoeg opnieuw 100 euro uit de pot gaan kijken.
- Theater Regal: Haar team staat letterlijk achter theater Regal als startpositie. Gezien de overvloed aan witte eikels in Sri Lanka kan ze gegokt hebben dat haar tip te vaag zou zijn.
- Lasergame: Met 2 enveloppes (waaronder haar eigen) tegen een boobytrap lopen (ze springt niet eens) en Viktor aansporen om verder te zoeken in plaats van met 100 euro binnen te lopen.
- Bentota: Ze gaat wat met de locals spelen in de hoop dat de andere 5 de letters niet klaar krijgen.
- Vakantiekiekjes: Ze loopt vooruit op Viktor als ze bij hotel Weltevreden aankomen en ze ziet dat kaartje niet eens hangen.
- Meet and Greet Taprobane: Ze is verantwoordelijk voor enkele foute tassen en ze stemt voor de verkeerde categorie.
- Rondleiding: Ze kiest voor jokers en speelt daarmee in op het kandidatengedrag van de anderen die die jokers weg willen.
- Klein Nederland: Zegt van de 3 pakjes in Enschede dat ze dezelfde code hebben, terwijl ze alle 3 verschillende code hebben.
- Touwtrekken op het strand: Ze heeft bij 3 foute getallen gezegd dat ze ze niet gehoord heeft.

Nu, heel eerlijk: Hier staan een aantal vergezochte zaken in ook hoor. En Marlijn deed ook ontzettend veel kandidaatse dingen in vergelijking met bijvoorbeeld Carolina.

Maar je kan niet zeggen dat Marlijn geen molacties op haar naam heeft staan.