Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319498 keer)

Offline McMholly

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #580 Gepost op: 15-02-2015, 17:52:51 »
denkmol: Margriet, door alle mogelijk verborgen hints
gevoelsmol: Chris
wensmol: Chris

Maar toch in mijn ogen zeggen de acties van Chris meer dat hij de Mol is dan bijvoorbeeld de bloemetjes die naar Margriet als Mol zouden kunnen leiden. Iets zegt me gewoon vanaf aflevering twee dat Chris het is en het laat me niet los, ook al zijn de hints richting Margriet nog zo sterk haha  ::joehoe::

Online Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #581 Gepost op: 16-02-2015, 10:04:07 »
Ik heb de knoop weer stevig vastgemaakt zodat ik 'm nog eens kon doorhakken: mijn Mol na aflevering 2 is Margriet. ::joehoe:: :P

En na aflevering 7 nog steeds Margriet! ::cheerleader::

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #582 Gepost op: 16-02-2015, 10:32:33 »
nog steeds Margriet!
Ja dat zou een knaljaar voor je zijn! Ik ben juist voor afl. 2 weggegaan bij Chris, maar na afl. 5 wel weer teruggekomen. Zou ik ook al een prachtjaar vinden hoor, maar als jij gelijk krijgt dan is het wel heel super ::ok::... ik heb zelf alleen Margriet niet verdacht dus moet het wel nog even zien dan ;D ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #583 Gepost op: 16-02-2015, 10:44:58 »
Ipv mij niet te focussen op Rik, maar juist op Marlijn en Chris kan ik het na de tweede aflevering gaan omgooien.  ::rofl::

Chris blijft voor mij de outsider, Rik wordt steeds waarschijnlijker. Qua mogelijke molpositie, mogelijke molacties en mogelijke molhints (die Anchor, newsanchor + als een matroos gekleed gaan met een anker is een mooie subtiele molaanwijzing) ga ik dus Rik maar beter in de gaten houden. Als Chris niet uit zijn schulp komt, de betere molposities niet gaat innemen en benutten voor mogelijke molacties dan is het al duidelijk na aflevering 2 :) En dat zonder rode-draad-hint ala handgebaren/Case-hint.

Mijn verdenkingen zijn ook sinds aflevering 2 onveranderd  ::regenboog::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #584 Gepost op: 16-02-2015, 10:45:50 »
Top 3 Mollen:
1. Chris Zegers, omdat ik hem er het meest van verdenk de camera's te hebben gesaboteerd. We zien hem weinig nuttigs in beeld doen.
2. Martine, kan het best een typetje spelen (letterlijk en figuurlijk), spreekt te veel mensen aan op het station en bij de camera's is ze ook verdacht (vanuit een tunnelvisie gezien).
3. Ik zat lang te denken wie in deze lijst op 3 moest staan, maar ik ben uitgekomen op Margriet. Ik zag in haar totaal geen Mol, maar waarom niet?
Was een top 2 dan niet meer voor de hand geweest?
Zie je wel! Was het misschien toch handig om te doen ::tandpastasmiley:: Kan ik toch zeggen dat ik in aflevering 1 Margriet al verdacht ::trots:: (Moet ze nog wel de mol zijn, maar dat terzijde.)
...óf niet!

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #585 Gepost op: 16-02-2015, 16:02:56 »
Gewoon nog steeds Margriet  ::trots::

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #586 Gepost op: 16-02-2015, 17:58:29 »
Tja ik zie Margriet op van die stille momenten toch erg weinig mollen. Zo pakt ze de ZV uit het bakje terwijl de mol juist andersom zou willen doen, namelijk juist zoveel mogelijk jokers en vrijstellingen het spel IN.

Ook het hele gedoe rond het penningmeesterschap vind ik er weinig mols uitzien. In beide zaken is Martine ook erg onmols. Chris doet aan alle malligheden niet mee en wijst de bondjes ook nog eens af zoals we afgelopen keer zagen daar aan de ontbijttafel terwijl de dames (en Rik ook eerder) een heel spektakel opzetten.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #587 Gepost op: 16-02-2015, 18:55:38 »
Tja ik zie Margriet op van die stille momenten toch erg weinig mollen. Zo pakt ze de ZV uit het bakje terwijl de mol juist andersom zou willen doen, namelijk juist zoveel mogelijk jokers en vrijstellingen het spel IN.

De zwarte vrijstelling is echt het item waar de productie nu furore mee maakt. Die móet er wel in komen, want geeft spanning en een andere wending aan het verhaal. Dit garanderen ze door de ZV te laten pakken door de mol. Wel mols dus in dat opzicht.
Mee eens dat het spelsgewijs onmols is maar ik denk niet dat Margriet zo ver doordenkt. Bovendien is die executie niet erg waardevol om te weten of je goed zit.

Ook het hele gedoe rond het penningmeesterschap vind ik er weinig mols uitzien.

Is toch juist wel mols? Ze kan hier geld uit de pot mee halen! En onverdacht want iedere kandidaat zou dat doen. Ze heeft zich hier mooi uitgepraat. Plus dat ze nu het penningmeesterschap over heeft mogen dragen aan Rik, hup weer een aanbod van 750 euro uit de kas! En afgelopen uitzendig weer... de penningmeester krijgt nu pas een hoop ogen op zich, ideaal voor Margriet.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2015, 18:57:34 door Mollenmania »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #588 Gepost op: 16-02-2015, 18:56:51 »

Ook het hele gedoe rond het penningmeesterschap vind ik er weinig mols uitzien.

Hiermee haalde ze toch geld uit de pot  ???

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #589 Gepost op: 16-02-2015, 22:29:07 »
De zwarte vrijstelling is echt het item waar de productie nu furore mee maakt. Die móet er wel in komen, want geeft spanning en een andere wending aan het verhaal. Dit garanderen ze door de ZV te laten pakken door de mol.

Dit zie ik echt volledig anders. Het hele spelelement bij de Russisch roulette was erop gericht om de kandidaten een strategische keuze te laten maken, kiezen voor zichzelf met jokers of een vrijstelling, of kiezen voor de groep (geld pakken) en een mogelijk nadeel voor de test.

De zwarte vrijstelling geeft iedereen weer gelijke kansen bij de test, maakt de keuzes irrelevant, en de hele opdracht had daarmee net zo goed niet gehouden kunnen zijn. Het inzetten van de ZV door een kandidaat kan gezien worden als onderdeel van het spel. Het (door de programmamakers) doelbewust aansturen op het door de Mol neutraliseren van een bedacht spelelement, is te raar voor woorden. Ik kan en wil er niet in geloven.

Daarbij is de mogelijkheid van het in het spel zijn van de ZV, zonder dat deze dat daadwerkelijk is, al genoeg voor een flinke dosis spanning en onzekerheid. Dat heeft Martine in feite al bewezen. Een actieve rol van de Mol is hierin dus (wat mij betreft) niet alleen onlogisch en ongewenst, maar ook nog eens onnodig.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2015, 22:47:27 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #590 Gepost op: 17-02-2015, 01:04:34 »
De ZV het totaal niet spannende, onmolse item. ::niet-ok::

En daar ben ik het ook helemaal mee eens. De productie brengt er iedere keer zo'n heisa en spanning omheen. Ik ben er zelf ook totaal niet weg van maar de productie denkt kennelijk dat het spel daardoor spannender wordt. Dan lijkt het me logisch dat ze de mol die laten pakken, mocht een kandidaat hem nog niet hebben.

Penningmeester:

Wat nu als er niet van penningmeester was gewisseld? Vaak gebeurt dat pas als de penningmeester afvalt. Nu toevallig niet. Had Margriet dan ook nog meer aanbiedingen gehad? Zou erg vreemd zijn als mol om iedere keer te moeten mollen met behulp van je eigen molbriefjes.

En had mol Margriet niet penningmeester moeten blijven om zo 1250 uit de pot te kunnen spelen?

Nou je zegt het zelf al: Mocht ze nooit afgewisseld worden (dan is dat erg knap van haar) en had ze 1250 euro uit de pot kunnen spelen. De kans was echter groot dat zij (mol zijnde) verdacht zou worden en dat de groep de pot dan aan iemand anders zou willen geven, zeker gezien het feit dat Margriet zo bazig en dominant die pot greep. Zo iemand laat je niet constant de pot beheren.

Dit zie ik echt volledig anders. Het hele spelelement bij de Russisch roulette was erop gericht om de kandidaten een strategische keuze te laten maken, kiezen voor zichzelf met jokers of een vrijstelling, of kiezen voor de groep (geld pakken) en een mogelijk nadeel voor de test.

De zwarte vrijstelling geeft iedereen weer gelijke kansen bij de test, maakt de keuzes irrelevant, en de hele opdracht had daarmee net zo goed niet gehouden kunnen zijn. Het inzetten van de ZV door een kandidaat kan gezien worden als onderdeel van het spel. Het (door de programmamakers) doelbewust aansturen op het door de Mol neutraliseren van een bedacht spelelement, is te raar voor woorden. Ik kan en wil er niet in geloven.

Ik vind de ZV zelf ook maar een onding. De productie maakt er echter elke keer zo'n ding van: hij komt in de promo, Art kan de kandidaten gek maken aan het eind van de opdracht, en bij de executie wordt er ook een heel theater omheen gemaakt. Hoe suf zou het dan zijn als die ZV helemaal nooit gepakt wordt. Ik zie niet in waarom een Mol dit niet zou kunnen pakken.

Daarbij is de mogelijkheid van het in het spel zijn van de ZV, zonder dat deze dat daadwerkelijk is, al genoeg voor een flinke dosis spanning en onzekerheid. Dat heeft Martine in feite al bewezen. Een actieve rol van de Mol is hierin dus (wat mij betreft) niet alleen onlogisch en ongewenst, maar ook nog eens onnodig.

Nu overdrijf je wel een beetje. Alleen omdat Martine nu toevallig zo gek is om te gaan verzinnen dat ze die ZV heeft gepakt wordt het wat spannender. Mocht ie nooit gepakt zijn dan is het voor de mensen thuis al niet spannend meer (nogmaals: vanuit de productie gezien).

Offline Perijn

• Forumlid
  • Molloot sinds 19-11-99
« Reactie #591 Gepost op: 17-02-2015, 06:20:48 »
En daar ben ik het ook helemaal mee eens. De productie brengt er iedere keer zo'n heisa en spanning omheen. Ik ben er zelf ook totaal niet weg van maar de productie denkt kennelijk dat het spel daardoor spannender wordt. Dan lijkt het me logisch dat ze de mol die laten pakken, mocht een kandidaat hem nog niet hebben.

Ik vind de ZV zelf ook maar een onding. De productie maakt er echter elke keer zo'n ding van: hij komt in de promo, Art kan de kandidaten gek maken aan het eind van de opdracht, en bij de executie wordt er ook een heel theater omheen gemaakt. Hoe suf zou het dan zijn als die ZV helemaal nooit gepakt wordt. Ik zie niet in waarom een Mol dit niet zou kunnen pakken.

Nu overdrijf je wel een beetje. Alleen omdat Martine nu toevallig zo gek is om te gaan verzinnen dat ze die ZV heeft gepakt wordt het wat spannender. Mocht ie nooit gepakt zijn dan is het voor de mensen thuis al niet spannend meer (nogmaals: vanuit de productie gezien).

Volgens mij beredeneer je duidelijk uit een tunnelvisie... de mol is NIET het speeltje van de productie die alles doet wat ze zeggen. En ik geloof echt niet dat de productie zo simpel is om dat te doen.

Ik wil niet zeggen dat Margriet niet de mol is, het kan zijn dat ze de ZV heeft gepakt als mol omdat het haar goeddunkte, maar ze heeft het niet gepakt om de productie het haar heeft bevolen!
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #592 Gepost op: 17-02-2015, 08:13:35 »
@Moedermol, tsja...euh ze konden natuurlijk van alle kanten beginnen he? en was bakje 12 echt vooraan? Ajouad begon bij 12, dus hij kan ook eerst naar de andere kant gelopen zijn.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #593 Gepost op: 17-02-2015, 10:53:49 »
De zwarte vrijstelling is echt het item waar de productie nu furore mee maakt. Die móet er wel in komen, want geeft spanning en een andere wending aan het verhaal. Dit garanderen ze door de ZV te laten pakken door de mol. Wel mols dus in dat opzicht.
Mee eens dat het spelsgewijs onmols is maar ik denk niet dat Margriet zo ver doordenkt

De zwarte vrijstelling is inderdaad hetgeen waarmee de productie nu furore maakt maar dat komt door het leuke kandidaatse gedrag dat gespeeld wordt. MM geeft al aan hoe makkelijk de ZV erin zou komen: een kandidaat weet dat er tal van jokers het spel in komen en er zijn 8 kandidaten en maar 12 bakjes dus die lopen geheid een paar keer langs 't bakje van de ZV. Garanderen door de ZV te laten pakken door de mol is dus totaal onlogisch. Sterker nog, was de ZV alsnog blijven liggen dan had Art toch gezegd dat ie er wel lag en had Martine er alsnog mee geschermd en was de productie er alsnog furore mee gaan maken.

Maw: totaal onzinnig om Margriet hem te laten pakken.

Maar het ergste vind ik het laatste zinnetje. We zijn eens dat het spelsgewijs onmols is want de mol wil juist zoVEEL mogelijk jokers in het spel hebben. Maar je denkt niet dat Margriet zo ver doordenkt? Come on. Dit leest ze zo ongeveer in regel 1 van de Mol-Handleiding. En anders wijst de productie er nog wel een keer op vlak voor de opdracht. Plus Margriet is een hele slimme vrouw dus die gaat echt niet een domme keuze maken die slecht is voor de mol ::ohno::

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #594 Gepost op: 17-02-2015, 13:29:12 »
@Moedermol, ik ken die tekeningen, maar er wordt nu voor het gemak gedacht dat 12 vooraan zat en de bom achter. vooral ook omdat deelnemers zelf konden kiezen welke kant ze begonnen denk ik niet dat dat betrouwbare informatie is.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #595 Gepost op: 17-02-2015, 18:05:23 »
Vorig jaar werd ik door die ZV bijna verleid om verdenkingen richting Sophie te hebben. Ik deed het toch niet.

Ook dit jaar zoek ik niks achter die ZV.  :P

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #596 Gepost op: 17-02-2015, 18:26:31 »
Ze hebben nu de optie om vanaf schaaltje 7 te gaan lopen. Echter dat doen alleen Rik en Chris.
Rik gaat van schaaltje 9 ( 500 euro) naar schaaltje 10 en pakt 3 jokers.

Heeft Rik dat eens gezegd? Of doe je die aanname op basis van beelden? Want het is niet geweten of Rik al dan niet 500 euro laat liggen en of hij bij bakje 8 gestart is.

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #597 Gepost op: 17-02-2015, 19:58:38 »
Rik gaat van schaaltje 9 ( 500 euro) naar schaaltje 10 en pakt 3 jokers.

Nee dat klopt niet. Het enigste wat we zien is dat Rik komt aanlopen bij bakje 10, tenminste dat zegt Rik in zijn biecht we zien geen nummer in beeld. Hij zegt letterlijk: "Je loopt naar boven, Ik koos bakje 10, ik hoefde niet te twijfelen, ik hoefde niet verder te kijken". 
« Laatst bewerkt op: 17-02-2015, 20:15:11 door Molletjuh »

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #598 Gepost op: 17-02-2015, 20:01:29 »
Nee dat klopt niet. Het enigste wat we zien is dat Rik komt aanlopen bij bakje 10, tenminste dat zegt Rik in zijn biecht we zien geen nummer in beeld. Hij zegt letterlijk: "Je loopt naar boven, Ik koos bakje 10, ik hoefde niet te twijfelen, ik hoefde niet verder te kijken". 

Ik begrijp wel dat er verwarring is over wat Margriet en Rik hebben gedaan bij die dagoba. Zelf denk ik ook dat Margriet niet bij 11 begon, maar eerder 1-12-11 liep. Maar goed, het zijn aannames...

Als Rik inderdaad 500 euro heeft laten liggen, dan zou dat wel een argument extra zijn om hem als Mol te verdenken uiteraard.

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #599 Gepost op: 17-02-2015, 20:08:56 »
@Molletjuh, het is denk ik toch een aanname. Rik kan ook meteen naar boven lopen en meteen in bakje 10 kijken....