Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319501 keer)

Offline Conejo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #560 Gepost op: 13-02-2015, 21:34:40 »
Als ik de aflevering kijk, denk ik dat het Martine is, en kan ik me niet voorstellen dat het Margriet is.
Als ik op het forum kijk, denk ik dat het Margriet is, en mis ik goede hints voor Martine.

???

Ik blijf maar op beide zitten. Als kandidaat had ik er allang uitgelegen, maar dat is het fijne van op de bank kijken. ;D Maar ik blijf erbij dat als ik zou mogen kiezen, ik voor Martine zou gaan. Lijkt me fantastisch!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #561 Gepost op: 13-02-2015, 22:17:59 »
Ik denk dat de productie een mol wil die kijkers trekt. Chris is met afstand de populairste deelnemer dus die willen ze er wel lang in hebben. Dan maak je die ook de mol.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #562 Gepost op: 13-02-2015, 22:33:51 »
Maar ik blijf erbij dat als ik zou mogen kiezen, ik voor Martine zou gaan. Lijkt me fantastisch!
Martine is ook mijn wensmol, maar ik geloof helaas niet meer dat zij de mol is.

Ik denk dat de productie een mol wil die kijkers trekt. Chris is met afstand de populairste deelnemer dus die willen ze er wel lang in hebben. Dan maak je die ook de mol.

Zouden ze zoiets als motivatie gebruiken? Patrick Stoof, Anne-Marie Jung en Kees Tol waren voorafgaand aan het programma ook niet de bekendste, populairste deelnemers en zijn toch als mol gekozen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #563 Gepost op: 13-02-2015, 22:42:34 »
Mwoah, ik denk het niet.. Er waren geloof ik ook een heleboel Pieter fans. Maar ik geef toe dat Chris voor mij wel veruit de bekendste was van dit hele stel. Misschien wilden ze dit seizoen record kijkcijfers verbreken :P

(ik lees op andere fora dat Margriet ontzettend niet-populair is overigens, ze wekt nogal wat irritatie op bij velen)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #564 Gepost op: 13-02-2015, 22:54:05 »
(ik lees op andere fora dat Margriet ontzettend niet-populair is overigens, ze wekt nogal wat irritatie op bij velen)

Dat snap ik wel. Ze heeft zo'n norse houding, betweterig typje, fel naar andere kandidaten in opdrachten. Als dat haar moldekmantel is..
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #565 Gepost op: 13-02-2015, 22:55:54 »
Citaat
ik lees op andere fora dat Margriet ontzettend niet-populair is overigens, ze wekt nogal wat irritatie op bij velen)

Kan me dat op zich wel voorstellen dat mensen haar niet leuk vinden.
Ze weet eat ze wil en komt aardig dominant over en daar is niet iedereen van gecharmeerd.

Offline Zeeuwse

• Forumlid
  • Spannend spel!
« Reactie #566 Gepost op: 13-02-2015, 23:20:47 »
Mijn mening: het kan alleen chris of margriet zijn. En daarbij dus dat als het margriet is, chris wint

Ik ben het helemaal eens dat het alleen Margriet of Chris kunnen zijn,
vind 2015 de moeilijkste serie tot nu toe....al die hints, om gek van te worden!
Ik kijk al vanaf serie 3 en heb het 2 keer fout gehad.
Ik ga voor Chris, gewoon omdat hij geweldig is! Mol of geen Mol, that's the question!

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #567 Gepost op: 14-02-2015, 00:09:47 »
Dat snap ik wel. Ze heeft zo'n norse houding, betweterig typje, fel naar andere kandidaten in opdrachten. Als dat haar moldekmantel is..
Dat is waarom ik haar eerst ook geen leuke kandidate/mol (?) vond, maar ik vind het nu juist vermakelijk. Ook omdat ze wel humor en zelfspot heeft, voornamelijk buiten de opdrachten om (uitspraken zoals "Hier is de pot, en dan bedoel ik de portemonnee." in de extra beelden en "Die mensen denken: wat komt hier nou op me af? En geef ze eens ongelijk." bij de opdracht in het Tamildorp).

Ajouad vond ik eerst ook niet zo leuk omdat hij zich als een puber gedroeg, maar later vond ik het juist aandoenlijk.
De enige van de tien die ik nu nog steeds niet leuk vind, is Marlijn.  ::ohno::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #568 Gepost op: 14-02-2015, 00:36:45 »
Martine is ook mijn wensmol, maar ik geloof helaas niet meer dat zij de mol is.

Ssshht.. ik wil er in blijven geloven.  :-[ :-X
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #569 Gepost op: 14-02-2015, 00:39:51 »
In de eerste aflevering vond ik Margriet ook wat nors overkomen, maar daarna ben ik haar juist heel grappig gaan vinden, ze heeft telkens van die hele droge opmerkingen in de biechts. Ik vind eigenlijk alle kandidaten dit jaar wel leuk :)

Maar goed, dit topic is niet wie is je favoriet maar wie is de mol, dus laat ik dat ook nog even beantwoorden ;D
Als ik naar dit forum kijk kan ik er zo langzamerhand bijna niet meer omheen dat het Margriet wel zal zijn, maar als ik het hele seizoen niet naar het forum had gekeken had ik nog steeds Marlijn verdacht, dus hou ik het gewoon nog op Marlijn (ook al vliegt ze er waarschijnlijk volgende week uit maar dat zien we dan wel weer :P).
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #570 Gepost op: 14-02-2015, 00:42:53 »
Marlijn gaat nog wel. Ik heb dan juist weer niets met Martine.
Al vond ik haar opmerking bij de laatste executie wel prachtig. Ze liet duidelijk merken dat ze de groepsvrijstelling niets vond.

Maar wie weet zijn ze straks allemaal de mol  ::rofl::

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #571 Gepost op: 14-02-2015, 01:06:18 »
In de eerste aflevering vond ik Margriet ook wat nors overkomen, maar daarna ben ik haar juist heel grappig gaan vinden, ze heeft telkens van die hele droge opmerkingen in de biechts. Ik vind eigenlijk alle kandidaten dit jaar wel leuk :)

Maar goed, dit topic is niet wie is je favoriet maar wie is de mol, dus laat ik dat ook nog even beantwoorden ;D
Als ik naar dit forum kijk kan ik er zo langzamerhand bijna niet meer omheen dat het Margriet wel zal zijn, maar als ik het hele seizoen niet naar het forum had gekeken had ik nog steeds Marlijn verdacht, dus hou ik het gewoon nog op Marlijn (ook al vliegt ze er waarschijnlijk volgende week uit maar dat zien we dan wel weer :P).

Precies hetzelfde heb ik w.b. Marlijn.  :)
...maar soms even niet :)

Offline annemaMol

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt....
« Reactie #572 Gepost op: 14-02-2015, 09:49:33 »
Ik verdenk rationeel gezien Rik, maar gevoelsmatig ben ik bang dat het Margriet zal zijn terwijl ik vurig wens dat het Chris gewoon is.

Precies zoals ik t voel!  ::tandpastasmiley::

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #573 Gepost op: 14-02-2015, 11:48:47 »
Precies zoals ik t voel!  ::tandpastasmiley::
Nee ik heb dat toch precies andersom. Rik is voor mij na donderdag echt helemaal afgevallen, ik had hem wel als gevoelsmol maar daar is weinig meer van over na zijn keuzemoment enzo.

Ik hoop alleen vurig dat het Chris niet is maar hij is het wel ::jaja::

Denkmol: Chris
Gevoelsmol: Chris
Wensmol: Martine (of Marlijn)
Vreesmol: Chris
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #574 Gepost op: 14-02-2015, 14:26:10 »
Ik snap niet precies waarom je niet wil dat het Chris is Lo. Maar goed ieder zijn eigen mening. Ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat hij het niet is (=tunnelvisie), maar in de pool wordt hij toch niet het meest verdacht en ook niet door de meerderheid van de Moltalkgasten. Het is jammer als je seizoen verpest wordt als iemand de mol is die je absoluut niet als mol ziet zitten om wat voor reden dan ook. Ik vind hem een verademing mol of geen mol. Maar ik vind het ook prima als het een ander is. Alleen Carolina zag ik absoluut niet als mol. Ik verwacht hoe dan ook een hele mooie aflevering 10.

P.s.Ik zie dat je Martine en Marlijn als wensmol hebt. Volgens mij is dat nog steeds niet uitgesloten. Beide dames doen best verdachte dingen vind ik, vooral Marlijn.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2015, 14:28:49 door Lonneke14 »

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #575 Gepost op: 14-02-2015, 15:46:45 »
Ik zit 100% op Martine. De laatste aflevering heeft voor mij de doorslag gegeven.

Tijdens haar toespraak begint ze over Pieter. Het is niet helemaal duidelijk waarover ze het heeft, want de rest wordt er uitgeknipt. Maar ik ben er sterk van overtuigd dat het ging over dat zij Pieter had overtuigd om naar het het perron te gaan van Marlijn & Carolina. Jullie herinneren nog wel dat Marlijn hen toen van haar perron joeg. Mijn vermoeden is dat ze Pieter weggeleid heeft, omdat er geld lag op hun perron. Ik vind het daarboven nog eens verdacht dat ze juist dit aanhaalt. Een kandidaat zou deze actie al lang vergeten zijn, toch. Lijkt mij dat ze dit goed heeft voorbereid.

Ook geeft ze aan dat het doodschieten van margriet een molactie was. Ze zorgde ervoor dat Magriet geen geld in pot stak en zelf nam ze nog 2 enveloppe om wat later ook dood geschoten te worden.

Martine lijkt heel onschuldig en klunzig, maar we zien iets over het hoofd ;)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2015, 16:35:26 door Hellevuur »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #576 Gepost op: 14-02-2015, 17:48:38 »
Ik snap niet precies waarom je niet wil dat het Chris is Lo. Maar goed ieder zijn eigen mening. Ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat hij het niet is

Ik kan mij ook totaal niet voorstellen dat hij het niet is hoor. Zeker na zijn IKBENDEMOL in het dorp. Hij was de enige die het spel echt speelde daar, en vertelde wat hij dan echt gemold had. Volgens mij zitten we dus op 1 lijn ???

Ik HOOP alleen dat hij het niet is. Vandaar Vreesmol. Dit omdat ik het geld uit de pot halen van Chris wel heel knap vind, maar daarbij wel verwacht dat je ook onverdacht blijft. En dat laatste lapt hij totaal aan zijn laars. Al na dag 1 wist iedereen wel dat Chris de mol is. "Zo kan je het dus ook spelen", zegt Art dan droog. Ja, flauw. Lekker makkelijk. TE makkelijk. TE Obvious.

Martine en Marlijn heb ik als wensmol omdat ik dat totaal niet meer verwacht. Ze zouden het ZO knap hebben gespeeld!

Rik niet... die heeft nu ook een hoog - flauw - gehalte door al zijn molstreken af te schepen als hulpmol - acties. Buiten dat heb ik ook nooit molpotentie gezien in Rik.

En tja, Margriet... zou ik ook leuk vinden hoor, maar zij valt simpelweg uit te sluiten middels de wie-verdenkt-wie.

Nee, ik zit gewoon 100% op Chris, all-in. Hij klopt binnen mijn 'regels' en ik zou drastisch mijn methode (toch succesvol in 13 van de 14 gevallen maar disclosure van lightman: wel pas in de finale ::) ) moeten wijzigen mocht hij het niet zijn (om G-root nogmaals te quoten haha).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mickvanh

• Forumlid
« Reactie #577 Gepost op: 15-02-2015, 12:17:07 »
Ik vind het dit jaar oprecht ontzettend moeilijk. Vanaf de eerste aflevering houd ik Margriet in de gaten, en gedurende de weken verstreken, kwamen daar Martine en vooral Chris bij. Voor mijn gevoel, en ik denk dat ik wel goed zit, zit de Mol hier tussen. Echter blijft het moeilijk om een van deze drie los te laten. Al stijgen Margriet en Chris wel nu echt de pan uit, maar doet Martine heel raar op een grappige manier.

Martine is absoluut mijn wensMol, maar is denk ik de verliezend finalist, want voor mij vallen Marlijn en Rik in dezelfde volgorde af de komende weken.  ::art::
"Het leven moet als een feestelijk en hartstochtelijk spel zijn dat gespeeld zou moeten worden met oude en nieuwe vrienden"  - Frédérique Huydts

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #578 Gepost op: 15-02-2015, 16:36:26 »
Bovenstaand citaat van lightman komt uit het topic van de opdracht van het watervliegtuig. Chris roept dan inderdaad JAAA en meteen Full throttle, Full throttle ( vol gas)terwijl hij denkbeeldig met zijn vuist aan een gashandel draait.

In aflevering 7 in de trein zien we een bordje met power throttle terwijl de machinist aan de handel draait. ::)

Grappig dat je dit bericht van mij terughaalt, vanwege een hint nog wel. Daar heb ik persoonlijk dan weer niet zoveel mee, omdat je naar mijn mening overal een hint in kan zien. Daarmee laat ik overigens in het midden of ik dit een goede of slechte hint zou vinden.

Het herinnerde mij wel weer aan Chris' (iets te) harde en enthousiaste "NEE" nadat Carolina en Marlijn opbiechtten dat, op de info van Art na, alles bij de rondleiding (afl. 5, opdr. 1) uit de duim was gezogen. Niet exact vergelijkbaar, maar deze beschouw ik min of meer toch in dezelfde categorie.

Tijdens die rondleiding horen en zien we Chris al regelmatig in de biecht zeggen dat hij helemaal niets van het verhaal van de twee dames gelooft, dus waarom dan die fanatieke "NEE" alsof hij heel erg verrast is? Dit lijkt tegenstrijdig. #overacting

Maar goed, dit is slechts de interpretatie van een medeforummer die om andere redenen ervan uitgaat dat Chris de Mol is.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #579 Gepost op: 15-02-2015, 16:42:14 »
Tijdens die rondleiding horen en zien we Chris al regelmatig in de biecht zeggen dat hij helemaal niets van het verhaal van de twee dames gelooft, dus waarom dan die fanatieke "NEE" alsof hij heel erg verrast is? Dit lijkt tegenstrijdig. #overacting

Misschien omdat die fanatieke NEE net na het spel was. En de biecht wordt later opgenomen in het hotel. Hij heeft dus even tijd nog om het te laten bezinken en in de bus terug naar het hotel te denken: hee klopt toch niet helemaal.